Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Sayı: 34, 48 - 77, 31.08.2019

Öz

Kaynakça

  • Ağlargöz, Ozan, (2012). Yönetim Bilimi-I, Ed. Senem Besler ve Özlem Oktal, 1. Baskı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Akdemir, Ali, (2014). Yeni Ekonomide ve Yeni Dünyada İşletmecilik, İstanbul: Umuttepe Yayınları.
  • Akdemir, Ali, (2014). İşletmeciliğin Temel Bilgileri, İstanbul: Umuttepe Yayınları.
  • Antalyalı, Ömer L. ve Bolat, Özgür, (2016). Etkili Yöneticilerin Dört Temel Özelliği, Harvard Business Review Türkiye, Ağustos-Eylül Özel Sayısı.
  • Aristoteles, (2014). Politika, Çev. Mete Tuncay, 17. Baskı, Remzi Kitabevi: İstanbul.
  • Aytürk, Nihat, (2014). Yönetim Sanatı: Başarılı Yönetim ve Yöneticilik, 6. Basım, İstanbul: Nobel Yayıncılık.
  • Bakan, İsmet, (2011). Yöneticiler İçin Başarı Stratejileri, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Barnard, Chester, I., (1958). Elemantary Conditions of Business Morals, California Management Review, Fall, Vol:1, No:1, p. 1-13.
  • Barutçugil, İsmet, (2006). Yöneticinin Yönetimi, İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • Bedük, Ayhan, (2000). Başarılı Bir Yöneticinin Özellikleri ve Başarıya Giderken Üzerinde Durulması Gereken Hususlar, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 4, s. 165-174.
  • Bennis, Warren, (1989). On Becoming a Leader, New York: Basic Books.
  • Bennis, Warren, (1990). Managing the Dream: Leadership in the 21st Century, Training, May, 27(5), p. 43-48.
  • Bhardwaj, Anand ve Punia, B.K., (2013). Managerial Competencies and Their Influence on Managerial Performance: A Literature Review, International Journal of Advanced Research in Management and Social Sciences, Vol. 2, No. 5, 70-84.
  • Bingöl, Dursun, (1997). Personel Yönetimi, 3. Baskı, İstanbul.
  • Boone, Louis E. ve Kurtz, David L., (2013). Çağdaş İşletme, Çev. Ed. Azmi Yalçın, 14. Basımdan Çeviri, İstanbul: Nobel Yayıncılık.
  • Collins, Jim, (2016). ‘İyi’den ‘Mükemmel’ Şirkete; Kalıcı Başarıya Ulaşmanın Yolları, Boyner Yayınları: İstanbul.
  • Covey, Stephen R., (2015). Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı, 53. Baskı, İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Çakırer, Mehmet Akif, (2013). İşletme Yönetimi, Bursa: Ekin Basım Yayıncılık.
  • Demirci, M. Kemal ve Eren Gümüştekin, Gülten, (2008). İşletmeciliğin Gelişim Evreleri, İşletmecilik Kuram ve Uygulama içinde, Ed. M. Kemal Demirci, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Dinçer, Ömer, (1992). “Doç. Dr. Ömer Dinçer'le İş Dünyasındaki Gelişmeler ve İşletmelerde Stratejik Değişim Üzerine Ropörtaj”, Kon. Fahri Solak, İktisat ve İş Dünyası Dergisi, 2, s. 28-33.
  • Dinçer, Ömer, (2017). Bilgi ve Hikmet Sahiplerinden Yönetim Dersleri, Alfa Yayınları: İstanbul.
  • Drucker, Peter F., (2000). 21. Yüzyıl İçin Yönetim Tartışmaları, Çev. İrfan Bahçivangil ve Gülenay Gorbon, 2. Baskı, İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Drucker, Peter, (2004). Etkin Yöneticiyi Etkin Yapan Nedir?, Harvard Business Review, Haziran, s. 63.
  • Drucker, Peter ve Maciariello, Joseph, (2007). Etkin Yöneticinin Seyir Defteri, Çev. Zülfü Dicleli, İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Drucker, Peter, (2010). Büyük Değişimler Çağında Yönetim, Çev. Zülfü Dicleli, İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Drucker, Peter, (2014). Yöneticinin Değişen Dünyası, Çev. İlker Gülfidan, İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Eren, Erol, (2000). Yönetim ve Organizasyon, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Eren, Erol, (2016). Yönetim ve Organizasyon; Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar, 12. Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Ersan, Nurgün, (1994). Başarılı Yöneticilerin Nitelikleri, Erişim Yeri: http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/download/5898/2036, Erişim Tarihi: 14.12.2018.
  • Farabi, Ebu Nasr El-, (2012). İdeal Devlet; El-Medinetü’l Fazıla, Çev. Ahmet Arslan, Divan Kitap: İstanbul.
  • Fayol, Henri, (2013). Genel ve Endüstriyel Yönetim, 4. Baskı, Çev. M. Asım Çalıkoğlu, Ankara: Adres Yayınları.
  • French, John. R. P. ve Raven, Bertran, (1959). The Bases of Social Power, Ed. D. Cartwright, In. Studies in Social Power, Ann Arbor, University of Michigan, p. 150-167.
  • Gazali, İmam, (2017). Yöneticilere Altın Öğütler, İstanbul: Gelenek Yayınları.
  • Genç, Nurullah, (2010). Yönetim ve Organizasyon, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Gladwell, Malcolm, (2009). Outliers (Çizginin Dışındakiler): Bazı İnsanlar Neden Daha Başarılı Olur?, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Goleman, Daniel, (2013). Lideri Lider Yapan Nedir?, HBR's 10 Must Reads serisinde "Duygusal Zeka" kitabı içinde, Harvard Business Review Press.
  • Groysberg, Boris, (2014). Üst Düzey Yöneticilikte Başarılı Olmak İçin Gereken Yedi Yetenek, Harvard Business Review, Mart.
  • Hamel, Gary ve Breen, Bill, (2007). Yönetimin Geleceği, Çev. Fezal Gülfidan, Haz. Zülfü Dicleli, İstanbul: Acar Basım.
  • Hinterhuber, Hans, H. ve Popp, Wolfgang, (1992). Are You a Strategist or Just a Manager?, Harvard Business Review, January-February.
  • Koçel, Tamer, (2011). İşletme Yöneticiliği, 13. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Kotter, John P. (1990). What Leaders Really Do?, Harvard Business Review, 68(3), p. 103-111.
  • Labich, Kenneth, (1988). The Seven Keys To Business Leadership, Fortune Magazine, October, 24, Retrieved from: http://archive.fortune.com/magazines/fortune/fortune_archive/1988/10/24/71165/index.htm, on: 13.11.2014.
  • Önal, Güngör, (1995). İşletme Yönetimi ve Organizasyonu, İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Özel, Mustafa, (1995). Stratejik Yönetim ve Liderlik, 2. Baskı, İstanbul: İz Yayıncılık.
  • Özel, Mustafa, (2016). Yöneticilik Dersleri, 3. Baskı, İstanbul: Küre Yayınları.
  • Özer, Mehmet Akif, (2011). 21. Yüzyılda Yönetim ve Yöneticiler, İstanbul: Nobel Yayıncılık.
  • Papatya, Gürcan, (2015). Temel İşletmecilik Bilgisi: Teorik Düzenlemeler, Entelektüel Birikim ve Notlar, 2. Baskı, Isparta: Beyazıt Kitabevi.
  • Rees, D. W. ve Porter, C. (2008). Skills of Management, 6. Baskı, London: Cengage.
  • Robbins, Stephen P., Decenzo, David A. ve Coulter, Mary, (2013). Yönetimin Esasları: Temel Kavramlar ve Uygulamalar, 8. Basımdan Çev. Adem Öğüt, İstanbul: Nobel Yayıncılık.
  • Uysal, Gürhan, (2001). Başarılı Bir Yönetici Olmada Anahtarlar, Sayıştay Dergisi, 42, s.37-45.
  • Weber, Max, (2014). Bürokrasi ve Otorite, 7. Baskı, Çev. H. Bahadır Akın, Ankara: Adres Yayınları.
  • Zaleznik, Abraham, (1977). Managers and Leaders: Are They Different?, Harvard Business Review, May/June, 15, p. 67-78.

