The purpose of this study is to examine the general self-efficacy beliefs and source of motivation of the Police Academy students engaged in sport activities. 314 male students take part in individual and team sports at the Police Academy in 2012 participated in this study. The data used in this studywere collected by using “Sport Motivation Scale”,”General Self-Efficacy Scale” and “Personal Information Form”. Pearson correlation coefficient, one-way analysis of variance and t-test were conducted for data analysis. The study revealed that there are significant differences between general self-efficacy levels and extrinsic motivation levels in sports depending on “class” and there are significant differences in the levels of intrinsic motivation to know-accomplishment depending on “participating in individual or team sports”. On the contrary, general self-efficacy, intsinsic motivation to experience stimulation, introjection, identification, external regulation, amotivation in sport motivation levels did not differ between individual and team sports. In addition, intrinsic motivation to know-accomplishment, intsinsic motivation to experience stimulation, introjection, identification and amotivation levels did not differ among the upper and lower classes. A low level of positive significant relationship was observed among intrinsic motivation to know-accomplishment, intsinsic motivation to experience stimulation, introjection, identification, external regulation and general self-efficacy scores. Consequently, the findings of the study provide practical methods and recommendations on how students engaged in sport activities improve their general self-efficacy and motivation levels.
Bu çalışmanın amacı, Polis Akademisi’nde sportif faaliyetlere katılan öğrencilerin genel öz yeterlik inançlarını ve sporda güdülenme kaynaklarını incelemektir. Çalışmaya 2012 yılında Polis Akademisi’nde bireysel ve takım sporlarıyla uğraşan 314 erkek öğrenci katılmıştır. Bu araştırmada kullanılan veriler, “Sporda Güdülenme Ölçeği”, “Genel Öz Yeterlik Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizi için Pearson Korelasyon Katsayısı, tek yönlü varyans analizi ve bağımsız gruplar için t testi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, sporcuların genel öz yeterlik ve sporda güdülenme ölçeğinin dışsal için dışsal güdülenme boyutunun, sınıfa; sporda güdülenme ölçeğinin bilmek-başarmak için içsel güdülenme boyutunun ferdi olarak ya da takım halinde sportif etkinliğe katılmaya göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Genel öz yeterlik ve sporda güdülenme ölçeğinin uyaran yaşamak için içsel güdülenme, dışsal, içe atım ve özdeşim için dışsal güdülenme ile güdülenmeme boyutlarının ferdi olarak ya da takım halinde sportif etkinliğe katılmaya; sporda güdülenme ölçeğinin bilmek- başarmak ve uyaran yaşamak için içsel güdülenme, içe atım ve özdeşim için dışsal güdülenme ile güdülenmeme boyutlarında sınıfa göre anlamlı fark saptanmamıştır. Sporda güdülenme ölçeğinin bilmekbaşarmak ve uyaran yaşamak için içsel güdülenme, dışsal, içe atım ve özdeşim için dışsal güdülenme boyutları ve genel öz yeterlilik puanları arasında düşük düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Genel öz yeterlik ve sporda güdülenme ölçeğinin güdülenmeme boyutu arasında anlamlı bir ilişki görülmemiştir. Sonuç olarak bu çalışmanın bulguları, sportif faaliyetlere katılan öğrencilerin genel öz yeterlik ve güdülenme seviyelerini nasıl geliştirebileceklerine ilişkin pratik yöntemler ve öneriler sağlamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Şubat 2016 |
Gönderilme Tarihi | 23 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 25 Sayı: 4 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |