Temel amaçlarından birisinin de girişimci birey yetiştirilmesi olduğu kabul edilen işletme bölümlerinde okuyan iki farklı devlet üniversitenin 1. ve 4. sınıf öğrencileri üzerinde yapılan bu çalışmada, işletme bölümlerinde verilen eğitimin girişimcilik hisleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Bu çalışma sonucu girişimci olarak adlandırılan bireylerde varlığı tespit edilmiş olan girişimci hislerinin lisans eğitimi başında ve sonunda girişimci adayı öğrenciler üzerindeki durumları karşılaştırılmış, buna bağlı olarak öğrencilerin risk alma eğilimi, belirsizliğe karşı tolerans ve kendine güven hislerinde ortaya çıkan pozitif gelişme tespit edilmiştir
The main purpose of this study is to point out the differences between the entrepreneurially inclined students’ entrepreneurial characteristics and individual background by being freshmen or senior. This study was conducted on a sample of undergraduate students in department of business administration from two state universities in Turkey. The findings show that entrepreneurially inclined students in both groups have positive differences at characteristics named propensity to take risk, tolerating the ambiguity and having self-confidence
Entrepreneur Entrepreneurship feelings Entrepreneurship education
Diğer ID | JA28DZ98TY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 10 |
.