Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determining the Lifelong Learning Motivations of Nurses

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 1, 17 - 22, 20.04.2023
https://doi.org/10.48071/sbuhemsirelik.1213012

Öz

Introduction: Individuals must constantly renew the knowledge they have acquired to maintain their daily life and to follow the developments related to their profession closely. This is possible with lifelong learning.
Aim: The aim of this study was to determine the lifelong learning motivations of nurses.
Method: The descriptive study was conducted on 1-31 March 2022 with the nurses (n = 180) working in a university hospital. The data were collected using the Introductory Characteristics Form and the Employee Lifelong Learning Scale. In the evaluation of the data, descriptive statistics, independent sample t-test, and one-way ANOVA test were used.
Results: It was determined that 67.80% of the nurses were women, 72.70% were Y generation, 71.10% were undergraduate graduates, and the average score on the Employee Lifelong Learning Scale was 55.28 ± 11.76. The lifelong learning motivations of nurses did not differ statistically in terms of gender, generation, education level, and working clinic (p > 0.05). It was determined that the lifelong learning scores of the nurses who do their jobs willingly were significant higher (p < 0.05).
Conclusion: Nurses’ lifelong learning motivations were found to be positive. It is recommended that nurse managers and institutions adopt an approach that supports nurses’ learning desires, and that nurses participate in scientific activities such as congresses and courses.

