Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis of The Perceptions of Proficiency and The Problems That Newly Beginning Physical Education Teachers Face

Yıl 2021, , 232 - 247, 30.06.2021
https://doi.org/10.38015/sbyy.913672

Öz

The process of adaptation to the profession is very important for all professions. When we look at the education and training life, the effectiveness of teachers in the process is quite high. Teachers can directly determine the quality and quality of education. Therefore, we can say that teachers faced some difficulties when they first started their duty. The aim of this study is to examine the competence perceptions and problems faced by physical education teachers who are just starting their jobs. The aim of this study is to examine the competence perceptions of physical education teachers who have just started working and the problems they encounter. The research is a qualitative study. The research group consists of 10 physical education teachers and this working group was determined by the maximum diversity sampling method. In the research, face-to-face interview technique was used with 10 physical education teachers who recently started working in the schools affiliated to Gaziantep Provincial Directorate of National Education, on a voluntary basis. In the study, the data obtained by using the interview method, which is one of the qualitative research methods, was analyzed with the content analysis method. As a result of the research, the new physical education teachers stated that they are at a sufficient level in general. The problems faced by the teachers participating in the research; They stated that there are compliance problems in the profession, lack of equipment and problems with regulations. The research group stated that they got help from the school administration, counselor teachers and fellow teachers in solving the problems. In addition, physical education teachers who just started to work; It was determined that the teachers objected to the field change. In addition, it is recommended for teachers who have just started their duty to organize orientation seminars and to attend classes with senior teachers for a certain period.

