Literatürde günümüz üniversite öğrencilerinin çeşitli etken ve faktörlere bağlı olarak umutsuzluk yaşadıkları vurgulanmaktadır. Özellikle öğrencilerin sosyo-demografik değişkenlere bağlı olarak umutsuz düzeyleri farklılaşabilmektedir. Öğrencilerin yaşadıkları umutsuzluk onların kariyer ve geleceğe yönelik beklentilerinde önemli roller oynayabilmektedir. Bu bağlamda çalışmada Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde eğitimine devam eden öğrencilerin umutsuzluk düzeyleri ve umutsuzluklarının sosyo-demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği analiz edilmiştir. Bu örneklemin seçilmesinin gerekçesi ise, daha önce bu örneklem grubuna yönelik nerdeyse hiç araştırma yapılmamış olmasıdır. Karşılaştırmaya dayalı ilişkisel tarama modeline göre gerçekleştirilen araştırmanın verileri ilgili örneklem grubundan toplanmıştır. 415 öğrenciden toplanan veri seti, SPPS programı yardımıyla t testi ve ANOVA analizi yapılarak test edilmiştir. Öğrencilerin umutsuzluk düzeylerinin sosyo-demografik değişkenlere göre farklı olup olmadığına yönelik analizler sonucunda hipotezler test edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, ilgili fakültede okuyan öğrencilerin hafif ve orta düzeyde umutsuzluk yaşadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcı öğrencilerin umutsuzluk düzeylerinin cinsiyet, eğitimden memnuniyet, bölümü bilinçli tercih etme, okuduğu alanda çalışma isteği, çalışmak istenen ülke tercihi, sınıf düzeyleri, not ortalaması (akademik başarı) ve bölüm gruplarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Buna karşın, öğrencilerin umutsuzluk düzeylerinin bilgisayar kullanma bilgi düzeyi, ekstra bilgisayar program bilgisi, yabancı dil bilgi düzeyi, ailenin gelir düzeyi ve öğrencilerin mezun olduktan sonra çalışmak istedikleri sektör gruplarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilememiştir.
var
yok
yok
yok
It is emphasized in the literature that today's university students experience hopelessness due to various factors and factors. In particular, students’ hopelessness levels may differ depending on socio-demographic variables. The hopelessness experienced by students can play important roles in their career and future expectations. In this context, the study analysed the hopelessness levels of students continuing their education at Süleyman Demirel University Faculty of Economics and Administrative Sciences and whether their hopelessness differed according to socio-demographic variables. The reason for choosing this sample is that almost no research has been done on this sample group before. The data of the research, which was conducted according to the comparative screening model, was collected from the relevant sample group. The data set collected from 415 students was tested by t-test and ANOVA analysis with the help of SPPS program. Hypotheses were tested as a result of analyses on whether students' hopelessness levels differ according to socio-demographic variables. According to the findings, it was determined that the students studying at the relevant faculty experienced mild and moderate hopelessness. In addition, it was determined that there was a statistically significant difference in the hopelessness levels of the participating students according to gender, satisfaction with education, conscious choice of department, desire to work in the field they studied, country preference to work in, grade levels, grade point average (academic success) and department groups. On the other hand, no statistically significant difference could be detected in the students' hopelessness levels according to their computer usage knowledge, extra computer program knowledge, foreign language knowledge level, family income level and the sector groups in which the students want to work after graduation.
Undergraduate Students Hopelessness Socio-Demographic Characteristics
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İnsan Kaynakları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 6 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 48 |
.