Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLK ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÇOCUĞUN AHLAK EĞİTİMİ

Yıl 2021, , 574 - 562, 30.04.2021
https://doi.org/10.26791/sarkiat.881973

Öz

İlk çocukluk yılarında çocuğun aldığı eğitimin niteliği, yaşamın ilerleyen dönemlerinde varlığını göstermektedir. Ebeveynin bu dönemde çocuk ile kurduğu ilişki ve iletişim tarzı çocuğun gelişimininde belirleyicisi olmaktadır. Ebeveyn tüm gelişim alanlarında sağlıklı bir süreç yönetmek istiyorsa ilk çocukluk yıllarının öneminin farkında olarak hareket etmelidir. Ebeveyn ilk çocukluk yıllarında, ahlak gelişiminin öneminin farkında olarak çocuğu eğitmelidir. Çocukta olumlu ahlaki bilinci oluşturmada yaşamının ilk yılları kritik bir öneme sahip olduğundan; kazandırılmayan doğru ve güzel ahlaki davranışların ilerleyen dönemlerde kazandırılması da zorlaşmaktadır. Ebeveyn ödül ve cezayı yerinde kullanarak; dengeli bir disiplin sergileyerek, çocuğa iyi örnek / model olarak olumlu ahlaki davranışlar kazandırılabilir.
Araştırmada ahlak, eğitim, ailede ahlak eğitimi, ilk çocukluk yılları ahlaki gelişim özellikleri, ebeveynlerin ahlak gelişiminde dikkat edeceği hususlar ve ahlak eğitiminde izlenecek yöntemler kapsamında literatür incelemesi yapılarak; bireylerin ahlaki gelişiminde ilk çocukluk döneminin önemine değinilmiştir. Bu çalışmada ebeveynin, çocuğu ahlaki yozlaşmadan koruyacak yöntemler ve ahlak eğitiminde dikkat edilecek hususlar konusuna bilgilendirmek ve farkındanlık yaratmak amaçlanmıştır. İlk çocukluk yıllarında kazandırılan ahlaki değerlerin, yaşamın ilerleyen yıllarında sergileyeceği ahlaki davranışların alt yapısı oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Arı, Ramazan. Eğitim Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2003.
  • Aydın, Mehmet Zeki. Ailede Ahlak Eğitimi, Eğitim ve Ahlak Şurası. 388-401. Ankara: Eğitim Bir Sen Yayınları, 2014.
  • Aydın, Mehmet Zeki. Ailede Ahlak Eğitimi, İstanbul: Timaş Yayınları, 2012.
  • Aydın, Mustafa. Kurumlar Sosyolojisi, İstanbul: Açılım Kitap Yayıncılık, 2015.
  • Aytar, Abide Göngür. “Kişilik gelişimi”. Eğitim Psikolojisi. ed. Ayten Ulusoy. 67-83. Ankara: Anı Yayınlar, 7. Basım 2013.
  • Bandura, Albert- Walters, R. H. Sosyal Öğrenme ve Kişilik Gelişimi. New York, 1963.
  • Başaran, İbrahim Ethem. Eğitim Psikolojisi. Ankara: Gül Yayınları, 1990.
  • Aksoy, B. Ayşe-Temel Fulya. Ergen ve Gelişimi Yetişkinliğe İlk Adım. Ankara: Nobel Yayınları, 2001.
  • Binbaşıoğlu, Cavit. Eğitim Psikolojisi. Ankara: Binbaşıoğlu Yayınevi, 1995.
  • Bilgin, Beyza. İslam ve Çocuk, Ankara: DİB yayınları, 1991.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Çın 0000-0002-6338-713X

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2021
Kabul Tarihi 23 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

ISNAD Çın, Ahmet. “İLK ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÇOCUĞUN AHLAK EĞİTİMİ”. Şarkiyat 13/1 (Nisan 2021), 574-562. https://doi.org/10.26791/sarkiat.881973.

Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.
Derginin tüm içeriğine açık erişim sağlanmaktadır. Yayınlanan makaleler öncelikle İThenticate programında taranmaktadır.
Dergimizde yayınlanan makalelerin sorumluluğu yazara ait olup, tüm telif hakları Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi’ne devrolunmuştur.


27787