Günümüz mali yönetim anlayışında yaşanan değişim ve dönüşüm çalışmaları kendini her alanda gösterdiği gibi hiç kuşkusuz bütçe ve muhasebe teknikleri açısından da göstermektedir. Bu bağlamda mali yapıyı son dönemlerde en fazla değişime uğratan düzenlemenin de 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu olduğunu söylemek pek de yanlış olmasa gerektir. Söz konusu kanun bir anlamda döneminin mali anayasası diyebileceğimiz 1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanunu’nu yürürlükten kaldırdığı gibi onun getirdiği sistemi baştan sona değiştirip yeni bir anlayış ve yeni bir yaklaşımı da beraberinde getirmiştir. Öyle ki mali sorumluluktan kamu zararına, bütçeleme süreç ve tekniğinden denetim tarzına, muhasebe sisteminden mali yapılanmada görev alan aktörlere değin bir çok değişim söz konusu kanunla hayatımıza girmiştir. Tabi bizim bu çalışmadaki amacımız 5018 sayılı Yasayı masaya yatırmak değil sadece onun 49, 50 ve 51. maddeleriyle hayatımıza giren tahakkuk esaslı devlet muhasebesinde kullandığımız Bütçeleştirilecek Borçlar ve Bütçeleştirilmiş Borçlar hesaplarının çalışma prensiplerini, bütçe/nakit yönetimi ve planlaması açısından sahip oldukları önemleri gözlemlemek ve uygulamada yaşanan sorunlara göz atabilmektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 60 |