BAŞARILI YÖNETİCİ VE YÖNETİCİLİK: KAVRAMSAL BİR ÇERÇEVE

Yıl 2019, Sayı: 34, 48 - 77, 31.08.2019

Öz

Karmaşıklık
ve kargaşanın hüküm sürdüğü günümüz yönetim dünyasında yönetim işinin nasıl
daha iyi ve etkin yapılabileceği en önemli konular içerisindedir. O yüzden yönetici
ve yöneticilik kavramlarından ziyade başarılı yönetici ve yöneticilik
kavramları tartışılmaktadır. Bu çalışma; “Başarılı bir yöneticilik nasıl icra
edilir?”, “Başarılı olmak için yöneticilerde aranan nitelikler nelerdir?” ve
“Başarılı yöneticiliğin bir formu var mıdır?” sorularına cevap olarak
yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda başarılı yönetici ve yöneticilik konusu ayrıntılı
bir şekilde incelenerek başarılı yöneticilerde aranan özellikler belirlenmeye ve
başarılı yöneticilik için bir öneri ortaya konmaya çalışılmış ve konuya dair
kavramsal bir çerçeve sunulmuştur.

Kaynakça

  • Ağlargöz, Ozan, (2012). Yönetim Bilimi-I, Ed. Senem Besler ve Özlem Oktal, 1. Baskı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Akdemir, Ali, (2014). Yeni Ekonomide ve Yeni Dünyada İşletmecilik, İstanbul: Umuttepe Yayınları.
  • Akdemir, Ali, (2014). İşletmeciliğin Temel Bilgileri, İstanbul: Umuttepe Yayınları.
  • Antalyalı, Ömer L. ve Bolat, Özgür, (2016). Etkili Yöneticilerin Dört Temel Özelliği, Harvard Business Review Türkiye, Ağustos-Eylül Özel Sayısı.
  • Aristoteles, (2014). Politika, Çev. Mete Tuncay, 17. Baskı, Remzi Kitabevi: İstanbul.
  • Aytürk, Nihat, (2014). Yönetim Sanatı: Başarılı Yönetim ve Yöneticilik, 6. Basım, İstanbul: Nobel Yayıncılık.
  • Bakan, İsmet, (2011). Yöneticiler İçin Başarı Stratejileri, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Barnard, Chester, I., (1958). Elemantary Conditions of Business Morals, California Management Review, Fall, Vol:1, No:1, p. 1-13.
  • Barutçugil, İsmet, (2006). Yöneticinin Yönetimi, İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • Bedük, Ayhan, (2000). Başarılı Bir Yöneticinin Özellikleri ve Başarıya Giderken Üzerinde Durulması Gereken Hususlar, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 4, s. 165-174.
  • Bennis, Warren, (1989). On Becoming a Leader, New York: Basic Books.
  • Bennis, Warren, (1990). Managing the Dream: Leadership in the 21st Century, Training, May, 27(5), p. 43-48.
  • Bhardwaj, Anand ve Punia, B.K., (2013). Managerial Competencies and Their Influence on Managerial Performance: A Literature Review, International Journal of Advanced Research in Management and Social Sciences, Vol. 2, No. 5, 70-84.
  • Bingöl, Dursun, (1997). Personel Yönetimi, 3. Baskı, İstanbul.
  • Boone, Louis E. ve Kurtz, David L., (2013). Çağdaş İşletme, Çev. Ed. Azmi Yalçın, 14. Basımdan Çeviri, İstanbul: Nobel Yayıncılık.
  • Collins, Jim, (2016). ‘İyi’den ‘Mükemmel’ Şirkete; Kalıcı Başarıya Ulaşmanın Yolları, Boyner Yayınları: İstanbul.
  • Covey, Stephen R., (2015). Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı, 53. Baskı, İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Çakırer, Mehmet Akif, (2013). İşletme Yönetimi, Bursa: Ekin Basım Yayıncılık.
  • Demirci, M. Kemal ve Eren Gümüştekin, Gülten, (2008). İşletmeciliğin Gelişim Evreleri, İşletmecilik Kuram ve Uygulama içinde, Ed. M. Kemal Demirci, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Dinçer, Ömer, (1992). “Doç. Dr. Ömer Dinçer'le İş Dünyasındaki Gelişmeler ve İşletmelerde Stratejik Değişim Üzerine Ropörtaj”, Kon. Fahri Solak, İktisat ve İş Dünyası Dergisi, 2, s. 28-33.
  • Dinçer, Ömer, (2017). Bilgi ve Hikmet Sahiplerinden Yönetim Dersleri, Alfa Yayınları: İstanbul.
  • Drucker, Peter F., (2000). 21. Yüzyıl İçin Yönetim Tartışmaları, Çev. İrfan Bahçivangil ve Gülenay Gorbon, 2. Baskı, İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Drucker, Peter, (2004). Etkin Yöneticiyi Etkin Yapan Nedir?, Harvard Business Review, Haziran, s. 63.
