Giriş: İnternet gebeler tarafından bilgi kaynağı ve karar almada yardımcı bir araç olarak kullanılmaktadır.
Amaç: Çalışmada gebelerin, internet yolu ile karar alma durumlarının belirlenmesi ve ilişkili faktörlerin incelenmesi amaçlandı.
Yöntem: Kesitsel tipteki araştırma, Temmuz 2022 - Haziran 2023 tarihlerinde bir eğitim ve araştırma hastanesinde kadın doğum polikliniğine başvuran 525 gebeyle yürütüldü. Veriler yüz yüze görüşme yöntemiyle Tanıtıcı Özellikler Formu ve Gebelikte İnternet Yoluyla Karar Alma Ölçeği ile toplandı. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, One-way ANOVA, bağımsız gruplar t testi, Pearson korelasyon analizi ve çok değişkenli doğrusal regresyon analizi yapıldı.
Bulgular: Gebelerin %79,9’unun bilgi almak için interneti kullandığı ve gebelikte internet yoluyla karar alma ölçeği puan ortalamalarının 33,81 ± 7,26 olduğu saptandı. Çalışmada internetteki bilgileri yararlı bulma, güvenilir bulma, karar öncesinde internetten bilgi alma ve internetten alınan bilgilerle karar alma sıklığının gebelerin internet yoluyla karar almasını etkilediği belirlendi (p < 0,05).
Sonuç: Bu çalışmada gebe kadınların gebelikle ilgili bilgi almak için interneti sıklıkla kullandığı belirlendi. İnternetteki bilgileri yararlı bulma, güvenilir bulma, karar öncesinde internetten bilgi alma ve internetten alınan bilgilere göre karar alma sıklığı arttıkça gebelerin internet yoluyla karar verme düzeyinin arttığı saptandı.
ntroduction: The internet is used by pregnant women as a source of information and a tool for decision-making.
Aim: This study aimed to determine the decision-making situations of pregnant women using the internet and to examine the related factors.
Method: The cross-sectional study was conducted with 525 pregnant women who visited the obstetrics and gynecology clinic at a training and research hospital from June 2022 to July 2023. Data was collected through face-to-face interviews using a Demographic Characteristics Form and the Internet-Based Decision-Making Scale in Pregnancy. Descriptive statistics, One-way ANOVA, independent samples t-test, Pearson correlation analysis, and multivariate linear regression analysis were used to analyze the data.
Results: It was found that 79.9% of pregnant women used the internet to obtain information, with an average score of 33.81 ± 7.26 on the Internet-Based Decision-Making Scale in Pregnancy. The study identified that the usefulness and reliability of online information, seeking information from the internet before making decisions, and the frequency of decision-making based on online information influenced pregnant women’s decision-making through the internet (p < 0.05).
Conclusion: The study found that pregnant women frequently use the internet to obtain information related to pregnancy. It was determined that as the perceived usefulness and reliability of online information, the frequency of seeking information from the internet before making decisions, and the frequency of decision-making based on online information increased, the level of decision-making through the internet among pregnant women also increased.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 4 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 3 |
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi'nin içeriği Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.