Uzaktan eğitim kullanımı son yıllarda çeşitli alan ve düzeylerde hızla artmaktadır. Bu teknoloji, eğitimde fırsat eşitliğinin gündeme gelmesi ile daha da önemli bir hal almıştır. Sunduğu imkânlar sebebiyle farklı çevrelerden, kültürlerden ve yaşlardan çeşitli insanlar uzaktan eğitimi tercih etmeye başlamışlardır. Uzaktan eğitim, çeşitli teknolojik araçların kullanımını beraberinde getirmektedir. Bu araçların kullanımı sırasında ergonomik kurallara uyulması, uzun süreli kullanıma bağlı olarak oluşabilecek mesleki kas - iskelet hastalıklarının önlenmesinde hayati önem taşımaktadır.
Bu çalışmada örgün eğitim ve uzaktan eğitim öğrencilerinin fiziksel ergonomisi irdelenmiştir. Çalışma kapsamında öncelikle bahsedilen iki grup öğrencinin eğitimleri sırasında fiziksel durumları teorik çerçevede incelenmiştir. Ardından uzaktan eğitim öğrencileri ile çalışma ortamlarındaki ergonomileri hakkında açık uçlu sorular kullanılarak görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerin sonunda uzaktan eğitim öğrencilerinin ergonomik profilleri ortaya çıkarılmaya çalışılmış ve uzaktan eğitim öğrencilerinin dikkat etmesi gereken hususlar vurgulanmıştır.
Usage of distance education in different areas and levels is growing rapidly recent years. This technology, has become more important with the introduction of equal opportunities in education. Due to the opportunities offered, various people have begun to prefer distance education from different backgrounds, cultures and ages. Distance Education brings the use of various technological tools. Complying with the ergonomic rules while using these tools have a vital importance to prevention of occupational musculo - skeletal diseases could occur due to long-term use.
In this study, physical ergonomy of formal and distance education students examined. In the scope of the work, primarily physical condition of these two groups of students examined based on theoretical framework. Following, interviews were conducted with distance education students about working environment with open-ended questions. At the end of the negotiations, ergonomic profiles of distance education student tried to reveal and highlighted issues that distance education students should be considered.
Diğer ID | JA27SK76PZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 BÜRO YÖNETİMİ II ÖZEL SAYISI |
.