BibTex RIS Kaynak Göster

SÖZEL VE GÖRSEL GERİBİLDİRİMLERİN VOLEYBOLDA SMAÇ ERİŞİSİ ÜZERİNE ETKİSİ.

Yıl 2009, Cilt: 20 Sayı: 3, 90 - 96, 01.06.2009

Öz

Kaynakça

  • Aktaş İ. (2006). Sözel ve Görsel Dönütün, İlköğretim 6. Sınıf Cimnastik Ünitesindeki Öne, Geriye ve Amut Takla Becerilerini Öğrenmede Erişiye ve Kalıcılığa Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Beden Eğitimi Öğretmenliği A.B.D.
  • Bloom SB. (1995). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme, Çev. Durmuş Ali Özçelik, İstanbul: MEB Yayınları, 174
  • Çamur H. (2001). Basketbolda Dribling ve Turnike Becerilerinin Öğretiminde Canlı, Videolu, Videolu+Canlı Dönütün Başarıya Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Darden GF. (1999). Videotape feedback for student learning and performance, a learning stages approach. The journal of physical education, recreation & dance,70 (9), 40-45
  • Echard AJ, Gibson SL. (1993). Using CamCodes to improve teaching. Clearing House, May/June, 288-292
  • Edward PH, Landin D. (1994). Effects of a learning model and augmented feedback on tenis skill acquisition. Research Quarterly for Exercise and Sport, 65,3 7. Guadagnoli M, Holcomb W, Davis M. (2002). The efficacy of video feedback for learning the golf swing. Journal of Sport Sciences, 20, 615-622
  • Harrison JM, Blakemore CL. (1992). Instructional Strategies for Secondary School Physical Education, New York: Mc Graw Hill, 142-143
  • Jackson D. (1990). Video Cameras. School Library Media Activities, Monthly February, 40-45
  • Kangalgil M. (2008). Beden Eğitimi Derslerinde Kullanılan Farklı Tür Dönütlerin Erişi Kalıcılık ve Transfere Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Kaya Ö, Demirhan G, Dursun Z. (2002). Cimnastikte öne salto becerisinin öğretiminde sözel ve görsel dönütlerin başarıya etkisi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7 (2), 31-40
  • Magill RA. (1998). Motor Learning Concepts and Applications, Iowa: Brown Publishers, 185–224
  • Mc Kenzie BK. (1993). Ten innovative uses of video with at-risk students. Clearing House, 66 (4), 238-240
  • Merian T, Baumberger B. (2007). Le feedback video en education physique scolaire. Cairn, Nisan, 6, 2008 from http://www.cairn.info/resume.php?ID_ ARTICLE=STA_076_0107
  • Mosston M, Ashworth S. (1986). Teaching Physical Education. Colombus: Merril Pubs. Comp.
  • Schmidt RA. (1988). Motor Control and Learning, Illinois: Human Kinetics Books.
  • Schmidt RA. (1991). Motor Learning and Performance, Illinois: Human Kinetics Books
  • Selder DJ, Del Rolan N. (1979). Knowledge of performance skill level and performance on a balance Beam. Canadian Journal of Applied Sport Science . 4, 229-236
  • Singer RN. (1980). Motor Learning and Human Performance, New York: Mc Millian Publishing CO. Inc.
  • Suveren S, Sevim Y, Taborski F. (1999). 6-7 Yaş erkek çocuklarda beceri öğreniminde sözel eğitim ve video kamera ile eğitim yöntemlerinin karşılaştırılması. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 4 (2), 31-42
  • Taylor SL. (2006). A study of the effectiveness of modern digital ımaging techniques with middle school physical education students during the development and acquisition of motor skills (Dissertation thesis, Florida State University, 2001). Dissertation Abstracts International
  • Weeks DL, Brubaker J,  Byrt J,  Davis M, Hamann L, Reagan J. (2002). Videotape instruction versus illustrations for influencing quality of performance, motivation, and confidence to perform simple and complex exercises in healthy subjects. Physiotherapy Theory and Practice, 18(2) 65 – 73. 6 Nisan 2008, Informaworld veritabanından.
  • Van Wieringen PC, Emmen HH, Bootsma RJ, Hoogesteger M, Whiting HT. (1989). The effect of video-feedback on the Learning of the tenis service by Intermediate players. Journal of Sports Sciences, 7 (2), 153-162

SÖZEL VE GÖRSEL GERİBİLDİRİMLERİN VOLEYBOLDA SMAÇ ERİŞİSİ ÜZERİNE ETKİSİ.

