There are significant changes in the understanding of classical diplomacy due to the opportunities provided by new communication technologies and the influence of the globalizing world system. The public diplomacy approach also stands out for applications that are outside of classical diplomacy activities but are needed today. Embassies have become one of the leading actors in the understanding of public diplomacy shaped within the new system. At the same time, ambassadors are expected to be competent in humanitarian diplomacy and digital diplomacy, which are public diplomacy application areas. In this context, the aim of the study is to examine the public diplomacy activities carried out by the embassies of the European Union member states in Türkiye after the February 6 earthquakes through their X.com accounts, specifically in terms of humanitarian and digital diplomacy. The reflections of the aid activities carried out by the countries after the February 6 earthquakes were tried to be analyzed from both the humanitarian and digital diplomacy perspectives in the X.com accounts of the embassies. Within the scope of the study, data was obtained using the document review method and the result was reached using the content analysis technique. As a result of the research, it was understood that nearly half of the embassies do not have X.com accounts and cannot perform in the context of digital diplomacy. Embassies with X.com accounts, on the other hand, share their humanitarian aid activities with the public through their social media accounts, making their goodwill-based efforts more visible and providing a basic level of competence when evaluated within the framework of public diplomacy.
Diplomacy Public Diplomacy Digital Diplomacy Humanitarian Diplomacy Social Media
Yeni iletişim teknolojilerinin sağladığı olanaklar ve küreselleşen dünya sisteminin etkisiyle klasik diplomasi anlayışında önemli değişimler yaşanmaktadır. Klasik diplomasi faaliyetlerinin dışında kalan ancak günümüzde ihtiyaç duyulan uygulamalar için de kamu diplomasisi yaklaşımı öne çıkmaktadır. Büyükelçilikler yeni sistem içerisinde şekillenen kamu diplomasisi anlayışında, başat aktörlerden birisine dönüşmüşlerdir. Aynı zamanda, büyükelçilerin kamu diplomasisi uygulama sahalarından olan insani diplomasi ve dijital diplomasi konularında da yetkinliklerinin bulunması beklenmektedir. Bu bağlamda, çalışmanın amacı Türkiye’de bulunan Avrupa Birliği’ne üye ülkelerin büyükelçiliklerinin X.com hesapları üzerinden 6 Şubat depremleri sonrası yürüttükleri kamu diplomasisi faaliyetlerinin insani ve dijital diplomasi özelinde incelenmesidir. Ülkelerin 6 Şubat depremleri sonrası gerçekleştirdikleri yardım faaliyetlerinin yansımaları, büyükelçiliklerin X.com hesaplarında hem insani hem de dijital diplomasi perspektifinden ele alınarak analiz edilmeye çalışılmıştır. Çalışma kapsamında veriler, belge incelemesi yöntemi kullanılarak elde edilmiş ve içerik analizi tekniği kullanılarak sonuca ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, büyükelçiliklerin yarısına yakınının X.com hesaplarının bulunmadığı ve dijital diplomasi bağlamında performans gösteremedikleri anlaşılmıştır. X.com hesapları bulunan büyükelçiliklerin ise gerçekleştirdikleri insani yardımları sosyal medya hesaplarından kamu ile paylaşarak iyi niyete dayalı çalışmalarını daha görünür hale getirdikleri ve kamu diplomasisi çerçevesinden değerlendirildiğinde temel düzeyde yeterlilik sağladıkları düşünülmektedir.
Diplomasi Kamu Diplomasisi Dijital Diplomasi İnsani Diplomasi Sosyal Medya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Avrupa Birliği-Türkiye İlişkileri, Halkla İlişkiler |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 28 |