Kaynakça

  • Alan, H., Peker, E., Arslan, D., Toprak, F., ve Eşkin Bacaksız, F. (2020). Türkiye’de “hemşirelikte kuşaklar” konusunda 2014-2019 yılları arasında yayımlanan ulusal çalışmaların değerlendirilmesi: Sistematik bir inceleme. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 8(3), 1002-1017. doi: 10.33715/inonusaglik.745269
  • Arslan, Y. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Erişim adresi: http://i-rep.emu.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/ 11129/4626/arslanyesim.pdf?sequence=1
  • Aydın, A., Oflaz, F., Karadağ, A., Ocakçı, A.F., & Aydın, A.İ. (2021). Nursing students’ career plans after graduation: Perspective from generation Y. Florence Nightingale Journal of Nursing, 29(3), 334-341. doi: 10.5152/FNJN.2021.20138
  • Azak, A., Savaş, B., ve Tamer, A. (2018). Y kuşağı hemşirelik öğrencilerinin klinik çalışma ortamından beklentileri. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(2), 21-27.
  • Bayer, N., Gölbaşı, Z., ve Güleşen, G. (2021). X, Y, Z kuşağı hemşirelerde profesyonel benlik kavramı ve etkileyen faktörler. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 4(2), 208-218. doi: 10.38108/ouhcd.880474
  • Bilgiç, Ş., Özcanan, A., ve Altay, Z. (2017). Y kuşağı hemşirelik öğrencileri mobil telefonun anlamı: Nitel bir araştırma. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(3), 644-650.
  • Bilgin, N., Bingöl, Ü., ve Kutlu, A. (2021). Farklı kuşaklardaki hemşirelerin kişi örgüt ve iş uyumlarının incelenmesi: Kesitsel çalışma. Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi, 13(4), 917-925. doi: 10.5336/nurses.2020-80086
  • Dawis, L., Taylor, H., & Reyes, H. (2014). Lifelong learning in nursing: A Delphi study. Nurse Education Today, 34, 441–445. doi: 10.1016/j.nedt.2013.04.014
  • Dee, R.C., & Reynolds, P. (2013). Lifelong learning for nurses-building a strong future. Medical Reference Services Quarterly, 32(4), 451-458. doi: 10.1080/02763869.2013.837741
  • Dikmen, Y., Denat, Y., Filiz, N.Y., ve Başaran, H. (2016). Hemşirelik öğrencilerinde yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Journal of Human Rhythm, 2(1), 39-45.
  • Dikmen, Y., Uslu-Yuvacı H., ve Erol, F. (2017). Tıp fakültesi öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi. Journal of Human Sciences, 14(3), 2399-408. doi: 10.14687/jhs.v14i3.4678
  • Ekşioğlu, S., Tarhan, S., ve Çetin Gündüz, H. (2017). Yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile özyetkinlik beklentisi ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 1925-1940.
  • Erdamar, G. (2015). Yaşam boyu öğrenme. Ö. Demirel (Ed.), Eğitimde yeni yönelimler içinde (s. 352-383). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Ersoy, A., ve Yılmaz, B. (2009). Yaşam boyu öğrenme ve Türkiye’de halk kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciliği, 23(4), 803-834.
  • Gallagher, L. (2007). Continuing education in nursing: A concept analysis. Nurse Education Today, 27(5), 466-473. doi: 10.1016/j.nedt.2006.08.007
  • Gardiner, H., & Kline, T. (2007). Development of the Employee Lifelong Learning Scale (ELLS). PAACE Journal of Lifelong Learning, 16, 63-72.
  • Gopee, N. (2005). Facilitating the implementation of lifelong learning in nursing. British Journal of Nursing. 14(4), 761-767. doi: 10.12968/bjon.2005.14.14.18553
  • Güleç, İ., Çelik, S., ve Demirhan, B. (2012). Yaşam boyu öğrenme nedir? Kavram ve kapsamı üzerine bir değerlendirme. Sakarya University Journal of Education, 2(3), 34-48.
  • Günüç, S., Odabaşı, H.F., ve Kuzu, A. (2012). Yaşam boyu öğrenmeyi etkileyen faktörler. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 11(2), 309-325.
  • Gürbüz, S. (2015). Kuşak farklılıkları: Mit mi, gerçek mi. İş ve İnsan Dergisi, 2(1), 39-57. doi: 10.18394/iid.80342
  • Huber, P., & Schubert, H.J. (2019). Attitudes about work engagement of different generations—A cross-sectional study with nurses and supervisors. Journal of Nursing Management, 27(7), 1341-1350. doi: 10.1111/jonm.12805
  • Kılavuz, F., ve Karabağ Aydın, A. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin bireysel girişimcilik algıları ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 7(3), 240-248. doi: 10.31125/hunhemsire.834097
  • Koç, S. (2017). Çalışanların Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeğinin Türkçe uyarlaması. (Yüksek Lisans Tezi). Erişim adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Krespani, M., Tsaloglidou, A., Koukourikos, K., Ouzounakis, P., Iliadis, C., Krepia, V., … Kourkouta, L. (2021). Educational needs and motivations for lifelong learning of nurses. International Journal of Caring Sciences, 14(3), 1686-1696.
  • Mi, M., & Riley-Doucet, C. (2016). Health professions students’ lifelong learning orientation: Associations with information skills and self efficacy. Evidence Based Library and Information Practice, 11(2), 121-135. doi: 10.18438/B8PP8W
  • Mlambo, M., Silén, C., & McGrath, C. (2021). Lifelong learning and nurses’ continuing professional development, a metasynthesis of the literature. BMC Nursing, 20(1), 62. doi: 10.1186/s12912-021-00579-2
  • Muliira, J.K., Etyang, C., Muliira, R.S., & Kizza, I.B. (2012). Nurses’ orientation toward lifelong learning: a case study of Uganda’s national hospital. The Journal of Continuing Education in Nursing, 43(2), 90-96. doi: 10.3928/00220124-20111003-03
  • Ni, C., Hua, Y., Shao, P., Wallen, G.R., Xu, S., & Li, L. (2014). Continuing education among Chinese nurses: A general hospital-based study. Nurse Education Today, 34(4), 592-597. doi: 10.1016/j.nedt.2013.07.013
  • Örs, M. (2020). Lifelong learning competencies among undergraduate first year and final year midwifery-nursing students. International Journal of Curriculum and Instruction, 12, 88-104.
  • Örs, M., & Kılınç, M. (2017). An investigation of the opinions of preservice midwives and nurses regardinglifelong learning. Universal Journal of Educational Research, 5(12A), 56-62. doi: 10.13189/ujer.2017.051309
  • Savcı, C., ve Çil Akıncı, A. (2022). Hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik özellikleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri: Tanımlayıcı araştırma. Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi, 14(1), 83-93. doi: 10.5336/nurses.2021-82452
  • Soper, D.S. (2021). A-priori sample size calculator for multiple regression [Software]. Retrieved from (10.12.2020): https://www.danielsoper.com/statcalc
  • Soydemir, E. (2022). Hemşirelik öğrencilerinin mesleki yetkinlik düzeyleri ve bakım davranış algıları. (Yüksek Lisans Tezi). Erişim adresi: http://acikerisim.pau.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11499/45563/Elif%20Soydemir.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Stevanin, S., Voutilainen, A., Bressan, V., Vehviläinen-Julkunen, K., Rosolen, V., & Kvist, T. (2020). Nurses’ generational differences related to workplace and leadership in two European countries. Western Journal of Nursing Research, 42(1), 14-23. doi: 10.1177/0193945919838604
  • Şenturan, Ş., Köse, A., Dertli, E.M., Başak, S., ve Şentürk, N. (2016). X ve Y Kuşağı yöneticilerinin iş değerleri algısı ve farklılıkları üzerine inceleme. Business and Economics Research Journal, 7(3), 171-182. doi: 10.20409/berj.2016321815
  • Şentürk, S., ve Karahan, B. (2019). Y Kuşağı stajyer öğrencilerin x kuşağı çalışan hemşirelere yönelik görüşleri: Kalitatif bir yaklaşım. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(3), 160-168. doi: 10.34087/cbusbed.527175
  • Şenyuva, E. (2013). Hemşirelikte yaşam boyu öğrenme: Algılar ve gerçekler. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 21(1), 69-75.
  • Şenyuva, E., & Kaya H. (2022). Do the lifelong learning tendencies of nursing students affect their attitudes toward e-learning? Florence Nightingale Journal of Nursing, 30(3), 259-266. doi: 10.5152/FNJN.2022.21164
  • Uysal Yalçın, S., Özaslan, Z., Şimşek Şahin, E., Erdoğan, B., Alptekin, H.M., ve Aydın Er, R. (2019). Hemşire adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri: Nitel bir çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(1), 55-63

