Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

TEACHING OR COACHING? THE EFFECTS OF INDIVIDUAL DlFFERENCES, TASK CHARACTERISTlCS, ROLE PREFERENCES, ROLE CONGRUENCE: JOB SATlSFACTlON

Yıl 2001, Cilt: 12 Sayı: 1, 3 - 15, 01.02.2001

Öz

The present study was an attempt to empirically test the model of role preference, role congruence, and job satisfaction among teacher-coaches at high schoollevel and investigated the differences in these variables among subgroups defined by gender, major field of study, and sport coached. The subjects were high school teacher-coaches who were actively involved in teaching and/or coac· hing. A total of 416 subjects (46 % response rate) participated in the study. The statistical analyses of the study included factor analysis, Multivariate MANOVAs, Univariate analyses, Correlational analyses and Multiple Regression analyses. The results of the univariate analysis with Gender (p<. O1), Major Field of Study (p<. 00 1) and Sports
Coached (p<. O1) were found to have .significant effect on teaching/coaching preference. The six personality orientations as measured by Vocational Preference Inventory (VPI) cumulatively explained 38% of the variance in preferences for teaching/coaching. The seven task characteristics in teaching and coaching explained 73% of the variance in preferences to teach or coach. Finalır, as stipulated by the modeL, the congruence between preferred and assigned roles in teaching or coaching explained 16.6% of the variance in respondents' overall satisfaction with their jobs. These results were further elaborated and discussed.

ÖGRETMENLiK Mi? ANTRENÖRLÜK MU? BiREYSEL FARKlılıKLAR, iŞ ÖZELLi KLERi, ROL TERCi Hi, ROL UYUMUNUN iŞ DOYUMUNA ETKiLER

Yıl 2001, Cilt: 12 Sayı: 1, 3 - 15, 01.02.2001

Öz

Bu araştırmanın amacı lise düzeyindeki öğretmen-antrenörlerin rol tercihi, rol uyumluiuğu ve iş doyum modelinin deneyselolarak test edilmesi ve bu değişkenlerin cinsiyet, lisans programı ve antrenörlük yapılan spor branşı alt gruplarındaki farklıltkıann saptanması ve incelenmesidir. Bu araştırmanın örneklemini lise düzeyinde aktif olarak hem öğtretmenlik hemde antrenörlük yapan öğretmen-antrenörler(Ohio, Texas, Nebraska eyaletlerinde) oluşturmuştur. Toplam olarak 416 (Veri dönüş orant %46) öğretmen-antrenör örneklem gurubunda yer almıştır. Bu çalışmanın istatistiksel işlemleri faktör analizi, çok değişkenli analiz (MANOVA), varyans analizleri, korelasyon analizleri ve çoklu regresyon analizlerini içermektedir. Varyans analizi sonuçlanna göre cinsiyet (p< .01), lisans programı (p< .001) ve antrenörlük yapılan spor branşı (p<.01) alt gruplarının öğretmenlik/antrenör!ük tercihlerinde önemli farklılıklar gösterdiği saptanmıştır. Mesleki Tercih Envanteri (VPI) ile ölçülen altı farklı kişilik oryantasyonu toplam olarak öğretmenlik/antrenörlük tercihlerindeki değişkenin %38' ini açıkladığı saptanmıştır. Öğretmenlik ve antrenör!ükteki yedi iş karakteristikleri de öğretmenlik/antrenörlük tercihlerindeki değişkenin %73 gibi bir orant açıkladığı bulunmuştur. Bunlara ek olarak, bu çaltşmada öne sürülen modelde de önerildiğ; gibi tercih edilen ve görevlendirilen roller arasındaki uyum deneklerin iş doyumu değişkeninin % 16.6'slnl açıkladığı ortaya çıkmıştır. Bütün bu sonuçlar daha geniş kapsamlı olarak ele alıntp tartışılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Birol Yalçın Bu kişi benim

Packianathan Chelladurai Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2001
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yalçın, H. B., & Chelladurai, P. (2001). ÖGRETMENLiK Mi? ANTRENÖRLÜK MU? BiREYSEL FARKlılıKLAR, iŞ ÖZELLi KLERi, ROL TERCi Hi, ROL UYUMUNUN iŞ DOYUMUNA ETKiLER. Spor Bilimleri Dergisi, 12(1), 3-15.

9551


SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ


Yayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi