Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

IMPRESSIONS OF IMITATING (PASTISCHE) FROM J.D. INGRES IN PICASSO’S WORK: ‘TURKISH BATH’

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 5, 121 - 137, 01.06.2010

Öz

In this article; 20th century Spanish painter Picasso repainted the work ‘Turkish Bath’, which belongs to French painter 19th century Ingres who is the most important representative of Neo-Classic painting, by use of imitating (making imitation-pastische) and Modern Art conception without changing the name of it. These two great masters with regard to their contribution to the art in their era, besides J.D.Ingres (1780-1867) and Pablo Picasso’s (1881-1973) art conception, we try to clarify common theme of the Ingres’ work of ‘Turkish Bath’ which is created by imitating Picasso, formation process of both of these impressions is informed, imitating impressions are tried to be examined via stylistic researches.

Kaynakça

  • Akbulut, Durmuş, (2006). Resim Neyi Anlatır. İstanbul: İstiklal Kitabevi.
  • Berger, John, (1990). Görme Biçimleri. Çeviren: Yurdanur Salman, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Boydaş, Nihat, (2007). Sanat Eleştirisine Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayınları.
  • Carsten, Peter Warncke, (1997). Picasso. Germany: Taschen.
  • Eczacıbaşı sanat ansiklopedisi, (1997). Cilt:2–3, İstanbul:Yem Yayınları.
  • Emre, İsmet, (20069. Postmodernizm ve Edebiyat. Ankara: Anı Yayınları.
  • Gombrich, Ernest, (1992). Sanat ve Yanılsama-Resim Yoluyla Betimlemenin Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kabacalı, Alpay, ÖZÇELİK, Tahir, BERKMAN, Bülent (1991). Sanat Ansiklopedisi. İstanbul: Milliyet Yayınları.
  • Leppert, Richard, (2002). Sanatta Anlamın Görüntüsü- İmgelerin Toplumsal İşlevi, Çeviren: İsmail Türkmen. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Marrinan, Michael. (1977). “Pıcasso as an “Ingers” Young Cubist”, The Burlington Magazine. Vol:119, Nu: 896, ss: 756–763.
  • Vargı, Elif, “Modern Resimde Yıkananlar Teması ve Oryantalizm Söylemi” ARTantane, sayı:21, (21.05.2009 tarihinde alınmıştır).
  • http://www.fotografya.gen.tr/cnd/index.php?id=377,0,0,1,0,0
  • Yılmaz, Mehmet, (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat. Ankara: Ütopya Yayınevi.

Picasso’nun “Türk Hamamı” Adlı Yapıtında J. D. Ingres’den Öykünme (Pastiş) İzleri

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 5, 121 - 137, 01.06.2010

Öz

Bu makalede; Neo-Klasik resmin en önemli temsilcisi olan 19.yy. Fransız ressamıIngres’nin “Türk Hamamı” adlı eseri, 20.yy. İspanyol ressam Picasso tarafındanöykünme (benzerini yapma-pastiş) yolu ile Modern sanat anlayışı tarzı ve aynı isim iletekrar resmedilmiştir. Yaşadıkları dönemlerde sanata kazandırdıkları unsurlar bakımındanöncü olmuş iki büyük usta J.D.Ingres ve Pablo Picasso’nun sanat anlayışlarının yanı sıra Picasso’nun Ingres’den öykünerek oluşturduğu “TürkHamamı” adlı yapıtların ortak teması açıklanmaya çalışılarak, her iki yapıtın oluşumsüreci hakkında bilgi verilmiş, biçimsel incelenmeleri yapılarak öykünme izleriincelenmeye çalışılmıştır

Kaynakça

  • Akbulut, Durmuş, (2006). Resim Neyi Anlatır. İstanbul: İstiklal Kitabevi.
  • Berger, John, (1990). Görme Biçimleri. Çeviren: Yurdanur Salman, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Boydaş, Nihat, (2007). Sanat Eleştirisine Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayınları.
  • Carsten, Peter Warncke, (1997). Picasso. Germany: Taschen.
  • Eczacıbaşı sanat ansiklopedisi, (1997). Cilt:2–3, İstanbul:Yem Yayınları.
  • Emre, İsmet, (20069. Postmodernizm ve Edebiyat. Ankara: Anı Yayınları.
  • Gombrich, Ernest, (1992). Sanat ve Yanılsama-Resim Yoluyla Betimlemenin Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kabacalı, Alpay, ÖZÇELİK, Tahir, BERKMAN, Bülent (1991). Sanat Ansiklopedisi. İstanbul: Milliyet Yayınları.
  • Leppert, Richard, (2002). Sanatta Anlamın Görüntüsü- İmgelerin Toplumsal İşlevi, Çeviren: İsmail Türkmen. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Marrinan, Michael. (1977). “Pıcasso as an “Ingers” Young Cubist”, The Burlington Magazine. Vol:119, Nu: 896, ss: 756–763.
  • Vargı, Elif, “Modern Resimde Yıkananlar Teması ve Oryantalizm Söylemi” ARTantane, sayı:21, (21.05.2009 tarihinde alınmıştır).
  • http://www.fotografya.gen.tr/cnd/index.php?id=377,0,0,1,0,0
  • Yılmaz, Mehmet, (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat. Ankara: Ütopya Yayınevi.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Leyla Kodaman - Mehmet Özkartal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Özkartal, L. K. .-. M. (2010). Picasso’nun “Türk Hamamı” Adlı Yapıtında J. D. Ingres’den Öykünme (Pastiş) İzleri. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 1(5), 121-137.
AMA Özkartal LKM. Picasso’nun “Türk Hamamı” Adlı Yapıtında J. D. Ingres’den Öykünme (Pastiş) İzleri. Sanat ve Tasarım Dergisi. Haziran 2010;1(5):121-137.
Chicago Özkartal, Leyla Kodaman - Mehmet. “Picasso’nun ‘Türk Hamamı’ Adlı Yapıtında J. D. Ingres’den Öykünme (Pastiş) İzleri”. Sanat Ve Tasarım Dergisi 1, sy. 5 (Haziran 2010): 121-37.
EndNote Özkartal LK-M (01 Haziran 2010) Picasso’nun “Türk Hamamı” Adlı Yapıtında J. D. Ingres’den Öykünme (Pastiş) İzleri. Sanat ve Tasarım Dergisi 1 5 121–137.
IEEE L. K. .-. M. Özkartal, “Picasso’nun ‘Türk Hamamı’ Adlı Yapıtında J. D. Ingres’den Öykünme (Pastiş) İzleri”, Sanat ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 5, ss. 121–137, 2010.
ISNAD Özkartal, Leyla Kodaman - Mehmet. “Picasso’nun ‘Türk Hamamı’ Adlı Yapıtında J. D. Ingres’den Öykünme (Pastiş) İzleri”. Sanat ve Tasarım Dergisi 1/5 (Haziran 2010), 121-137.
JAMA Özkartal LK-M. Picasso’nun “Türk Hamamı” Adlı Yapıtında J. D. Ingres’den Öykünme (Pastiş) İzleri. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2010;1:121–137.
MLA Özkartal, Leyla Kodaman - Mehmet. “Picasso’nun ‘Türk Hamamı’ Adlı Yapıtında J. D. Ingres’den Öykünme (Pastiş) İzleri”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 5, 2010, ss. 121-37.
Vancouver Özkartal LK-M. Picasso’nun “Türk Hamamı” Adlı Yapıtında J. D. Ingres’den Öykünme (Pastiş) İzleri. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2010;1(5):121-37.