Yıl 2009, Cilt: 20 Sayı: 3, 90 - 96, 01.06.2009

Öz

Ç alışma görsel ve sözel geribildirimlerin voleybolda smaç tekniğinde öğrenci erişisi üzerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya ortaöğretim dokuzuncu sınıfta öğrenim görmekte olan 60 (30 kız, 30 erkek) öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Öğrencilerin yaş ortalamaları görsel geribildirim grubu için 15.43±0.77, sözel geribildirim grubu için 15.29±0.82 ve kontrol grubu için 15.55±0.64’dür. Araştırma verileri, video kayıtlarının üç uzman tarafından Voleybolda Smaç Değerlendirme Envanteri’ne göre değerlendirilmesi ile toplanmıştır. Görsel geribildirim kullanılan ve sözel geribildirim kullanılan deney grupları ve kontrol grubu ile dört hafta süre ile ders işlenmiştir. Verilerin analizinde Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Bulgular her üç grubun da ön ve son testleri arasında ve gruplar arasında anlamlı fark olduğunu ortaya koymuştur (p

Kaynakça

  • Aktaş İ. (2006). Sözel ve Görsel Dönütün, İlköğretim 6. Sınıf Cimnastik Ünitesindeki Öne, Geriye ve Amut Takla Becerilerini Öğrenmede Erişiye ve Kalıcılığa Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Beden Eğitimi Öğretmenliği A.B.D.
  • Bloom SB. (1995). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme, Çev. Durmuş Ali Özçelik, İstanbul: MEB Yayınları, 174
  • Çamur H. (2001). Basketbolda Dribling ve Turnike Becerilerinin Öğretiminde Canlı, Videolu, Videolu+Canlı Dönütün Başarıya Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Darden GF. (1999). Videotape feedback for student learning and performance, a learning stages approach. The journal of physical education, recreation & dance,70 (9), 40-45
  • Echard AJ, Gibson SL. (1993). Using CamCodes to improve teaching. Clearing House, May/June, 288-292
  • Edward PH, Landin D. (1994). Effects of a learning model and augmented feedback on tenis skill acquisition. Research Quarterly for Exercise and Sport, 65,3 7. Guadagnoli M, Holcomb W, Davis M. (2002). The efficacy of video feedback for learning the golf swing. Journal of Sport Sciences, 20, 615-622
  • Harrison JM, Blakemore CL. (1992). Instructional Strategies for Secondary School Physical Education, New York: Mc Graw Hill, 142-143
  • Jackson D. (1990). Video Cameras. School Library Media Activities, Monthly February, 40-45
  • Kangalgil M. (2008). Beden Eğitimi Derslerinde Kullanılan Farklı Tür Dönütlerin Erişi Kalıcılık ve Transfere Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Kaya Ö, Demirhan G, Dursun Z. (2002). Cimnastikte öne salto becerisinin öğretiminde sözel ve görsel dönütlerin başarıya etkisi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7 (2), 31-40
  • Magill RA. (1998). Motor Learning Concepts and Applications, Iowa: Brown Publishers, 185–224
  • Mc Kenzie BK. (1993). Ten innovative uses of video with at-risk students. Clearing House, 66 (4), 238-240
  • Merian T, Baumberger B. (2007). Le feedback video en education physique scolaire. Cairn, Nisan, 6, 2008 from http://www.cairn.info/resume.php?ID_ ARTICLE=STA_076_0107
  • Mosston M, Ashworth S. (1986). Teaching Physical Education. Colombus: Merril Pubs. Comp.
  • Schmidt RA. (1988). Motor Control and Learning, Illinois: Human Kinetics Books.
  • Schmidt RA. (1991). Motor Learning and Performance, Illinois: Human Kinetics Books
  • Selder DJ, Del Rolan N. (1979). Knowledge of performance skill level and performance on a balance Beam. Canadian Journal of Applied Sport Science . 4, 229-236
  • Singer RN. (1980). Motor Learning and Human Performance, New York: Mc Millian Publishing CO. Inc.
  • Suveren S, Sevim Y, Taborski F. (1999). 6-7 Yaş erkek çocuklarda beceri öğreniminde sözel eğitim ve video kamera ile eğitim yöntemlerinin karşılaştırılması. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 4 (2), 31-42
  • Taylor SL. (2006). A study of the effectiveness of modern digital ımaging techniques with middle school physical education students during the development and acquisition of motor skills (Dissertation thesis, Florida State University, 2001). Dissertation Abstracts International
  • Weeks DL, Brubaker J,  Byrt J,  Davis M, Hamann L, Reagan J. (2002). Videotape instruction versus illustrations for influencing quality of performance, motivation, and confidence to perform simple and complex exercises in healthy subjects. Physiotherapy Theory and Practice, 18(2) 65 – 73. 6 Nisan 2008, Informaworld veritabanından.
  • Van Wieringen PC, Emmen HH, Bootsma RJ, Hoogesteger M, Whiting HT. (1989). The effect of video-feedback on the Learning of the tenis service by Intermediate players. Journal of Sports Sciences, 7 (2), 153-162
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Gökçe Erturan İlker Bu kişi benim

Ziya Koruç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 20 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA İlker, A. G. E., & Koruç, Z. (2009). SÖZEL VE GÖRSEL GERİBİLDİRİMLERİN VOLEYBOLDA SMAÇ ERİŞİSİ ÜZERİNE ETKİSİ. Spor Bilimleri Dergisi, 20(3), 90-96. https://doi.org/10.17644/sbd.171410

9551


SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ


Yayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi