A raştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmeninde bulunması gereken kişisel nitelikleri beden eğitimi öğretmenlerinin bakış açısıyla belirlemektir. Araştırma kapsamında, Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulundan (SBT) mezun olup beden eğitimi öğretmeni olarak görev yapmakta olan 132 kişiye ulaşılmış ve bu öğretmenlerden 66’sı araştırmaya katılmıştır. Verilerin toplanmasında, Demirhan ve diğ. (2001) tarafından geliştirilmiş olan “Öğrencilerin Öğretmen Niteliklerine İlişkin Görüşleri” ölçeğinde öğretmenin kişisel niteliklerini yansıtan 13 maddelik soru formu kullanılmıştır. Veriler, posta yoluyla toplanmış ve kişisel niteliklere ilişkin yüzdeler hesaplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, beden eğitimi öğretmeninde bulunması gereken kişisel niteliklerden “eleştiriye açık olma”, “öğrenciyi her konuda anlama”, “geniş bakış açısına sahip olma” nitelikleri ilk üç sırada yer almıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2009 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 20 Sayı: 4 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |