Introduction: Individuals must constantly renew the knowledge they have acquired to maintain their daily life and to follow the developments related to their profession closely. This is possible with lifelong learning.
Aim: The aim of this study was to determine the lifelong learning motivations of nurses.
Method: The descriptive study was conducted on 1-31 March 2022 with the nurses (n = 180) working in a university hospital. The data were collected using the Introductory Characteristics Form and the Employee Lifelong Learning Scale. In the evaluation of the data, descriptive statistics, independent sample t-test, and one-way ANOVA test were used.
Results: It was determined that 67.80% of the nurses were women, 72.70% were Y generation, 71.10% were undergraduate graduates, and the average score on the Employee Lifelong Learning Scale was 55.28 ± 11.76. The lifelong learning motivations of nurses did not differ statistically in terms of gender, generation, education level, and working clinic (p > 0.05). It was determined that the lifelong learning scores of the nurses who do their jobs willingly were significant higher (p < 0.05).
Conclusion: Nurses’ lifelong learning motivations were found to be positive. It is recommended that nurse managers and institutions adopt an approach that supports nurses’ learning desires, and that nurses participate in scientific activities such as congresses and courses.
Giriş: Bireylerin günlük hayatını sürdürebilmesi ve mesleği ile ilgili gelişmeleri yakından takip edebilmesi için edindiği bilgileri sürekli yenilemesi gerekmektedir. Bu da yaşam boyu öğrenme ile mümkündür.
Amaç: Bu çalışma, hemşirelerin yaşam boyu öğrenme motivasyonlarını belirlemek amacıyla yapıldı.
Yöntem: Tanımlayıcı olarak yürütülen araştırma 1-31 Mart 2022 tarihinde, bir üniversite hastanesinde çalışan hemşireler (n = 180) ile gerçekleştirildi. Veriler Tanıtıcı Özellikler Formu ve Çalışanların Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği kullanılarak toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler ile bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü ANOVA testi kullanıldı.
Bulgular: Hemşirelerin %67,80’inin kadın, %72,70’inin Y kuşağında, %71,10’unun lisans mezunu olduğu, Çalışanların Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği puan ortalamasının 55,28 ± 11,76 olduğu saptandı. Hemşirelerin yaşam boyu öğrenme motivasyonlarının, cinsiyet, kuşak, eğitim düzeyi ve çalışılan klinik açısından istatistiksel olarak farklılık göstermediği bulundu (p > 0,05). Mesleği isteyerek yapan hemşirelerin yaşam boyu öğrenme puanlarının anlamlı olarak daha yüksek olduğu bulundu (p < 0,05).
Sonuç: Hemşirelerin yaşam boyu öğrenme motivasyonlarının olumlu yönde olduğu görülmektedir. Yönetici hemşirelerin ve kurumların, hemşirelerin öğrenme isteklerini destekleyici bir yaklaşımı benimsemesi, hemşirelerin kongre, kurs gibi bilimsel etkinliklere katılımlarının sağlanması önerilmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Nisan 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi'nin içeriği Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.