BibTex RIS Kaynak Göster

BÜROLARDA TEKNOLOJİK AĞ TEMELLİ YÖNETİM ANLAYIŞININ YARATTIĞI LİDERLİK DAVRANIŞ ALGISI VE İŞ DOYUMU: KONAKLAMA İŞLETMELERİNDEKİ BÜROLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2013, BÜRO YÖNETİMİ I ÖZEL SAYISI, 1 - 16, 01.09.2013

Öz

21. yüzyılda, ekonomik, sosyolojik, teknolojik ve politik alandaki gelişmeler tüm işletmelerin yapısal faktörlerini derinden etkilemektedir. Tüm sistemlere etki eden değişimleri ve öngörülmesi zorlaşan riskleri maksimum fayda - minimum maliyet dengesinde karşılamak için esnek yönetim anlayışının yanı sıra teknolojik beceri, uygulama ve deneyim gerekmektedir. İşletme yapılarının her an değişebildiği bir ortamda büro yönetimi de daha kontrol edilebilir fakat aynı zamanda esnek, değişimlere karşı dinamik ve dinamizmi destekleyecek teknolojik bir altyapıya sahip olmalıdır. Değişimin mutlak olduğu günümüzde, anlık riskleri öngörebilen, değişimlere karşılık verecek dinamik sistemlerin oluşturulmasını sağlayan ve örgütsel hafızanın tek elden yönetimini kolaylaştıran sistemlerin var olması hayati öneme sahiptir. Bürolar, işletme sistemlerinin giderek matris yapılara dönüştüğü bir ortamda, sürdürülebilirliği sağlamak için, çağdaş yönetim bakış açısına ve teknolojik bir altyapıya ihtiyaç duymaktadır. İşte bu noktada bilgisayar ve internet teknolojilerinin birlikte sunduğu “Ağ Temelli Yönetim ve Karar Destek Sistemleri” devreye girmektedir. Ağ Temelli Yönetim ve Karar Destek Sistemleri, büro yönetiminin ihtiyacı olan kaliteli bilginin güvenilir olma, eksiksiz olma, ihtiyaca uygun olma, istenildiği anda ve yeteri kadar olma özelliklerini sağlamaktadır.
Bu çalışmada, ağ temelli yönetim ve karar destek sistemlerinin (YDS & KDS) bürolarda kullanılmasına yol açan küresel değişimlerin neler olduğu ve ağ temelli yönetim anlayışının büro çalışanlarında yarattığı liderlik davranışı algısı ve buna bağlı olarak ortaya çıkan iş doyumu düzeyi sunulmaya çalışılacaktır. Araştırma, Marmara, İç Anadolu, Akdeniz ve Ege Bölgesinde faaliyet gösteren konaklama işletmelerindeki büro çalışanları üzerinde gerçekleştirilmiştir.

LEADERSHIP BEHAVIOR PERCEPTION AND JOB SATISFACTION CREATED BY THE TECHNOLOGICAL WEB-BASED MANAGEMENT APPROACH IN THE OFFICES: A RESEARCH ON THE OFFICES IN THE HOSPITALITY ESTABLISHMENTS

Yıl 2013, BÜRO YÖNETİMİ I ÖZEL SAYISI, 1 - 16, 01.09.2013

Öz

In the 21th century, the developments on economic, sociological, technological and political field deeply affect the structural factors that businesses. It is necessary for technological skill, application and experience besides flexible management comprehension to cover the alterations affecting all systems and risks getting difficult to be envisioned on maximum advantage - minimum cost balance. The office management also could be checked more in an environment the establishments structures could change at any moment but at the same time it should have a technological substructure that is flexible, dynamic against alterations and would support dynamism. Nowadays, the alteration becomes absolute and it has vital importance existing of the systems that provide to be constituted of dynamic systems which the intellect risks could envision, giving response to the alterations and facilitate the exclusive management of the organizational memory. The offices need the contemporary management point of view and a technological substructure to provide continuity in an environment the establishment systems gradually transformed into matrix structures. At this point, “Web-Based Management and Decision Support Systems ” that the computer and internet technologies present together become a part. Web-Based Management and Decision Support Systems provide the characteristics such as being trustworthy of good quality knowledge, complete, suitable for need, on demand and being adequate that the office management needs. In this study, what the global alterations that cause to be used web-based management and decision support systems in offices become and the leadership behavior perception that the web-based management approach creates on the office workers and as devoted to this, appearing job satisfaction level would be tried to be presented. The research has been carried out on the office workers in the hospitality establishments that are active in Marmara, Central Anatolia, Mediterranean and Aegean Region.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA27SU64DT
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Songül Yanık Bu kişi benim

Akan Yanık Bu kişi benim

Ayşegül Aslıhan Kızılcık

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 BÜRO YÖNETİMİ I ÖZEL SAYISI

Kaynak Göster

APA Yanık, S., Yanık, A., & Kızılcık, A. A. (2013). BÜROLARDA TEKNOLOJİK AĞ TEMELLİ YÖNETİM ANLAYIŞININ YARATTIĞI LİDERLİK DAVRANIŞ ALGISI VE İŞ DOYUMU: KONAKLAMA İŞLETMELERİNDEKİ BÜROLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi1-16.

.