BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM, LİSE VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPORA İLİŞKİN TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI.

Yıl 2006, Cilt: 17 Sayı: 2, 48 - 57, 01.04.2006

Öz

Kaynakça

  • Aicinena, S. (1991). The teacher and student attitudes toward physical education. Phys Educ, 48(1), 28-32.
  • Carlson, T.B. (1994). Why students hate, to- lerate, or love gym: A study of attitu- de formation and associated behavi- ors in physical education (Doctoral dissertation, University of Massachu- setts, 1994). Dissertation Abstracts International, 55-03A, 0502.
  • Carlson T.B. (1995). We Hate Gym: Student Alienation From Physical Education. J Teach Phys Educ, 14, 467-477.
  • Chung, M.H. & Phillips, D.A. (2002). The re- lationship between attitude toward physical education and leisure-time exercise in high school students. Phys Educ, 59(3), 125-138.
  • Demirhan, G. & Altay, F. (2001). Lise birinci sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutum ölçeği II. Spor Bi- limleri Dergisi, 12(2), 9-20.
  • Ertürk, S. (1998). Eğitimde Program Geliştir- me. Ankara: Meteksan Matbaacılık.
  • Figley. G.E. (1985). Determinants of attitudes toward physical education. J Teach Phys Educ, 4, 229-240.
  • King, M.H. (1994). Student attitudes toward physical education at the intermedi- ate level (Masters thesis, Memorial University of Newfoundland, Cana- da). Masters Abstracts International, 34-02, 0499.
  • Koca, C. & Demirhan, G. (2004). An exami- nation of high school students’ attitu- des toward physical education with regard to sex and sport participation. Percept Motor Skill, 98, 754-758.
  • Luke, M.D. & Kope, D.L. (1994). Student at- titudes toward teacher behavior and program content in school physical education. Phys Educ, 51, 57-66.
  • National Association for Sport and Physical Education (NASPE), (1995). Moving into the future: National Physical Education Standarts: A Guide to Content and Assessment. Boston: CB/McGraw-Hill.
  • Pate, R., Corbin, C. & Pangrazi, B. (1998). Physical activity for young people. President’s Council on Physical Fit- ness and Sports Research Digest, 3(3), 1–6.
  • Rice, P.L. (1988). Attitudes of high school students towards physical education activities, teachers and personal he- alth. Phys Educ, 45, 94-99.
  • Ryan, S., Fleming, D. & Maina, M. (2003). At- titudes of middle school students to- ward their physical education teac- hers and classes. Phys Educ, 60(2), 28-42.
  • Safrit, M.J. & Wood, T.M. (1995). Introducti- on To Measurement in Physical Edu- cation and Excercice Science.(3rd Ed.) St. Louis, MO: Mosby.
  • Silverman, S. & Subramaniam, P.R. (1999). Student attitude toward physical education and physical activity: a re- wiev of measurement ıssues and out- comes. J Teach Phys Educ, 19 (1), 97-125.
  • Smoll, F.L. & Schutz, R.V. (1980). Children’s attitudes towards physical activity: a longitudial analysis. J Sport Psychol, 2, 137-147.
  • Subramaniam, P.R. & Silverman, S. (2000). Validation of scores from an ınstru- ment assessing student attitude to- ward physical education. Meas Physical Educ Excer Sci,4, 29-43.
  • Şişko, M. & Demirhan, G. (2002). İlköğretim okulları ve liselerde öğrenim gören kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 205-210.
  • Tannehill, D. & Zakrajsek, D. (1993). Student attitudes towards physical education: A multicultural study. J Teach Phys Educ,13(1), 78-84.
  • Tezbaşaran, A. (1997). Likert Tipi Ölçek Ge- liştirme Kılavuzu. Ankara: Türk Psiko- loglar Derneği Yayınları.
  • Treanor, L., Graber, K., Housner, L. & Wi- egand, R., (1998). Middle school stu- dents’ perceptions of coeducational and same-sex physical education classes. J Teach Phys Educ, 18, 43- 56.
  • Weinberg, R., Tenenbaum, G., McKenzie, A., Jakson, S., Ansel, M., Grove, R. & Gogarty, G. (2001). Motivation for yo- uth participation in sport and physical activity: relationship to culture, self- reported activity levels and gender. Int J Sport Psychol, 31, 321-346.

İLKÖĞRETİM, LİSE VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPORA İLİŞKİN TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI.

Yıl 2006, Cilt: 17 Sayı: 2, 48 - 57, 01.04.2006

Öz

Bu araştırma, Ankara’nın merkez ilçelerinde ilköğretim, lise ve üniversite düzeyinde öğrenim gören öğrencilerden sporcu lisansı olan ve olmayan kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarını karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya toplam 2632öğrenci (İlköğretim okulu 8. sınıfta öğrenim gören ve sporcu lisansına sahip olmayan 376 kızve 415 erkek; lise 1. sınıfta öğrenim gören ve sporcu lisansına sahip olmayan 321 kız ve 322erkek; üniversite öğrenim gören, sporcu lisansına sahip olmayan ve seçmeli beden eğitimidersi alan 237 kız ve 207 erkek, ilköğretim okullarında öğrenim gören ve sporcu lisansına sahip 112 kız ve 128 erkek; lisede öğrenim gören ve ve sporcu lisansına sahip 84 kız ve 178erkek; üniversitede öğrenim gören ve sporcu lisansına sahip 150 kız ve 102 erkek) katılmıştır. Öğrenci tutumlarının ölçülmesi için Demirhan ve Altay (2001) tarafından geliştirilen, 12’siolumlu 12’si olumsuz olmak üzere toplam 24 maddeden oluşan Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.93, Ölçüt geçerliliğikatsayısı da 0.83 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplar için iki faktörlüvaryans analizi (Two-Way ANOVA) kullanılmıştır. Farkın hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek için Tukey Testinden yararlanılmıştır. Araştırmaya katılan ilköğretim, lise ve üniversiteöğrencilerinin tutum puanları ortalamaları üzerine yapılan analiz sonucunda, öğrencilerin sınıf düzeyleri açısından istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Sonuçlar, öğrenci cinsiyeti açısından incelendiğinde erkekler lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark görülmüştür.Aynı zamanda çalışmanın sonuçları, spora aktif katılım açısından incelendiğinde sporcu lisansına sahip olan öğrenciler lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark görülmüştür (p

Kaynakça

  • Aicinena, S. (1991). The teacher and student attitudes toward physical education. Phys Educ, 48(1), 28-32.
  • Carlson, T.B. (1994). Why students hate, to- lerate, or love gym: A study of attitu- de formation and associated behavi- ors in physical education (Doctoral dissertation, University of Massachu- setts, 1994). Dissertation Abstracts International, 55-03A, 0502.
  • Carlson T.B. (1995). We Hate Gym: Student Alienation From Physical Education. J Teach Phys Educ, 14, 467-477.
  • Chung, M.H. & Phillips, D.A. (2002). The re- lationship between attitude toward physical education and leisure-time exercise in high school students. Phys Educ, 59(3), 125-138.
  • Demirhan, G. & Altay, F. (2001). Lise birinci sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutum ölçeği II. Spor Bi- limleri Dergisi, 12(2), 9-20.
  • Ertürk, S. (1998). Eğitimde Program Geliştir- me. Ankara: Meteksan Matbaacılık.
  • Figley. G.E. (1985). Determinants of attitudes toward physical education. J Teach Phys Educ, 4, 229-240.
  • King, M.H. (1994). Student attitudes toward physical education at the intermedi- ate level (Masters thesis, Memorial University of Newfoundland, Cana- da). Masters Abstracts International, 34-02, 0499.
  • Koca, C. & Demirhan, G. (2004). An exami- nation of high school students’ attitu- des toward physical education with regard to sex and sport participation. Percept Motor Skill, 98, 754-758.
  • Luke, M.D. & Kope, D.L. (1994). Student at- titudes toward teacher behavior and program content in school physical education. Phys Educ, 51, 57-66.
  • National Association for Sport and Physical Education (NASPE), (1995). Moving into the future: National Physical Education Standarts: A Guide to Content and Assessment. Boston: CB/McGraw-Hill.
  • Pate, R., Corbin, C. & Pangrazi, B. (1998). Physical activity for young people. President’s Council on Physical Fit- ness and Sports Research Digest, 3(3), 1–6.
  • Rice, P.L. (1988). Attitudes of high school students towards physical education activities, teachers and personal he- alth. Phys Educ, 45, 94-99.
  • Ryan, S., Fleming, D. & Maina, M. (2003). At- titudes of middle school students to- ward their physical education teac- hers and classes. Phys Educ, 60(2), 28-42.
  • Safrit, M.J. & Wood, T.M. (1995). Introducti- on To Measurement in Physical Edu- cation and Excercice Science.(3rd Ed.) St. Louis, MO: Mosby.
  • Silverman, S. & Subramaniam, P.R. (1999). Student attitude toward physical education and physical activity: a re- wiev of measurement ıssues and out- comes. J Teach Phys Educ, 19 (1), 97-125.
  • Smoll, F.L. & Schutz, R.V. (1980). Children’s attitudes towards physical activity: a longitudial analysis. J Sport Psychol, 2, 137-147.
  • Subramaniam, P.R. & Silverman, S. (2000). Validation of scores from an ınstru- ment assessing student attitude to- ward physical education. Meas Physical Educ Excer Sci,4, 29-43.
  • Şişko, M. & Demirhan, G. (2002). İlköğretim okulları ve liselerde öğrenim gören kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 205-210.
  • Tannehill, D. & Zakrajsek, D. (1993). Student attitudes towards physical education: A multicultural study. J Teach Phys Educ,13(1), 78-84.
  • Tezbaşaran, A. (1997). Likert Tipi Ölçek Ge- liştirme Kılavuzu. Ankara: Türk Psiko- loglar Derneği Yayınları.
  • Treanor, L., Graber, K., Housner, L. & Wi- egand, R., (1998). Middle school stu- dents’ perceptions of coeducational and same-sex physical education classes. J Teach Phys Educ, 18, 43- 56.
  • Weinberg, R., Tenenbaum, G., McKenzie, A., Jakson, S., Ansel, M., Grove, R. & Gogarty, G. (2001). Motivation for yo- uth participation in sport and physical activity: relationship to culture, self- reported activity levels and gender. Int J Sport Psychol, 31, 321-346.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Kangalgil Bu kişi benim

Deniz Hünük Bu kişi benim

Gıyasettin Demirhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2006
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kangalgil, M., Hünük, D., & Demirhan, G. (2006). İLKÖĞRETİM, LİSE VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPORA İLİŞKİN TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 48-57.

9551


SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ


Yayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi