Günümüzde yeni ve farklı bir ekonominin doğuşuyla, bilgisayarağları dönemi işlemleri için yeni yönetim teknikleri ve yeni değertanımlamaları gerekmektedir. Entelektüel sermayenin yönetimi konusu butanımlamaları doğru yapabilmek ve ağ ekonomisinin işletmeye hangiunsurlar düzeyinde katkı sağladığını ifade etmek için önem arz etmektedir.İşletmeler için bir değer olarak ortaya çıkan e-ticaret stratejisiorganizasyonların entelektüel sermayesine güç katmakta, sürdürülebilirrekabette etkin kılmaktadır. Böylece güçlenen ağ teknolojisi, bu teknolojiyikullanabilen, entelektüel sermaye unsurlarına sahip işletmelere bir fırsatyaratmıştır.İşletmeler, yoğun rekabet ortamlarında, sahip oldukları temeldeğerlerin, yeteneklerin tanımını iyi yapmak durumundadırlar. Entelektüelsermayenin unsurlarının da doğru tespit edilmesi gerekir. Bu teorikçalışmada amaçlanan, e-ticaret yapan firmalarda entelektüel sermayeunsurlarının görünümünü ayırt edebilmektir. Bu sayede, işletmenin sahipolduğu bir entelektüel sermaye değeri olan e-ticaret yapısının insan, müşterive yapısal değerlerini kavramak ve ağ ekonomisi yönünde geliştirmek gerekir
Nowadays with existing new and different economy, newmanagement techniques and new value identifications are very importantrequirement for computer network system century. The issue of intellectualcapital management is essential to make correct identifications and determinecontribution of network economy to corporation by which intellectual capitalfactors. As a value for corporations, e-trade strategy empower is toorganization’s intellectual capital and makes effective in sustainablecompetition. So empowered network technology creates an opportunity forcorporations which has ability to using technology effective.Businesses must identify basic value and competent which they havein the density competition atmosphere. They must determine intellectualcapital factors correctly. So, the aim of this study distinct factors ofintellectual (human, consumer, structure) capital in e-trade organizations.Thanks to this, human, consumer and structure factors value is conceived anddeveloped trough network economy in e-trade business community
Diğer ID | JA28BV87EJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 13 |
.