Bu araştırmanın amacı, aday spor yöneticilerinin yönetimsel mevkilerde gerekli olan bazı yönetimsel becerilerdeki (ilişki odaklılık, görev odaklılık ve duygusal tutarsızlık) cinsiyete özgü kalıplara yönelik algılarını incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören 139 erkek üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında, Schein Betimsel İndeksinin Türkiye’ye uyarlanmış biçimi kullanılmıştır (Sümer, 2006). Verilerin analizinde ise, betimsel istatistik ve çok yönlü ANOVA (MANOVA) istatistiksel yöntemleri uygulanmıştır. Bulgular yönetimsel beceri puanlarından; ilişki odaklılık, görev odaklılık ve duygusal tutarlılıkta birey türüne (yönetici, kadın ve erkek), öğrenim görülen sınıf düzeyine ve yaşam yerine göre anlamlı farklılık göstermektedir ve bu farklılıklar, erkek ve başarılı bir orta düzey spor yöneticisi benzeşikliği lehinedir. Sonuç olarak, orta-düzey yönetim mevkileri için gerekli olan yönetimsel beceriler ile erkek özellikleri arasında benzerlik görülmektedir. Ayrıca aday spor yöneticileri arasında, yönetimsel beceriler bakımından cinsiyete-özgü kalıpların korunduğu ancak alınan yöneticilik eğitiminin sonucunda, bu kalıplarda bir miktar değişimin olduğu söylenebilir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2008 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 19 Sayı: 4 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |