Giriş: Klinik rehberlik, hemşirelik öğrencilerinin liderlik becerilerini geliştirmekte ve yönetsel rollerini gerçekleştirmelerine olanak sağlamaktadır.
Amaç: Bu araştırmanın amacı, bir üniversite hastanesinde görev yapmakta olan hemşirelerin, hemşirelik öğrencilerine yönelik klinik rehberlik yapmaya ilişkin görüşleri ve yaşanan güçlükleri araştırmaktadır.
Yöntem: Nitel tipteki bu araştırma, Ekim-Aralık 2021 tarihleri arasında, Ankara ilindeki bir üniversite hastanesinde çalışan 13 hemşire ile yürütüldü. Verilerin toplanmasında bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanıldı. Toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile değerlendirilip tematik kodlama yapıldı.
Bulgular: Araştırmaya katılan hemşirelerin yaş ortalamalarının 29,53 ± 3,68 olduğu belirlendi. Katılımcıların mesleki deneyimlerinin ortalama 6,46 ± 3,68 yıl olduğu görüldü. Verilerin betimleyici ve yorumlayıcı analizleri sonucunda beş ana tema oluşturuldu. Belirlenen beş ana tema başlıkları şu şekildedir: Hemşirelerin meslek algısı, hemşirelerin klinik uygulamalara bakış açısı, hemşirelerin klinik rehberliğe ilişkin görüşleri, hemşirelerin klinik uygulamalarda öğrencilerden bekledikleri davranışlar, hemşirelerin hemşirelik öğrencileri ile ilgili klinik uygulamalarda karşılaştığı güçlüklerdir.
Sonuç: Bu çalışmada hemşireler, hemşirelik öğrencilerine etkin bir şekilde klinik rehberlik yapmak istemekte ve klinik rehberliğin öğrencilerin meslek algısının oluşmasında önemli bir basamak olduğunu belirtmektedir. Ayrıca hemşirelerin, öğrencilerin bağlı olduğu üniversitelerden ve çalıştıkları kurumdan beklentileri olduğu görülmektedir.
Introduction: Clinical mentoring enables nursing students to develop their leadership and perform their managerial roles.
Aim: The aim of this study is to investigate the opinions and difficulties experienced by nurses working in a university hospital regarding clinical guidance for nursing students.
Method: This qualitative study was conducted with 13 nurses working in a university hospital in Ankara between October-December 2021. Information form and semi-structured interview form were used to collect data. The collected data were evaluated by content analysis method and thematic coding was done.
Results: It was determined that the mean age of the participants was 29.53 ± 3.68. It was observed that the average professional experience of the participants was 6.46 ± 3.68 years. As a result of the descriptive and interpretive analyzes of the data five main themes were created. The five main themes identified are as follows: Nurses' professional perception, nurses' perspective on clinical practice, nurses' views on clinical mentoring, behaviors that nurses expect from students in clinical practice, and the difficulties that nurses encounter with nursing students in clinical practice.
Conclusion: In this study, nurses want to provide effective clinical mentoring to nursing students and state that clinical mentoring is an important step in the formation of students' professional perceptions. In addition, it is seen that nurses have expectations from the universities to which the students are affiliated and the institution they work at.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi'nin içeriği Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.