İki bin üç yılı itibari ile hızlı bir şekilde giriş yapan sosyal medya platformları, hayatımızda vazgeçilmez hale gelmiştir. Sosyal medya kullanımı cinsiyet, yaş ve eğitim durumu fark etmeksizin artmaya devam etmektedir. Tabletler ve cep telefonları ile iş yerlerinde herkesin kolayca internete ulaşabilmesi, sosyal medya kullanımının kadınlar tarafından da erişimlerini etkilemiştir. Günümüzde tüm sektörlerin önem verdiği sosyal medya, kadınlar tarafından işlerinin dışında da kullanılmaktadır. Çalışma hayatında kendini geliştiren kadınlar, kişisel gelişimlerini bulunduğu çevreye sosyal medya aracılığı ile yansıtmaktadır. Bu çalışmada Finans, Bilgi Teknolojileri, Hukuk, Eğitim, İnşaat, Danışmanlık ve diğer çeşitli sektörlerde çalışan kadınların sosyal medya kullanım karakteristikleri üzerinde durulmuştur. Çalışma kapsamındaki (WhatsApp, Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, Forums, Blog, Tumblr, Pinterest) platformlardan edinilen bulgulara göre iş hayatında kimlik kazanmış kadınların sosyal ağları etkin bir şekilde kullandıkları ortaya çıkarılmıştır. Örneklemi oluşturan çalışan kadınlar, sosyal medyayı işlerinin dışında sosyal hayatlarında da bilinçli ve etkin kullanmaktadır.
Social media platforms, which entered quickly as of 2003, have become indispensable in our lives. Regardless of gender, age and educational attainment, social media usage continues to increase. The fact that everyone can easily access the internet at workplaces with tablets and mobile phones also affect women's access to social media. Today, social media, which is cared by all sectors, is used by women when outside their jobs, too. Women who improve themselves in working life reflect their personal growth to their environment over social media. In this study, social media usage characteristics of women working in Finance, Information Technologies, Law, Education, Construction, Consultancy and various other sectors are emphasized. According to the findings obtained from the platforms (WhatsApp, Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, Forums, Blog, Tumblr, Pinterest) in the study, it has been discovered that women who had gained identity in business life use social networks effectively. Who make up the sample, the working women use social media outside their jobs, also consciously and actively also in their social lives.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Bu dergi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.