This study aimed to examine the quality policies on the websites of hospitals in Türkiye and evaluate the level of compliance
of the quality policies of the hospitals with the Health Quality Standards (HQS) version 6.1. In this direction, the websites of
hospitals in Türkiye were analyzed, and the hospitals were accessed through the Google search engine. Within the scope of the
study, 1554 hospitals were reached, 1013 of which are public and 541 privates. It was observed that 130 of the hospitals did
not have a website. Therefore, the quality policy of a total of 1424 hospitals was analyzed in the study. Of these hospitals, 456
(32.02%) do not have a quality policy on their websites. The quality policies of the hospitals were analyzed based on four
criteria. As a result of the examination, it was seen that 46.38% (n=450) of the hospitals met the 1st criterion, 87.07% (n=843)
of the 2nd criterion, 39.08% (n=378) of the 3rd criterion and 92.76% (n=898) of the 4th criterion. It was determined that the
number of hospitals that met all the criteria in the quality policies examined was 216 (%22,31), and the number of hospitals
that did not meet all the criteria was 28 (%2,89). The study determined that the quality policies of the hospitals emphasized the
continuous improvement dimension the most among the quality policy criteria in the HQS Hospital Version 6.1.
Healthcare quality Quality policy Goals and Objectives Continuous improvement Continuity
Bu çalışmada Türkiye’deki hastanelerin web sitelerinde yer alan kalite politikalarının incelenmesi ve hastanelerin kalite
politikalarının Sağlıkta Kalite Standartları (SKS) sürüm 6.1’e uygunluk düzeyinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu
doğrultuda Türkiye’deki hastanelerin web siteleri incelenmiş, hastanelere Google arama motoru üzerinden erişilmiştir. Çalışma
kapsamında 1554 hastaneye ulaşılmış olup hastanelerin; 1013 tanesi kamu, 541 tanesi özeldir. Hastanelerden 130’unun web
sitesinin olmadığı gözlemlenmiştir. Dolayısıyla araştırmada toplam 1424 hastanenin kalite politikası incelenmiştir. Bu
hastanelerden 456 (%32,02) hastanenin web sitesinde kalite politikası yoktur. Hastanelerin kalite politikaları 4 kriter üzerinden
incelenmiştir. İnceleme sonucunda hastanelerin 1. kriteri %46,48 (n=450), 2. kriteri %87,08 (n=843) 3. kriteri %39,04 (n=378),
4. kriteri ise %92,76 (n=898) sağladığı görülmüştür. İncelenen kalite politikalarında kriterlerin tamamını sağlayan hastane
sayısının 216 (%22,31), tüm kriterleri sağlamayan hastane sayısının ise 28 (%2,89) olduğu tespit edilmiştir. Çalışmada
hastanelerin kalite politikalarının, SKS Hastane Sürüm 6.1’de yer alan kalite politikası kriterlerinden en fazla sürekli iyileştirme
boyutuna vurgu yaptığı tespit edilmiştir.
Sağlık hizmetlerinde kalite Kalite politikası Amaç ve hedefler Sürekli gelişim Süreklilik
Mevcut çalışma ikincil verilere dayandığı ve herhangi bir bireysel müdahale içermediği için etik kurul onayı alınmasına ihtiyaç duyulmamıştır.
Çalışmada herhangi bir kurum ya da kuruluştan destek alınmamıştır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Sağlık Yönetimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 16 Temmuz 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 13 Haziran 2025 |
| Kabul Tarihi | 15 Temmuz 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 (CC BY-NC 4.0 ) International License kapsamında lisanslanmıştır.
Bu lisansın bir kopyasını görüntülemek için http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ adresini ziyaret edin.