Kaynakça

  • Aksoy, N. (2008). Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim-Öğretim: Genç ve Deneyimsiz Öğretmenlerin Görüşlerine Dayalı Bir Araştırma, Eğitim Bilim ve Toplum Dergisi, 6(21): 82-108.
  • Altun, T., Cengiz, E. (2012). İlköğretim II. Kademe Branş Öğretmenlerinin Mesleki Gelişim Fırsatları Hakkındaki Görüşleri. Internatıonal Online Journal Of Educational Sciences, 4(3):672-690.
  • Anılan, H., Kılıç, Z., Demir, Z.M. (2015). Kırsal Alanda Öğretmen Olmak: Sınıf Öğretmenlerinin Bakış Açısı. Electronic Turkish Studies, 10(11):149-172.
  • Arslan, M. (2007). Constructivist Approaches in Education. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 40 (1):41-61.
  • Aydın, R., Şahin, H., Topal, T. (2008). Türkiye’de İlköğretime Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Nitelik Arayışları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(2):119-142.
  • Bacanlı, H. (2002). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Barlı, Ö., Bilgili, B., Çelik, S., Bayrakçeken, S. (2005). İlköğretim Okul Öğretmenlerinin Motivasyonları: Farklılıkların ve Sorunların Araştırılması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 391-417.
  • Başaran, İ.E. (2004). Yönetimde İnsan İlişkileri-Yönetsel Davranış. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Baştürk, R. (2012). İlköğretim Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitime Yönelik Algı ve Beklentilerinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42):96-107.
  • Boyraz, A. (2007). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Aday Öğretmenlerin Sınıfta Karşılaştıkları Disiplin Sorunları. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Ankara, (Prof. Dr. Nezahat Güçlü).
  • Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin Ölçme Değerlendirme Uygulamaları ve Yeterlik Düzeyleri: İlk Ve Ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2):99-114.
  • Çaycı, B. (2011). Sınıf Öğretmenliği Lisans Programındaki Alan Eğitimi Derslerinin Öğretmen Yeterliği Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2):1-12.
  • Çelikten, M., Şanal, M., Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri. Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2):207-237.
  • Çepni, S., Cerrah, L., Bacanak, A. (2002). Sınıf Öğretmenliği Yapan Fen Öğretmenlerinin Branş Öğretmenliğine Dönüş Nedenleri ve Döndüklerinde Karşılaştıkları Sorunlar”, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16 – 18 Eylül, Ankara.
  • Çermik, A. (2003). Sınıf Öğretmenlerinin İnsan İlişkileri Sorunları ve Bu Sorunların Performans Üzerindeki Etkileri (Denizli ili örneği). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Denizli, (Prof.Dr. Abdurrahman Tanrıöğen).
  • Ekinci, A. (2010). Aday Öğretmenlerin İş Başında Yetiştirilmesinde Okul Müdürlerinin Rolü. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1):63-77.
  • Ekinci, G., Ayar, A. (2000, 10-12 Mayıs). Stajyer Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Problemleri. II.Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Çanakkale, 68-71.
  • Erdemir, N. (2007). Mesleğe Yeni Başlayan Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar ve Şikâyetleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 6(22):135-149.
  • Ergenekon, Y. (2005). İşe Yeni Başlayan Zihinsel Özürlüler Öğretmenlerinin Mesleksel Sorunlarının Belirlenmesi ve Bu Sorunları Gidermeye Yönelik Çözüm Önerilerin Geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi; Nadir Kitap, Eskişehir.
  • Franc, L.H. (1970). Problems Perceived By Seventy-Five Beginning Elementary School Teachers. Teacher College, Columbia University, New York.
  • Gaikhorst, L., Beishuizen, J., Roosenboom, B., Volman, M. (2016). The Challenges Of Beginning Teachers İn Urban Primary Schools. European Journal of Teacher Education, 40(1):46-61.
  • Gay, L., Mills, G., Airasian, P. (2006). Educationalresearch: Competenciesfor Analysis And Application. New York: Prenticehall.
  • Gelbal, S., Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları Ve Karşılaştıkları Sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33):135-145.
