Resimlemeler, betimlenmek istenen bir konunun, durumun ya da olayın anlaşılırlığını arttırmak için yapılan, sanatsal değeri olan açıklayıcı ve fikir verici çizimler olarak tanımlanmaktadır. Bu araştırma makalesinde günümüz resimlemeler ve kullanım ve üretim alanları, alternatif tasarım anlayışları üzerinden ele alınmakta, çoklu ortam ve etkileşimli medya ortamlarında kullanılan resimlemelerin incelenmesi çalışmanın başlıca sorunsalını oluşturmaktadır. Etkileşimli medya ortamları Google arayüz ekranlarında görüntülenebilen Doodle resimlemeleri örneği üzerinden değerlendirilmekte, kullanıcı merkezli tasarım anlayışı çerçevesinde Kullanıcı Arayüzü ve Kullanıcı Deneyimi kavramları üzerinde durulmaktadır. Etkileşimli medya ortamlarından arayüz tasarımlarında yer alan Doodle içeriklerinde hareketli görüntü, video, oyun vb. etkileşimli resimlemelerin geliştirildiği örnekler üzerinden açıklanmaktadır. Aynı zamanda bu çalışmada sanatçı üslubuyla özgünleştirilmiş resimlemelerin anlatım teknikleri araştırılmakta, bölgesel ve kültürel bağlamda ele alınış biçimleri üzerinde durulmakta, dijital çağa özgü mobil cihazlarda ve yeni medya ortamlarında yer alan resimlemelerden hareketle geleneksel sanat malzemeleri ile teknolojinin ne denli bütünleştirildiği örnekler üzerinde ele alınmaktadır. Bu makale kapsamında etkileşimli medya ortamlarında kullanıcı merkezli resimleme kullanımı ve etkisinin değerlendirilmesiyle araştırma sonuçlandırılmaktadır.
Resimleme Güncel Resimleme Doodle Etkileşimli Medya Etkileşimli Resimleme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 25 |