Hemşirelerin Yaşam Boyu Öğrenme Motivasyonlarının Belirlenmesi

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 1, 17 - 22, 20.04.2023
https://doi.org/10.48071/sbuhemsirelik.1213012

Öz

Giriş: Bireylerin günlük hayatını sürdürebilmesi ve mesleği ile ilgili gelişmeleri yakından takip edebilmesi için edindiği bilgileri sürekli yenilemesi gerekmektedir. Bu da yaşam boyu öğrenme ile mümkündür.
Amaç: Bu çalışma, hemşirelerin yaşam boyu öğrenme motivasyonlarını belirlemek amacıyla yapıldı.
Yöntem: Tanımlayıcı olarak yürütülen araştırma 1-31 Mart 2022 tarihinde, bir üniversite hastanesinde çalışan hemşireler (n = 180) ile gerçekleştirildi. Veriler Tanıtıcı Özellikler Formu ve Çalışanların Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği kullanılarak toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler ile bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü ANOVA testi kullanıldı.
Bulgular: Hemşirelerin %67,80’inin kadın, %72,70’inin Y kuşağında, %71,10’unun lisans mezunu olduğu, Çalışanların Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği puan ortalamasının 55,28 ± 11,76 olduğu saptandı. Hemşirelerin yaşam boyu öğrenme motivasyonlarının, cinsiyet, kuşak, eğitim düzeyi ve çalışılan klinik açısından istatistiksel olarak farklılık göstermediği bulundu (p > 0,05). Mesleği isteyerek yapan hemşirelerin yaşam boyu öğrenme puanlarının anlamlı olarak daha yüksek olduğu bulundu (p < 0,05).
Sonuç: Hemşirelerin yaşam boyu öğrenme motivasyonlarının olumlu yönde olduğu görülmektedir. Yönetici hemşirelerin ve kurumların, hemşirelerin öğrenme isteklerini destekleyici bir yaklaşımı benimsemesi, hemşirelerin kongre, kurs gibi bilimsel etkinliklere katılımlarının sağlanması önerilmektedir

Kaynakça

  • Alan, H., Peker, E., Arslan, D., Toprak, F., ve Eşkin Bacaksız, F. (2020). Türkiye’de “hemşirelikte kuşaklar” konusunda 2014-2019 yılları arasında yayımlanan ulusal çalışmaların değerlendirilmesi: Sistematik bir inceleme. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 8(3), 1002-1017. doi: 10.33715/inonusaglik.745269
  • Arslan, Y. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Erişim adresi: http://i-rep.emu.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/ 11129/4626/arslanyesim.pdf?sequence=1
  • Aydın, A., Oflaz, F., Karadağ, A., Ocakçı, A.F., & Aydın, A.İ. (2021). Nursing students’ career plans after graduation: Perspective from generation Y. Florence Nightingale Journal of Nursing, 29(3), 334-341. doi: 10.5152/FNJN.2021.20138
  • Azak, A., Savaş, B., ve Tamer, A. (2018). Y kuşağı hemşirelik öğrencilerinin klinik çalışma ortamından beklentileri. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(2), 21-27.
  • Bayer, N., Gölbaşı, Z., ve Güleşen, G. (2021). X, Y, Z kuşağı hemşirelerde profesyonel benlik kavramı ve etkileyen faktörler. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 4(2), 208-218. doi: 10.38108/ouhcd.880474
  • Bilgiç, Ş., Özcanan, A., ve Altay, Z. (2017). Y kuşağı hemşirelik öğrencileri mobil telefonun anlamı: Nitel bir araştırma. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(3), 644-650.
  • Bilgin, N., Bingöl, Ü., ve Kutlu, A. (2021). Farklı kuşaklardaki hemşirelerin kişi örgüt ve iş uyumlarının incelenmesi: Kesitsel çalışma. Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi, 13(4), 917-925. doi: 10.5336/nurses.2020-80086
  • Dawis, L., Taylor, H., & Reyes, H. (2014). Lifelong learning in nursing: A Delphi study. Nurse Education Today, 34, 441–445. doi: 10.1016/j.nedt.2013.04.014
  • Dee, R.C., & Reynolds, P. (2013). Lifelong learning for nurses-building a strong future. Medical Reference Services Quarterly, 32(4), 451-458. doi: 10.1080/02763869.2013.837741
  • Dikmen, Y., Denat, Y., Filiz, N.Y., ve Başaran, H. (2016). Hemşirelik öğrencilerinde yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Journal of Human Rhythm, 2(1), 39-45.
  • Dikmen, Y., Uslu-Yuvacı H., ve Erol, F. (2017). Tıp fakültesi öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi. Journal of Human Sciences, 14(3), 2399-408. doi: 10.14687/jhs.v14i3.4678
  • Ekşioğlu, S., Tarhan, S., ve Çetin Gündüz, H. (2017). Yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile özyetkinlik beklentisi ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 1925-1940.
  • Erdamar, G. (2015). Yaşam boyu öğrenme. Ö. Demirel (Ed.), Eğitimde yeni yönelimler içinde (s. 352-383). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Ersoy, A., ve Yılmaz, B. (2009). Yaşam boyu öğrenme ve Türkiye’de halk kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciliği, 23(4), 803-834.
  • Gallagher, L. (2007). Continuing education in nursing: A concept analysis. Nurse Education Today, 27(5), 466-473. doi: 10.1016/j.nedt.2006.08.007
  • Gardiner, H., & Kline, T. (2007). Development of the Employee Lifelong Learning Scale (ELLS). PAACE Journal of Lifelong Learning, 16, 63-72.
  • Gopee, N. (2005). Facilitating the implementation of lifelong learning in nursing. British Journal of Nursing. 14(4), 761-767. doi: 10.12968/bjon.2005.14.14.18553
  • Güleç, İ., Çelik, S., ve Demirhan, B. (2012). Yaşam boyu öğrenme nedir? Kavram ve kapsamı üzerine bir değerlendirme. Sakarya University Journal of Education, 2(3), 34-48.
  • Günüç, S., Odabaşı, H.F., ve Kuzu, A. (2012). Yaşam boyu öğrenmeyi etkileyen faktörler. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 11(2), 309-325.
  • Gürbüz, S. (2015). Kuşak farklılıkları: Mit mi, gerçek mi. İş ve İnsan Dergisi, 2(1), 39-57. doi: 10.18394/iid.80342
  • Huber, P., & Schubert, H.J. (2019). Attitudes about work engagement of different generations—A cross-sectional study with nurses and supervisors. Journal of Nursing Management, 27(7), 1341-1350. doi: 10.1111/jonm.12805
  • Kılavuz, F., ve Karabağ Aydın, A. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin bireysel girişimcilik algıları ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 7(3), 240-248. doi: 10.31125/hunhemsire.834097
  • Koç, S. (2017). Çalışanların Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeğinin Türkçe uyarlaması. (Yüksek Lisans Tezi). Erişim adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Krespani, M., Tsaloglidou, A., Koukourikos, K., Ouzounakis, P., Iliadis, C., Krepia, V., … Kourkouta, L. (2021). Educational needs and motivations for lifelong learning of nurses. International Journal of Caring Sciences, 14(3), 1686-1696.
  • Mi, M., & Riley-Doucet, C. (2016). Health professions students’ lifelong learning orientation: Associations with information skills and self efficacy. Evidence Based Library and Information Practice, 11(2), 121-135. doi: 10.18438/B8PP8W
  • Mlambo, M., Silén, C., & McGrath, C. (2021). Lifelong learning and nurses’ continuing professional development, a metasynthesis of the literature. BMC Nursing, 20(1), 62. doi: 10.1186/s12912-021-00579-2
  • Muliira, J.K., Etyang, C., Muliira, R.S., & Kizza, I.B. (2012). Nurses’ orientation toward lifelong learning: a case study of Uganda’s national hospital. The Journal of Continuing Education in Nursing, 43(2), 90-96. doi: 10.3928/00220124-20111003-03
  • Ni, C., Hua, Y., Shao, P., Wallen, G.R., Xu, S., & Li, L. (2014). Continuing education among Chinese nurses: A general hospital-based study. Nurse Education Today, 34(4), 592-597. doi: 10.1016/j.nedt.2013.07.013
  • Örs, M. (2020). Lifelong learning competencies among undergraduate first year and final year midwifery-nursing students. International Journal of Curriculum and Instruction, 12, 88-104.
  • Örs, M., & Kılınç, M. (2017). An investigation of the opinions of preservice midwives and nurses regardinglifelong learning. Universal Journal of Educational Research, 5(12A), 56-62. doi: 10.13189/ujer.2017.051309
  • Savcı, C., ve Çil Akıncı, A. (2022). Hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik özellikleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri: Tanımlayıcı araştırma. Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi, 14(1), 83-93. doi: 10.5336/nurses.2021-82452
  • Soper, D.S. (2021). A-priori sample size calculator for multiple regression [Software]. Retrieved from (10.12.2020): https://www.danielsoper.com/statcalc
  • Soydemir, E. (2022). Hemşirelik öğrencilerinin mesleki yetkinlik düzeyleri ve bakım davranış algıları. (Yüksek Lisans Tezi). Erişim adresi: http://acikerisim.pau.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11499/45563/Elif%20Soydemir.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Stevanin, S., Voutilainen, A., Bressan, V., Vehviläinen-Julkunen, K., Rosolen, V., & Kvist, T. (2020). Nurses’ generational differences related to workplace and leadership in two European countries. Western Journal of Nursing Research, 42(1), 14-23. doi: 10.1177/0193945919838604
  • Şenturan, Ş., Köse, A., Dertli, E.M., Başak, S., ve Şentürk, N. (2016). X ve Y Kuşağı yöneticilerinin iş değerleri algısı ve farklılıkları üzerine inceleme. Business and Economics Research Journal, 7(3), 171-182. doi: 10.20409/berj.2016321815
  • Şentürk, S., ve Karahan, B. (2019). Y Kuşağı stajyer öğrencilerin x kuşağı çalışan hemşirelere yönelik görüşleri: Kalitatif bir yaklaşım. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(3), 160-168. doi: 10.34087/cbusbed.527175
  • Şenyuva, E. (2013). Hemşirelikte yaşam boyu öğrenme: Algılar ve gerçekler. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 21(1), 69-75.
  • Şenyuva, E., & Kaya H. (2022). Do the lifelong learning tendencies of nursing students affect their attitudes toward e-learning? Florence Nightingale Journal of Nursing, 30(3), 259-266. doi: 10.5152/FNJN.2022.21164
  • Uysal Yalçın, S., Özaslan, Z., Şimşek Şahin, E., Erdoğan, B., Alptekin, H.M., ve Aydın Er, R. (2019). Hemşire adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri: Nitel bir çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(1), 55-63
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hemşirelik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gülden Basit 0000-0002-6193-5569

Dicle Bakır 0000-0003-0734-0203

Erken Görünüm Tarihi 17 Nisan 2023
Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Basit, G., & Bakır, D. (2023). Hemşirelerin Yaşam Boyu Öğrenme Motivasyonlarının Belirlenmesi. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 5(1), 17-22. https://doi.org/10.48071/sbuhemsirelik.1213012
AMA Basit G, Bakır D. Hemşirelerin Yaşam Boyu Öğrenme Motivasyonlarının Belirlenmesi. SBÜHD. Nisan 2023;5(1):17-22. doi:10.48071/sbuhemsirelik.1213012
Chicago Basit, Gülden, ve Dicle Bakır. “Hemşirelerin Yaşam Boyu Öğrenme Motivasyonlarının Belirlenmesi”. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi 5, sy. 1 (Nisan 2023): 17-22. https://doi.org/10.48071/sbuhemsirelik.1213012.
EndNote Basit G, Bakır D (01 Nisan 2023) Hemşirelerin Yaşam Boyu Öğrenme Motivasyonlarının Belirlenmesi. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi 5 1 17–22.
IEEE G. Basit ve D. Bakır, “Hemşirelerin Yaşam Boyu Öğrenme Motivasyonlarının Belirlenmesi”, SBÜHD, c. 5, sy. 1, ss. 17–22, 2023, doi: 10.48071/sbuhemsirelik.1213012.
ISNAD Basit, Gülden - Bakır, Dicle. “Hemşirelerin Yaşam Boyu Öğrenme Motivasyonlarının Belirlenmesi”. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi 5/1 (Nisan 2023), 17-22. https://doi.org/10.48071/sbuhemsirelik.1213012.
JAMA Basit G, Bakır D. Hemşirelerin Yaşam Boyu Öğrenme Motivasyonlarının Belirlenmesi. SBÜHD. 2023;5:17–22.
MLA Basit, Gülden ve Dicle Bakır. “Hemşirelerin Yaşam Boyu Öğrenme Motivasyonlarının Belirlenmesi”. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, c. 5, sy. 1, 2023, ss. 17-22, doi:10.48071/sbuhemsirelik.1213012.
Vancouver Basit G, Bakır D. Hemşirelerin Yaşam Boyu Öğrenme Motivasyonlarının Belirlenmesi. SBÜHD. 2023;5(1):17-22.

Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi'nin içeriği Creative Commons Lisansı Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.