  • Gömleksiz, N., Ülkü, A.K., Biçer, S., Yetkiner, A. (2010). Mesleğe Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Yaşadıkları Zorluklarla Öğretmen Adaylarının Yaşayabilecekleri Zorluklara İlişkin Algılarının Karşılaştırılması. e-Journal of New World Sciences Academy, 5(3):12 -23.
  • Gündoğdu, K., Aytaçlı, B., Aydoğan, R., Yıldırım, C. (2015). Öğretmen Yeterlikleri Alanında Yazılan Makalelerin İçerik Analizi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2):30-43.
  • Huffman G., Leak S. (1986). Beginning Teachers’ Perceptions of Mentors, Journal of Teacher Education, 37(1):22-26. Kahyaoğlu, M., Yangın, S. (2007). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Mesleki Öz-Yeterliklerine İlişkin Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1):73-84.
  • Karge, B.D. (1993). Beginning Teachers: In Danger of Attrition. American Educational Research Association, Atlanta, GA.
  • Kilgore, K., Ross, D., Zbikowski, J. (1990). Understanding the Teaching Perspectives of First-Year Teachers, Journal of Teacher Education, 41(1):28-38
  • Korkmaz, İ., Saban, A., Akbaşlı, S. (2004). Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 38(1):266-277.
  • Kuzey, M. (2002). Sınıf Öğretmenlerinin Bazı Sorunları ve Çözüm Önerileri. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Erzurum.
  • Nartgün, Ş.S. (2006). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim Programlarının Etkileri Üzerine Düşünceleri (Bolu ili örneği). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1):157-178.
  • Özdemir S., Yalın, H.İ., Sezgin, F. (2008). Eğitim Bilimine Giriş. (6. Basım). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Özer, B., Tüysüz, C., Bozkurt, N., Özdemir, S. (2013). Branş Değişikliği İle Yan Alanlarına Geçen Sınıf Öğretmenlerinin Yaşadıkları Bu Değişime İlişkin Görüşleri: Hatay İl Örneği. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(15):265-290.
  • Özgan, H. (2013). Stajyer Öğretmenlerin Sosyalleşme Sürecinde Okul Yöneticilerinden Beklentileri. Eğitim ve Bilim, 38(168):17-29.
  • Özpınar, M., Sarpkaya, R. (2010). Köyde Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1):17-29.
  • Öztürk, F.Z., Kaya, N., Durmaz, E. (2015). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görev Sürecinde Yaşadıkları Eğitimsel Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 7(3):68-94.
  • Quaglia R. (1989). Socialization of the Beginning Teacher: A Theoretical Model from the Empirical Literature. Research in Rural Education, 5(3):1-7.
  • Sağ, R. (2007). Öğretmen Eğitiminde Uygulama Öğretmenliği Uygulamasının Değerlendirilmesi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Eskişehir, (Prof. Dr. Bekir Özer).
  • Sarı, M.H. (2011). Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Sarı, M.H., Altun, Y. (2015). Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1):213-226
  • Şişman, M. (2002). Eğitimde Mükemmellik Arayışı Etkili Okullar. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tang, S.Y.F., Choi, P.L. (2009). Teachers’ Professional Lives and Continuing Professional Development in Changing Times. Educational Review, 61(1):1-18.
  • Tebliğler Dergisi (2006). Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, 69(2590):1504-1540.
  • Veenman, S. (1984). Perceived Problems of Beginning Teachers. Review of Educational Research, 54(2):143-178.
  • Vural, B. (2004). Yetkin-ideal-vizyoner Öğretmen (1. Basım). İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Yalçınkaya, M. (2002). Yeni Öğretmen ve Teftiş. Milli Eğitim Dergisi. 153-154.
  • Yapıcı, M. ve Yapıcı, Ş. (2003). İlköğretim Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 3(3):4-9.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi,9.baskı.
  • Yuen-Fun, I.W. (1991) Toward an Agenda for Helping the Beginning Teacher: Perceptions of Concerns and Best Help Strategies, Paper presented at the Annual Conference of the Eastern Educational Research Association, Boston, MA.

