Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SİYASİ PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN SEÇMEN DAVRANIŞLARI AÇISINDAN ÖNEMİ: BİR UYGULAMA

Yıl 2016, Sayı: 25, 127 - 156, 29.12.2016

Öz

Son yıllarda pazarlama yöntemlerinin siyasî mecrada da uygulanmaya
başlaması ile birlikte siyasî pazarlama kavramı, seçmenlere ulaşma noktasında
etkili bir çözüm önerisi olarak ortaya çıkmaya başlamıştır. Araştırmanın
amacı, Siyasî pazarlama faaliyetlerinin tıpkı ticarî pazarlamada olduğu gibi
hedef kitle tarafından ne kadar önemsendiği noktasında bilimsel bir çıkarıma
ulaşmaktır. Çalışmada 7 Haziran 2015 seçimlerinde Burdur milletvekili
adayları ile mülakat yöntemi kullanılmıştır. Adayların gözlem ve
tecrübelerinden elde edilen bulgulara göre Burdur özelinde yürütülen siyasî
pazarlama faaliyetlerine seçmenlerin duyarlı oldukları gözlemlenmiştir.
Özellikle de yeni nesil internet medyası reklamlarının eski klasik reklamlara
göre seçmeni daha çok etkilediği kanaati oluşmaktadır. Siyasî rekabet
ortamında kararsız seçmene görsel ve gerçekçi reklamlarla hitap etme
ihtiyacının olduğu anlaşılmaktadır. Araştırma kapsamında elde edilen
bulgulardan en önemlisi kararsız seçmenleri etkilemek isteyen siyasî partilerin
öncelikli gündemlerinin ekonomi olması ama diğer konuları da ihmal
etmemeleri gerektiğidir. Ayrıca siyasî pazarlama faaliyetlerinin bir diğer
sonucu da seçmenlerin hangi partiye oy vereceğinden ziyade seçimlere katılım
yönünde etkili olmasıdır. 

Kaynakça

  • AKTAN, Coşkun Can (1994), “21.yy için Yeni Toplumsal Sözleşme” T yay.
  • İzmir
  • AKTAN, Coşkun Can (1994), “Temiz Toplum ve Temiz Siyaset” T yay. İzmir
  • BALTACI, Cemal- Eke, Erdal (2012), “Siyasî Propaganda Araçlarının
  • Seçmen Davranışı Üzerindeki Etkisine Yönelik Seçmen Algısı:
  • Isparta Örnek Olayı”, Uluslar Arası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi,
  • Cilt 4, 115-126
Yıl 2016, Sayı: 25, 127 - 156, 29.12.2016

Öz

Kaynakça

  • AKTAN, Coşkun Can (1994), “21.yy için Yeni Toplumsal Sözleşme” T yay.
  • İzmir
  • AKTAN, Coşkun Can (1994), “Temiz Toplum ve Temiz Siyaset” T yay. İzmir
  • BALTACI, Cemal- Eke, Erdal (2012), “Siyasî Propaganda Araçlarının
  • Seçmen Davranışı Üzerindeki Etkisine Yönelik Seçmen Algısı:
  • Isparta Örnek Olayı”, Uluslar Arası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi,
  • Cilt 4, 115-126
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Sarıtaş

Ramazan Utku Bütün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Sarıtaş, A., & Bütün, R. U. (2016). SİYASİ PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN SEÇMEN DAVRANIŞLARI AÇISINDAN ÖNEMİ: BİR UYGULAMA. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(25), 127-156.

.