Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENCİLERİN VİTAMİN EĞİTİM YAZILIMI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN ANALİZİ (YENİ LEVENT LİSESİ VE ETİLER LİSESİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2016, Sayı: 23, 177 - 196, 25.11.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin Vitamin Eğitim Yazılımı
“Lisego” ile ilgili görüşlerini incelemektir. Bu genel amaç doğrultusunda
öğrencilerin; Vitamin Eğitim Yazılımını kullanma nedenleri, yazılımı hangi
derslerde kullanmalarının daha uygun olduğu, yazılımın öğrenci beklentilerini
karşılama durumu ile öğrencilerin ders motivasyonları ve başarılarını etkileme
durumlarıyla ilgili görüşleri analiz edilmiştir. Araştırma, nitel araştırma
yöntemleri içinde yer alan fenomenolojik araştırma desenine göre yapılmış ve
araştırma örneklemini de liselerde öğrenim gören ve Vitamin Eğitim Yazılımı,
“Lisego”yu kullanan 108 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmadan elde edilen
bulgulara göre öğrenciler; Vitamin Eğitim Yazılımını kullanma nedenleri
olarak “konu tekrarı ve pekiştirme”, “ders çalışmaya yardımcı olma, “derslere
ve sınavlara hazırlık”, “konuları anlama”, “farklı bir öğrenme ortamı” ve
“derslerde başarılı olma” gibi nedenlere vurgu yapmışlardır. Yazılımın sayısal
derslerde kullanımının uygunluğunu belirten öğrenciler, bu derslerden de en
çok sırasıyla matematik ve fen derslerinde kullanımın uygun olduğunu
belirtmişlerdir. Ayrıca, yazılımın öğrencilerin beklentilerini karşılamada
etkili olduğunu, derslere motivasyonlarını artırdığını ve ders başarılarını da
katkı sağladığını belirtmişlerdir. 

Kaynakça

  • ALACAPINAR, F. Yapılandırmacı yaklaşım ve vitamin yazılımına göre
  • programın değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu
  • Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 2009, 189-205.
  • BAŞ, T. ve Akturan, U. Nitel veri araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık,
  • Ankara, 2008, 184s.
  • COHEN, L., Manion, L. ve Marrison, K. Research methods in educaiton.
  • 638p, London-New York, 2007.
Yıl 2016, Sayı: 23, 177 - 196, 25.11.2016

Öz

Kaynakça

  • ALACAPINAR, F. Yapılandırmacı yaklaşım ve vitamin yazılımına göre
  • programın değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu
  • Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 2009, 189-205.
  • BAŞ, T. ve Akturan, U. Nitel veri araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık,
  • Ankara, 2008, 184s.
  • COHEN, L., Manion, L. ve Marrison, K. Research methods in educaiton.
  • 638p, London-New York, 2007.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Hüseyin Özkan

Mustafa Öztop

Yayımlanma Tarihi 25 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Özkan, H. H., & Öztop, M. (2016). ÖĞRENCİLERİN VİTAMİN EĞİTİM YAZILIMI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN ANALİZİ (YENİ LEVENT LİSESİ VE ETİLER LİSESİ ÖRNEĞİ). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(23), 177-196.

.