Göreve Yeni Başlayan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeterlik Algılarının ve Karşılaştıkları Sorunların İncelenmesi

Yıl 2021, , 232 - 247, 30.06.2021
https://doi.org/10.38015/sbyy.913672

Öz

Mesleğe uyum süreci tüm meslek dalları açısından oldukça önemlidir. Eğitim öğretim hayatına baktığımızda öğretmenlerin süreçte etkinliği oldukça fazladır. Öğretmenler doğrudan eğitimin kalitesini ve niteliğini belirleyebilmektedir. Dolayısıyla öğretmenlerin göreve ilk başladıkları dönemlerde bir takım sıkıntılarla karşılaştıklarını söyleyebiliriz. Bu çalışmanın amacı göreve yeni başlayan beden eğitimi öğretmenlerinin, yeterlik algılarının ve karşılaştıkları sorunların incelenmesini ortaya koymaktır.
Bu çalışmanın amacı, göreve yeni başlayan beden eğitimi öğretmenlerinin yeterlik algılarının ve karşılaştıkları sorunların incelenmesidir. Araştırma nitel bir çalışmadır. Araştırma grubu 10 beden eğitimi öğretmeninden oluşmakta ve bu çalışma grubu maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmada Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı okullarda göreve yeni başlayan 10 beden eğitimi öğretmeni ile gönüllülük esasına uygun olarak yüz yüze görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan mülakat yöntemi kullanılarak, elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda göreve yeni başlayan beden eğitimi öğretmenleri, genel anlamda yeterli düzeyde olduklarını belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunların; meslekte uyum sorunu, araç gereç eksikliği ve yönetmelikle ilgili problemlerin olduğunu ifade etmişlerdir. Araştırma grubu sorunların çözümünde okul idaresinden, danışman öğretmenlerinden ve öğretmen arkadaşlarından yardım aldıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca göreve yeni başlayan beden eğitimi öğretmenlerinin; öğretmenlerin alan değişikliğine karşı çıktığı tespit edilmiştir. Bunun yanında göreve yeni başlayan öğretmenler için, uyum seminerleri düzenlenmesi ve belli bir dönem kıdemli öğretmenlerle derse girmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Aksoy, N. (2008). Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim-Öğretim: Genç ve Deneyimsiz Öğretmenlerin Görüşlerine Dayalı Bir Araştırma, Eğitim Bilim ve Toplum Dergisi, 6(21): 82-108.
  • Altun, T., Cengiz, E. (2012). İlköğretim II. Kademe Branş Öğretmenlerinin Mesleki Gelişim Fırsatları Hakkındaki Görüşleri. Internatıonal Online Journal Of Educational Sciences, 4(3):672-690.
  • Anılan, H., Kılıç, Z., Demir, Z.M. (2015). Kırsal Alanda Öğretmen Olmak: Sınıf Öğretmenlerinin Bakış Açısı. Electronic Turkish Studies, 10(11):149-172.
  • Arslan, M. (2007). Constructivist Approaches in Education. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 40 (1):41-61.
  • Aydın, R., Şahin, H., Topal, T. (2008). Türkiye’de İlköğretime Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Nitelik Arayışları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(2):119-142.
  • Bacanlı, H. (2002). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Barlı, Ö., Bilgili, B., Çelik, S., Bayrakçeken, S. (2005). İlköğretim Okul Öğretmenlerinin Motivasyonları: Farklılıkların ve Sorunların Araştırılması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 391-417.
  • Başaran, İ.E. (2004). Yönetimde İnsan İlişkileri-Yönetsel Davranış. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Baştürk, R. (2012). İlköğretim Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitime Yönelik Algı ve Beklentilerinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42):96-107.
  • Boyraz, A. (2007). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Aday Öğretmenlerin Sınıfta Karşılaştıkları Disiplin Sorunları. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Ankara, (Prof. Dr. Nezahat Güçlü).
  • Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin Ölçme Değerlendirme Uygulamaları ve Yeterlik Düzeyleri: İlk Ve Ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2):99-114.
  • Çaycı, B. (2011). Sınıf Öğretmenliği Lisans Programındaki Alan Eğitimi Derslerinin Öğretmen Yeterliği Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2):1-12.
  • Çelikten, M., Şanal, M., Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri. Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2):207-237.
  • Çepni, S., Cerrah, L., Bacanak, A. (2002). Sınıf Öğretmenliği Yapan Fen Öğretmenlerinin Branş Öğretmenliğine Dönüş Nedenleri ve Döndüklerinde Karşılaştıkları Sorunlar”, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16 – 18 Eylül, Ankara.
  • Çermik, A. (2003). Sınıf Öğretmenlerinin İnsan İlişkileri Sorunları ve Bu Sorunların Performans Üzerindeki Etkileri (Denizli ili örneği). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Denizli, (Prof.Dr. Abdurrahman Tanrıöğen).
  • Ekinci, A. (2010). Aday Öğretmenlerin İş Başında Yetiştirilmesinde Okul Müdürlerinin Rolü. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1):63-77.
  • Ekinci, G., Ayar, A. (2000, 10-12 Mayıs). Stajyer Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Problemleri. II.Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Çanakkale, 68-71.
  • Erdemir, N. (2007). Mesleğe Yeni Başlayan Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar ve Şikâyetleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 6(22):135-149.
