Bu çalışmanın amacı Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümünde okuyan ve öğretmenlik uygulaması dersini alan öğretmen adayların bu ders süresince öğretmen yeterliklerindeki değişimleri incelemektir. Araştırmaya Eğitim Fakültesinin çeşitli bölümlerinde ve Beden Eğitimi Öğretmenliği bölümünde okuyan ve öğretmenlik uygulaması dersini alan 238 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada Tschannen-Moran ve Woolfolk-Hoy (2001) tarafından hazırlanan ve Türkçeye Işıl Aktağ (2003) tarafından çevrilen Öğretmen Yeterliği Ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca bütün öğretmen adaylarına hem ön-test hem de son-testte açık uçlu sorular sorulmuştur. Veriler t test bağımlı değişkenler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının öğretmen yeterliği ortalaması X=7.17 ± .64 olarak bulunmuştur. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının öğretmen yeterliği cinsiyete göre değişiklik göstermemektedir. Ayrıca öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adayları üzerinde anlamlı bir etkisi bulunamamıştır. Öğretmen adaylarının açık uçlu sorulara verdikleri yanıtlar derlenerek temalar elde edilmiştir. Elde edilen bu temaların bazıları anketin alt boyutlarıyla birebir örtüştüğü gibi sınıf yönetimi, öğrenci katılımı ve öğretim yöntemleri, araştırmada öğretmen adayları tarafından sıklıkla vurgulanan tema olarak iletişim ortaya çıkmıştır
Öğretmen yeterliği Öğretmen adayı Cinsiyet Öğretmenlik uygulaması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 22 Sayı: 1 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |