BibTex RIS Kaynak Göster

Nesnenin Ötesi: Kavramsal Sanatın Dayanak Noktaları

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 7, 23 - 33, 01.06.2011

Öz

Yirminci Yüzyıl Sanatı’nın içinde, güzellik kaygısı taşıyan veya doğa görüntülerindenoluşturulmuş yapıtlar, yerlerini tamamen olmasa da özünde kavramsal olan, düşünselendişeler taşıyan ve çeşitli önermeler içeren kavramsal yapıtlara bırakmıştır. Bu birçokkoşulun ortak oluşturduğu bir durumdur.Elbette ki, sanat tarihinin tüm dönemlerinde, sanat eserlerinde düşünsel nitelik bulunur,ancak üzerinde durmak istenilen; kavramsallığın, sanatın içeriğinde şimdiye kadargörülmemişçesine daha fazla alan kaplamasıdır. Bu kavramsallaşmayı açıklarkenkaçınılmaz olarak, onu oluşturan alt yapıları ve dayanak noktalarını ortaya koymakgereklidir

Kaynakça

  • Atakan, Nancy, Arayışlar- Resimde ve Heykelde Alternatif Akımlar, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2007.
  • Atkinson, Terry, “Introduction”, Art & Language, Vol. 1, Issue 1, p.13-15, 1969, Ursula Meyer, Conceptual Art, New York, 1972.
  • Erzen, J. Nejdet, “Modernizm Sonrası Sanat”, a+A Plastik Sanatlar Derneği Yayın Dizisi, Çağdaş Düşünce ve Sanat; Haz: İpek Aksüğür Duben, Deniz Şengel, İstanbul, 1991.
  • Foucault, Michel, Bu Bir Pipo Değildir, Çev: Selahattin Hilav, Yapı Kredi Yayınları, 3. Baskı, İstanbul, 2001.
  • Germaner, Semra, 1960 Sonrası Sanat, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 1997.
  • Haacke, Hans, Framing and Being Framed, Halifax: Press of Nova Scotia College of Art and Design, Canada, 1975.
  • Harrison, Charles, Wood, Paul(Ed.), “Art in Theory”, 1900-2000 An Anthology of Changing Ideas, Blackwell Publishing, USA, new edition: 2003.
  • Flynt, Henry, Concept Art, As published in An Anthology, 1963, (erişim), 03/03/2010:3.
  • LeWitt, Sol, “Paragraphs on Conceptual Art”, Artforum (June, 1967), First published in 0-9 (New York), 1969, and Art-Language (England), http://www.ddooss.org/articulos/idiomas/Sol_Lewitt.htm, 03/03/2010:8. May 1969, (erişim),
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Reyhan Demir Bağatır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Bağatır, R. D. (2011). Nesnenin Ötesi: Kavramsal Sanatın Dayanak Noktaları. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 1(7), 23-33. https://doi.org/10.18603/std.98174
AMA Bağatır RD. Nesnenin Ötesi: Kavramsal Sanatın Dayanak Noktaları. Sanat ve Tasarım Dergisi. Haziran 2011;1(7):23-33. doi:10.18603/std.98174
Chicago Bağatır, Reyhan Demir. “Nesnenin Ötesi: Kavramsal Sanatın Dayanak Noktaları”. Sanat Ve Tasarım Dergisi 1, sy. 7 (Haziran 2011): 23-33. https://doi.org/10.18603/std.98174.
EndNote Bağatır RD (01 Haziran 2011) Nesnenin Ötesi: Kavramsal Sanatın Dayanak Noktaları. Sanat ve Tasarım Dergisi 1 7 23–33.
IEEE R. D. Bağatır, “Nesnenin Ötesi: Kavramsal Sanatın Dayanak Noktaları”, Sanat ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 7, ss. 23–33, 2011, doi: 10.18603/std.98174.
ISNAD Bağatır, Reyhan Demir. “Nesnenin Ötesi: Kavramsal Sanatın Dayanak Noktaları”. Sanat ve Tasarım Dergisi 1/7 (Haziran 2011), 23-33. https://doi.org/10.18603/std.98174.
JAMA Bağatır RD. Nesnenin Ötesi: Kavramsal Sanatın Dayanak Noktaları. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2011;1:23–33.
MLA Bağatır, Reyhan Demir. “Nesnenin Ötesi: Kavramsal Sanatın Dayanak Noktaları”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 7, 2011, ss. 23-33, doi:10.18603/std.98174.
Vancouver Bağatır RD. Nesnenin Ötesi: Kavramsal Sanatın Dayanak Noktaları. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2011;1(7):23-3.