  • Ergenekon, Y. (2005). İşe Yeni Başlayan Zihinsel Özürlüler Öğretmenlerinin Mesleksel Sorunlarının Belirlenmesi ve Bu Sorunları Gidermeye Yönelik Çözüm Önerilerin Geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi; Nadir Kitap, Eskişehir.
  • Franc, L.H. (1970). Problems Perceived By Seventy-Five Beginning Elementary School Teachers. Teacher College, Columbia University, New York.
  • Gaikhorst, L., Beishuizen, J., Roosenboom, B., Volman, M. (2016). The Challenges Of Beginning Teachers İn Urban Primary Schools. European Journal of Teacher Education, 40(1):46-61.
  • Gay, L., Mills, G., Airasian, P. (2006). Educationalresearch: Competenciesfor Analysis And Application. New York: Prenticehall.
  • Gelbal, S., Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları Ve Karşılaştıkları Sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33):135-145.
  • Gömleksiz, N., Ülkü, A.K., Biçer, S., Yetkiner, A. (2010). Mesleğe Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Yaşadıkları Zorluklarla Öğretmen Adaylarının Yaşayabilecekleri Zorluklara İlişkin Algılarının Karşılaştırılması. e-Journal of New World Sciences Academy, 5(3):12 -23.
  • Gündoğdu, K., Aytaçlı, B., Aydoğan, R., Yıldırım, C. (2015). Öğretmen Yeterlikleri Alanında Yazılan Makalelerin İçerik Analizi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2):30-43.
  • Huffman G., Leak S. (1986). Beginning Teachers’ Perceptions of Mentors, Journal of Teacher Education, 37(1):22-26. Kahyaoğlu, M., Yangın, S. (2007). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Mesleki Öz-Yeterliklerine İlişkin Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1):73-84.
  • Karge, B.D. (1993). Beginning Teachers: In Danger of Attrition. American Educational Research Association, Atlanta, GA.
  • Kilgore, K., Ross, D., Zbikowski, J. (1990). Understanding the Teaching Perspectives of First-Year Teachers, Journal of Teacher Education, 41(1):28-38
  • Korkmaz, İ., Saban, A., Akbaşlı, S. (2004). Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 38(1):266-277.
  • Kuzey, M. (2002). Sınıf Öğretmenlerinin Bazı Sorunları ve Çözüm Önerileri. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Erzurum.
  • Nartgün, Ş.S. (2006). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim Programlarının Etkileri Üzerine Düşünceleri (Bolu ili örneği). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1):157-178.
  • Özdemir S., Yalın, H.İ., Sezgin, F. (2008). Eğitim Bilimine Giriş. (6. Basım). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Özer, B., Tüysüz, C., Bozkurt, N., Özdemir, S. (2013). Branş Değişikliği İle Yan Alanlarına Geçen Sınıf Öğretmenlerinin Yaşadıkları Bu Değişime İlişkin Görüşleri: Hatay İl Örneği. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(15):265-290.
  • Özgan, H. (2013). Stajyer Öğretmenlerin Sosyalleşme Sürecinde Okul Yöneticilerinden Beklentileri. Eğitim ve Bilim, 38(168):17-29.
  • Özpınar, M., Sarpkaya, R. (2010). Köyde Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1):17-29.
  • Öztürk, F.Z., Kaya, N., Durmaz, E. (2015). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görev Sürecinde Yaşadıkları Eğitimsel Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 7(3):68-94.
  • Quaglia R. (1989). Socialization of the Beginning Teacher: A Theoretical Model from the Empirical Literature. Research in Rural Education, 5(3):1-7.
  • Sağ, R. (2007). Öğretmen Eğitiminde Uygulama Öğretmenliği Uygulamasının Değerlendirilmesi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Eskişehir, (Prof. Dr. Bekir Özer).
  • Sarı, M.H. (2011). Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Sarı, M.H., Altun, Y. (2015). Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1):213-226
  • Şişman, M. (2002). Eğitimde Mükemmellik Arayışı Etkili Okullar. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tang, S.Y.F., Choi, P.L. (2009). Teachers’ Professional Lives and Continuing Professional Development in Changing Times. Educational Review, 61(1):1-18.
  • Tebliğler Dergisi (2006). Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, 69(2590):1504-1540.
  • Veenman, S. (1984). Perceived Problems of Beginning Teachers. Review of Educational Research, 54(2):143-178.
  • Vural, B. (2004). Yetkin-ideal-vizyoner Öğretmen (1. Basım). İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Yalçınkaya, M. (2002). Yeni Öğretmen ve Teftiş. Milli Eğitim Dergisi. 153-154.
  • Yapıcı, M. ve Yapıcı, Ş. (2003). İlköğretim Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 3(3):4-9.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi,9.baskı.
  • Yuen-Fun, I.W. (1991) Toward an Agenda for Helping the Beginning Teacher: Perceptions of Concerns and Best Help Strategies, Paper presented at the Annual Conference of the Eastern Educational Research Association, Boston, MA.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fikret Alıncak 0000-0003-3459-3441

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Alıncak, F. (2021). Göreve Yeni Başlayan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeterlik Algılarının ve Karşılaştıkları Sorunların İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 5(1), 232-247. https://doi.org/10.38015/sbyy.913672

Flag Counter