Bu makalede, düşünsel araştırma eskiz niteliğinde uygulanan araştırma çizgileri ile ön plana çıkarılmaya çalışılmıştır. Öncelikle çizginin ne olduğuna, sanatçıya olumlu katkılarına, araç ve amaç oluş durumlarına değinilmiştir. Desen, eskiz, çizgi, araştırma, araştırma çizgisi ve süreç kavramlarının konu ve bireysellik ile ilişkisi açıklanmıştır. Sanatta çizginin doğayı tanımlamadaki gücünden ve estetik kazanım sağlama olanağından dolayı doğa içerisindeki figürlerde çizgi üzerinde odaklanılmıştır. Bu kapsamda çizginin üç boyutlu hayvan figürlerine katkısı araştırılmıştır. Çizgiler figürlerin görünen gerçekliğine dair bir kılavuzluk etmekte ve figürün kendisine bireysellik katmaktadır. Makalede, bireysel uygulamalar üzerinden figür inşa edilerken çizgisel arayışları bizzat formun neliğine dahil etmek, çizginin süreçler arası transferini sağlamak ve figüre dair zihinsel soruları araştırma çizgileri ile yapıyı araştıran biçimde kullanmak öneri olarak sunulmuştur. Konunun anlatımını destekleyen görseller, sanatçıların seramik bünye üzerine bir gereç ile iz bıraktığı, bu çizgilerin net bir şekilde okunabildiği ve çok kontrollü, katı olmasından ziyade yumuşak, serbest ve özgür bir izlenime sahip çizgi değerlerine örnek gösterilebilecek bir seçki hazırlanmıştır. Önerinin dayanağındaki amaç, düşünsel bağlantıların, serbest araştırma çizgileri ile ilişkili bulunmasıdır. Birinci araştırmacının da uygulamalar bölümünde seramik çalışmasının sunulduğu bu sanatsal araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak, seramik ve porselen bünye üzerinde eskiz rahatlığında inşa edici / konstrüktif çizgiler kullanmanın getirisi, sanat ve teknik açıdan çıkarımlar yapılarak, bireysel uygulamaların kazanımlarından örneklendirilerek yorumlanmıştır. Dolayısıyla burada, çizginin değişen kullanım amacına, yöntemlerine yönelik okumalar bireysel uygulamalar ile desteklenerek bir sanat araştırması sunulmuştur. Seramik hayvan figürü üzerinde çizginin teknik ve estetik yorumuna yer verilmiştir. İnşa edilen seramik hayvan figürlerinde hem figürün dış gerçekliğine atıfta bulunabilecek nitelikte hem de düşüncelerin rahat ve dolaysızlığını yansıtabilecek biçimde kullanılabilen çizgiler aktarılmaya çalışılmıştır. Minimum seviyedeki içsel bir dolaysızlığın farklılaşan dış gerçeklik ile sentezi, somut bir sanat nesnesinde dolaysızlık arayışını yansıtmaktadır.
Yoktur.
Yoktur.
Yoktur.
In this article, intellectual research has been tried to be brought to the fore with exploratory lines applied as sketchs. First of all, it is mentioned what the line is, its positive contributions to the artist and its status as a tool and purpose. Explained that are the connection of sketchs, line, research, exploratory line, process with this subject and individuality. Due to the power of the line in defining nature in art and the possibility of providing aesthetic gain, the line is focused on the figures in nature. In this context, the contribution of line to three-dimensional animal figures has been investigated. Lines guide the apparent reality of the figures and add individuality to the figure itself. In this article, while constructing the figure through individual practices, it is presented as a suggestion to include linear searches in the nature of the form itself, to ensure the transfer of the line between processes and to use mental questions about the figure in a way that explores the structure with exploratory lines. A selection of visuals that support the expression of the subject has been prepared to exemplify the line values in which the artists leave a trace on the ceramic structure with a tool, where these lines can be clearly read and have a soft, free and free impression rather than being very controlled and rigid. The proposal is based on the idea that intellectual connections are related to free lines of inquiry. Qualitative research method was used in this artistic research in which the ceramic work of the first researcher was presented in the applications section. As a result, the benefits of using constructive lines on ceramic and porcelain in the comfort of sketching are interpreted by making artistic and technical inferences and exemplifying the gains of individual practices. Therefore, here, an art research supported by individual practices and readings on the changing purpose and methods of using the line is presented. The technical and aesthetic interpretation of the line on the ceramic animal figure is included. It is tried to convey lines that can be used in a way that can both refer to the external reality of the figure and reflect the comfort and directly of thoughts in the ceramic animal figures constructed. The synthesis of a minimal internal directly with a differentiated external reality reflects the search for directly in a concrete art object.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Güzel Sanatlar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 26 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 45 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.