BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ KAMU MALİ YÖNETİM SİSTEMİ VE DÜZENLEYİCİ ETKİ ANALİZİ DEA

Yıl 2005, Sayı: 59, 47 - 71, 01.10.2005

Öz

çok yakından ilişkilidir. Başka bir anlatımla, DEA’nın gelişim süreci ancak düzenleyici reformların izi sürülerek incelenebilir. Bayramoğlu, DEA’nın düzenleyici reformlarla birlikte yasama sürecine ve her tür idari karar alma sürecine dahil edildiğini belirtmektedir Bayramoğlu, 2004:8 . XX. yüzyılda kamu yönetiminde düzenleyici birimler organizasyon olarak büyümüşlerdir. Bunun sakıncalarını gidermek üzere 1970’lerde düzenleyici reformlara girişilmiş, yüzyılın son on yılında ise, düzenlemelerin ayıklanmasına ve azaltılmasına, yeniden düzenleyici reformların yapılmasına yönelinmiştir Kızılcık, 2005:79 . Kamu yönetiminde reform arayışları çerçevesinde “düzenleyici kalite” regulatory quality kavramı öne çıkmıştır. Düzenleyici kaliteyi gerçekleştirmeye yönelik düzenleyici reformların amacı, ülkedeki yatırım ortamını iyileştirmek ve ülkenin uluslararası rekabet gücünü artırmaktı. Büyüme ancak bu biçimde ve düzenleyici işlemlerin ağır yük oluşturmaması sayesinde sürdürülebilecekti. Avrupa’da, örneğin ürün piyasasındaki düzenleyici işlemler bu alanda yatırımı caydırıcı etki

Kaynakça

  • Başbakanlık (2003), Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma: 1 Değişimin Yönetimi İçin Yönetimde Değişim, Başbakanlık, Ankara, 2003.
  • http://www.turkiye.gov.tr/docs/basbakanlik/kanuntasarilari/kyyy/De gisim_yonetimi_icin_yonetimde_ degisim.doc (Erişim: 13/01/2006)
  • Başbakanlık (2005), Mevzuat Hazırlama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik Taslağı, www.basbakanlik.gov.tr (Erişim: 28/12/2005)
  • BAYRAMOĞLU, Sonay (2004), Kamu Yönetimi Reformu ve Düzenleyici Etki Analizi (Tasarı Madde 5-c Hükmü), Ankara, http://www.kamuyonetimi.org/ktml2/files/uploads/ pdf/deason. pdf (Erişim: 20/12/2005)M
  • GÜLER, Birgül Ayman (2003), İkinci Dalga Siyasal ve Yönetsel Liberalizasyon: Kamu Yönetimi Temel Kanunu, Ankara, Türkiye Yol İş Sendikası.
  • http://www.cankaya.gov.tr/tr.html/ACIKLAMALAR/03.08.2004- 2819.html (Erişim: 13/01/2005)
  • İnönü Üniversitesi, (2004), Kamu Yönetimi 1. Ulusal Kurultayı Sonuç Bildirgesi, http://www.inonu.edu.tr/kongre/kamu2004/sonuc_bildirgesi.doc (Erişim: 13/01/2006)
  • KARAHANOĞULLARI, Onur (2004), “Kamuda Reform: Nasıl Hayır Diyebiliriz ki ” http://yonetimbilimi.politics.ankara.edu.tr/kamudareform.doc
  • KAYMAK, Hasan (2004), “Düzenleyici Etki Analizi,” Maliye Dergisi, Sayı 146, s.107-131.
  • KIZILCIK, Recep (2005), “Düzenleyici Etki Analizi (Regulatory Impact Assessment)”, Türk İdare Dergisi, Sayı 446, s. 79-100
  • KONUKMAN, Aziz ve ARSLAN, Hakan (2005), Gelir İdaresi Reformu Üzerine Gelir İdaresi Başkanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı – Kafkaesk Bir Metamorfoz Hikayesi- http://www.bagimsizsosyalbilimciler.org/YazilarUye/Konukma nArslan. pdf (Erişim: 20/12/2005)
  • MUTLUER, M. Kamil, ÖNER, Erdoğan, KESİK, Ahmet, Bütçe Hukuku, İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2005.
  • TBMM. Tutanak Dergisi, Dönem: 22, C: 41, Yasama Yılı: 2, B: 55. (19/02/2004)
  • T.C. Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü (2004), Ulusal ve Uluslararası Çalışmalar Işığında Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, Ankara, T.C. Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nahit Yüksel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 59

Kaynak Göster

APA Yüksel, N. (2005). YENİ KAMU MALİ YÖNETİM SİSTEMİ VE DÜZENLEYİCİ ETKİ ANALİZİ DEA. Sayıştay Dergisi(59), 47-71.