  • Drucker, Peter ve Maciariello, Joseph, (2007). Etkin Yöneticinin Seyir Defteri, Çev. Zülfü Dicleli, İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Drucker, Peter, (2010). Büyük Değişimler Çağında Yönetim, Çev. Zülfü Dicleli, İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Drucker, Peter, (2014). Yöneticinin Değişen Dünyası, Çev. İlker Gülfidan, İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Eren, Erol, (2000). Yönetim ve Organizasyon, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Eren, Erol, (2016). Yönetim ve Organizasyon; Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar, 12. Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Ersan, Nurgün, (1994). Başarılı Yöneticilerin Nitelikleri, Erişim Yeri: http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/download/5898/2036, Erişim Tarihi: 14.12.2018.
  • Farabi, Ebu Nasr El-, (2012). İdeal Devlet; El-Medinetü’l Fazıla, Çev. Ahmet Arslan, Divan Kitap: İstanbul.
  • Fayol, Henri, (2013). Genel ve Endüstriyel Yönetim, 4. Baskı, Çev. M. Asım Çalıkoğlu, Ankara: Adres Yayınları.
  • French, John. R. P. ve Raven, Bertran, (1959). The Bases of Social Power, Ed. D. Cartwright, In. Studies in Social Power, Ann Arbor, University of Michigan, p. 150-167.
  • Gazali, İmam, (2017). Yöneticilere Altın Öğütler, İstanbul: Gelenek Yayınları.
  • Genç, Nurullah, (2010). Yönetim ve Organizasyon, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Gladwell, Malcolm, (2009). Outliers (Çizginin Dışındakiler): Bazı İnsanlar Neden Daha Başarılı Olur?, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Goleman, Daniel, (2013). Lideri Lider Yapan Nedir?, HBR's 10 Must Reads serisinde "Duygusal Zeka" kitabı içinde, Harvard Business Review Press.
  • Groysberg, Boris, (2014). Üst Düzey Yöneticilikte Başarılı Olmak İçin Gereken Yedi Yetenek, Harvard Business Review, Mart.
  • Hamel, Gary ve Breen, Bill, (2007). Yönetimin Geleceği, Çev. Fezal Gülfidan, Haz. Zülfü Dicleli, İstanbul: Acar Basım.
  • Hinterhuber, Hans, H. ve Popp, Wolfgang, (1992). Are You a Strategist or Just a Manager?, Harvard Business Review, January-February.
  • Koçel, Tamer, (2011). İşletme Yöneticiliği, 13. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Kotter, John P. (1990). What Leaders Really Do?, Harvard Business Review, 68(3), p. 103-111.
  • Labich, Kenneth, (1988). The Seven Keys To Business Leadership, Fortune Magazine, October, 24, Retrieved from: http://archive.fortune.com/magazines/fortune/fortune_archive/1988/10/24/71165/index.htm, on: 13.11.2014.
  • Önal, Güngör, (1995). İşletme Yönetimi ve Organizasyonu, İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Özel, Mustafa, (1995). Stratejik Yönetim ve Liderlik, 2. Baskı, İstanbul: İz Yayıncılık.
  • Özel, Mustafa, (2016). Yöneticilik Dersleri, 3. Baskı, İstanbul: Küre Yayınları.
  • Özer, Mehmet Akif, (2011). 21. Yüzyılda Yönetim ve Yöneticiler, İstanbul: Nobel Yayıncılık.
  • Papatya, Gürcan, (2015). Temel İşletmecilik Bilgisi: Teorik Düzenlemeler, Entelektüel Birikim ve Notlar, 2. Baskı, Isparta: Beyazıt Kitabevi.
  • Rees, D. W. ve Porter, C. (2008). Skills of Management, 6. Baskı, London: Cengage.
  • Robbins, Stephen P., Decenzo, David A. ve Coulter, Mary, (2013). Yönetimin Esasları: Temel Kavramlar ve Uygulamalar, 8. Basımdan Çev. Adem Öğüt, İstanbul: Nobel Yayıncılık.
  • Uysal, Gürhan, (2001). Başarılı Bir Yönetici Olmada Anahtarlar, Sayıştay Dergisi, 42, s.37-45.
  • Weber, Max, (2014). Bürokrasi ve Otorite, 7. Baskı, Çev. H. Bahadır Akın, Ankara: Adres Yayınları.
  • Zaleznik, Abraham, (1977). Managers and Leaders: Are They Different?, Harvard Business Review, May/June, 15, p. 67-78.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhammet Hamdi Mücevher 0000-0002-3474-5073

Ramazan Erdem 0000-0001-6951-3814

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Mücevher, M. H., & Erdem, R. (2019). BAŞARILI YÖNETİCİ VE YÖNETİCİLİK: KAVRAMSAL BİR ÇERÇEVE. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(34), 48-77.

.