Giriş: Öğrenci hemşirelerin sosyal destek algıları yükseltilerek profesyonel benlik gelişimi sağlanabilir. Böylece geleceğin iş gücünü oluşturan öğrenci hemşirelerin mesleğe bağlılıkları teşvik edilerek, sunulan bakımın kalitesi artırılabilir.
Amaç: Bu çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin algıladıkları sosyal desteğin profesyonel benlik gelişimine etkisini belirlemektir.
Yöntem: Bu çalışma Türkiye’de bir üniversitede tanımlayıcı ve kesitsel olarak gerçekleştirildi. Araştırmada veriler 21 - 25 Kasım 2022 tarihleri arasında toplandı. Araştırmanın örneklemini 194 hemşirelik bölümü öğrencisi oluşturdu. Veriler betimsel ve ilişkisel istatistikler kullanılarak değerlendirildi.
Bulgular: Yaş ortalaması 20,63 ± 1,57 yıl olan öğrencilerin %83,51’i kadın olup, %68,04’ü ailesi ile birlikte yaşamaktadır. Öğrenciler, Öğrenci Hemşirelerde Profesyonel Benlik Kavramı Ölçeği’nde ortalama 141,46 ± 19,96 puan ve Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği’nde ortalama 64,73 ± 13,25 puan aldı. Öğrencilerin algıladıkları sosyal destek ile profesyonel benlik kavramı arasında zayıf pozitif ilişki belirlendi (r = 0,188; p < 0,05). Regresyon analizi sonucuna göre öğrencilerin algıladıkları sosyal destek, profesyonel benlik kavramı gelişimini olumlu yönde etkilemektedir (R2 = 0,035; p < 0,05).
Sonuç: Öğrencilerin algıladıkları sosyal desteğin profesyonel benlik kavramı gelişimlerini olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Öğrencilerin algıladıkları sosyal destekler artırılarak profesyonel benlik gelişimleri artırılabilir. Hemşirelik öğrencilerinde profesyonel benliğini etkileyen diğer faktörlerin belirlenmesine ihtiyaç vardır.
Benlik kavramı hemşirelik öğrencisi profesyonellik sosyal destek
Introduction: Student nurses’ professional self development can be ensured by enhancing their social support perceptions. By promoting the attachment of student nurses, who are the future nursing workforce, to the nursing profession, the quality of care can be increased.
Aim: This study aims to identify the effect of nursing students’ perceived social support on their professional self development.
Method: This study was conducted with a descriptive and cross-sectional design at a university in Turkey. The data were collected between 21 and 25 November 2022. The research sample comprised 194 students from the nursing department. The data were evaluated using descriptive and relational statistics.
Results: The average age of the students was 20.63 ± 1.57 years, 83.51% were female and 68.04% of them lived with their families. The participants had a mean score of 141.46 ± 19.96 on the Professional Self-Concept Scale in Student Nurses and 64.73 ± 13.25 on the Multidimensional Scale of Perceived Social Support. A weak positive relationship between students’ perceived social support and professional self concept was identified (r = 0.188; p < 0.05). According to the regression analysis, students’ perceived social support affected their professional self concept development positively (R2 = 0.035; p < 0.05).
Conclusion: It was determined that the level of social support perceived by the participants affected their development of professional self-concept positively. By increasing the perceived social support of the students, professional self development can be increased. There is a need to determine other factors affecting the professional self in nursing students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelikte Yönetim |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 2 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 8 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi'nin içeriği Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.