Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş sürecinde örgütlerin varlıklarını sürdürebilmeleri için birçok farklı kaynağa ihtiyaç duyduğu bilinmektedir. Sürecin başlangıcında çalışanların görevlerini belirtmek için sözlü veya yazılı bir süreç olarak benimsenen iletişim; daha sonra bilgi toplumunda vazgeçilmez bir kavram haline gelmiştir. Sürekli ve hızlı değişen günümüz koşulları, hem işletmeleri bu duruma uymaya ve sürekli yenilik yapmaya zorlamakta, hem de yoğun bir rekabetle karşı karşıya bırakmaktadır. Böylesi zorlu bir süreçte, işletmelerin değişime ayak uydurması ve rekabet üstünlüğü sağlaması için en önemli kaynaklarından birisi de insan kaynağıdır. Burada temel hedef yöneticilerin çalışanlardan daha etkin sonuç almaları, ikinci hedef ise çalışan memnuniyet düzeyinin yükseltilmesidir. Bu doğrultuda örgütsel iletişimin önemi göz ardı edilmemelidir. Örgütsel iletişim örgüt içinde ve örgütün çevresi ile arasındaki her türlü bilgi ve fikir alışverişi olarak tanımlanmaktadır. Sosyal zeka ise, bireyin diğer bireyler ile ilişkilerinde, ilişkiyi anlamlandırma, duygusal bağ kurma, işbirliği yapabilme yeteneği ve sosyal etkileşim becerisi olarak ifade edilmektedir. Bu çalışmanın amacı çalışanların algılanan soysal zekalarının örgütsel iletişimlerine etkisinin basit ve çoklu doğrusal regresyon analizi ile belirlenmesidir. Bu çalışmaya konu olan değişkenler, temelinde etkileşimin yer aldığı sosyal zekâ ve örgütsel iletişimdir. Araştırma 2019 yılı Kasım-Aralık aylarında kolayda örneklem yöntemi ile ulaşılan 385 çalışan üzerinde uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler SPSS istatistik programı çıktıları ile yorumlanmış ve hipotezler test edilmiştir. Araştırma yöntemi olarak basit ve çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda çalışanların algılanan sosyal zekâlarının örgütsel iletişime etkisinin çok düşük olduğu tespit edilmiştir. Gelecekteki çalışmalar için yorum ve önerilere de yer verilmekte ve çalışmanın hem literatüre hem de sektörel alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
sosyal zeka örgütsel iletişim organizasyon örgütsel davranış insan kaynakları
Emekleriniz için teşekkürler ...
It is known that organizations need many different resources in order to survive in the transition from industrial society to information society. Communication adopted as a verbal or written process to specify the duties of employees at the beginning of the process; later it became an indispensable concept in the information society. Continuous and rapidly changing today's conditions both force businesses to comply with this situation and constantly innovate, and confront an intense competition. In such a challenging process, one of the most important resources for businesses to adapt to change and gain competitive advantage is human resources. Here, the main goal is for managers to get more effective results from employees, and the second goal is to increase employee satisfaction In this direction, the importance of organizational communication should not be overlooked. Organizational communication is defined as the exchange of information and ideas within the organization and with its environment. Social intelligence, on the other hand, is expressed as the ability to make sense of the relationship, establish an emotional connection, cooperate and social interaction skills in the individual's relationships with other individuals. The aim of this study is to determine the effect of perceived social intelligence of employees on organizational communication using simple and multiple linear regression analysis. The variables subject to this study are social intelligence and organizational communication, which is based on interaction. The research was conducted on 385 employees, who were accessed by convenience sampling method, in November-December 2019. The data obtained from the surveys were interpreted with the outputs of the SPSS statistics program and the hypotheses were tested. Simple and multiple regression analysis was used as a research method. As a result of the research, it was determined that the effect of perceived social intelligence of employees on organizational communication was very low. Comments and suggestions are also included for future studies and it is thought that the study will contribute to both the literature and the sectoral field.
Social Intelligence Organizational Communication Organization Organizational Behavior Human Resources
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Bu dergi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.