This research has been conducted to determine primary and secondary school physical education teachers’ organizational commitment levels to the institutions they work in Turkey. A total of 206 physical education teachers who work in educational institutions consist the sample group of the study. In order to kurumlarına karşı cinsiyet, eğitim durumu ve kadro durumu değişkenleri yönünden istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmişken yaş ve mesleki kıdem değişkeni yönünden istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmamıştır. Örneklem grubunun, ölçekteki ifadelere verdikleri cevapların genelde olumlu yönde olduğu, çalıştıkları kurumlarına karşı örgütsel bağlılıklarının olumlu bir seviyede olduğu mesleklerine ve çalıştığı kuruma karşı bağlılık ifade ettikleri görülmektedir
Educational institutions Physical education teachers Organizational commitment Organizational effectiveness Teachers’ perceptions
Bu araştırma, Türkiye’de ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin çalıştıkları kurumlarına karşı örgütsel bağlılık seviyelerini tespit etmek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu bu eğitim kurumlarında görev yapan 206 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklem grubunun görüşlerini determine the views of the sample group a scale debelirlemek amacıyla Üstüner (2009) tarafından öğveloped by Üstüner (2009) has been used in order to retmenlerin örgütsel bağlılık düzeyini belirlemek amacıyla geliştirdiği ölçek kullanılmış ve elde edilen veriler analiz edilmiştir. Verilerin analizinde, frekans (f), yüzde (%), ikili karşılaştırmalarda parametrik testlerden bağımsız gruplarda t-testi ve çoklu grup karşılaştırmalarında parametrik testlerden tek yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, beden eğitimi öğretmenlerinin çalıştıkları kurumlarına karşı cinsiyet, eğitim durumu ve kadro durumu değişkenleri yönünden istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmişken yaş ve mesleki kıdem değişkeni yönünden istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmamıştır. Örneklem grubunun, ölçekteki ifadelere verdikleri cevapların genelde olumlu yönde olduğu, çalıştıkları kurumlarına karşı örgütsel bağlılıklarının olumlu bir seviyede olduğu mesleklerine ve çalıştığı kuruma karşı bağlılık ifade ettikleri görülmektedir
Eğitim kurumları Beden eğitimi öğretmenleri örgütsel bağlılık örgütsel etkililik Öğretmen algıları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 24 Sayı: 1 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |