Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 42 - 55, 01.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Ayvacı, H. Ş. ve Akyıldız, S. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları dersinin Bireye ve Topluma Kazandırdıkları ve Toplumun Beklentileri. Milli Eğitim Dergisi, Güz, Yıl:38, sayı:184, 102-118.
  • Beldağ, A. Yaylacı, A. F. , Gök, E ve İpek, C. (2015). Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Üniversite-Toplum İşbirliği açısından değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 16, sayı 2, Ağustos, Sayfa 161-168.
  • Bulut, B. Ve Kara, C. (2012). Sosyal bilgiler dersinde topluma hizmet uygulamaları ve sosyal kulüplerle değerler eğitimi. IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi. Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul, 4-7 mayıs 1621-1628.
  • Creswell, J. W. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri. (3. Baskı). (M. Bütün, S. B. Demir, Çev.). Ankara: Siyasal Kitapevi. (Orijinal çalışma Basım Tarihi 2013).
  • Çetin, T. Ve Sönmez, Ö. F. (2009). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersinin amaç ve içeriğine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Eğitim fakültesi dergisi, Cilt 29, sayı 3, 851-875.
  • Er Nas, S., Şenel Çoruhlu, T. ve İpek Akbulut, H. (2015) THU dersinden yansımalar: özel durum çalışması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim fakültesi Dergisi, 26, ss.27-43. Eşki, Z. (2012). Topluma hizmet uygulamaları dersinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kilis.
  • Gökçe, N. (2011). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamalarına ilişkin değerlendirmeleri. Uluslararası İnsan Bilimler Dergisi. Cilt 8, Sayı 2, 176-194.
  • Gürol, A. ve Özercan, M. G. (2010). Topluma Hizmet Uygulaması dersinin uygulanmasına ilişkin görüşlerin belirlenmesi. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan bildiri. Elazığ: Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 20-22 Mayıs . Hoş Ercin, N. (2011). Topluma Hizmet Uygulamaları dersi ile ilgili öğretim elemanları ve öğretmen adaylarının bilgi, beceri ve deneyimlerinin belirlenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Kazu, H. ve Pullu, S. (2011). Topluma Hizmet uygulamaları alan öğretmen adaylarının değer algılarının belirlenmesi. 20. Eğitim Bilimleri Kurultayı. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 8-10 eylül. Burdur.
  • Kesten, A. (2012) Öğretmen adaylarının ve öğretim elemanlarının bakış açısıyla topluma hizmet uygulamaları dersinin değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3), Yaz, s.2125-2148.
  • Kesten, A., Göçer, M. ve Egüz, Ş. (2014) Topluma hizmet uygulamaları dersinin toplumsal bilinç kazandırmadaki etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (2), 393-410.
  • Kuran, K. (2013). Topluma Hizmet Uygulamları dersinin sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. V. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi. Çanakkale 18 mart üniversitesi, Çanakkale. 581-591.
  • Meriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama için Bir Rehber (birinci baskı). (S. Turan, Çev.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özdemir, S. M. ve Tokcan, H. (2010). Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Selçuk üniversitesi Ahmet Keleşoğlu eğitim fakültesi Dergisi, sayı 30, ss.41-61.
  • Saran, M., Coşkun, G., İnal Zorel, F. Ve Aksoy, Z. (2011). Üniversitelerde Sosyal Sorumluluk Bilincinin Geliştirilmesi: Ege Üniversitesi Topluma Hizmet Uygulamaları dersi üzerine Bir araştırma. Journal of Yasar University, 22 (6) 3732-3747.
  • Sönmez, (2010). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine Yönelik Görüşlerinin Kazanım Boyutunda Değerlendirilmesi. The Black Sea Journal of Social Sciences. Yıl 2, Sayı 2, Bahar, 53-72.
  • Tanrıseven, İ., Üredi, L. ve Yanpar-Yelken, T. (2010). Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine ilişkin kazanımları, karşılaştıkları güçlükler ve çözüm önerileri”. I. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi’nde sunulan bildiri. Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi. 13-15 Mayıs 2010.
  • Tanrıseven, İ. ve Yanpar-Yelken, T. (2011) Topluma hizmet uygulamaları dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. e-Journal of New World Sciences Academy, Volume:40, Number:1, p.415-428.
  • Tuncel, G., Kop, Y. ve Katılmış, A. (2011, April). Sosyal bilgiler dersi öğretmen adaylarının “topluma hizmet uygulamaları” dersine yönelik görüşleri. II. International Conference on New Trends in education and Their İmplications, Antalya, 27-29 Nisan. 435-447.
  • Tülüce, H. S. (2014). İngilizce öğretmen adaylarının THU dersinde elde ettikleri kazanımlara ilişkin görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 15, sayı 2, ss. 01-18.
  • Uğurlu ve Kıral (2012) Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersinin işleyiş süreci ve kazanımlarına ilişkin görüşleri. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:2, Sayı:1, s.59-93).
  • Yenilmez, K. Ve Ev Çimen, E. (2012) yatılı tedavi gören çocuklara yönelik matematik etkinlikleri: “hastanede matematik”. IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi. Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul, 4-7 Mayıs 730-738.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yılmaz, K. (2011). Eğitim fakültelerinin sosyal sorumluluğu ve topluma hizmet uygulamaları dersi: nitel bir araştırma. Kuramsal Eğitimbilim, 4 (2), 86-108

Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Projelerine İlişkin Deneyimlerinin Belirlenmesi

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 42 - 55, 01.12.2017

Öz

Bu çalışmanın
amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersi
projelerini inceleyerek etkinlik, problem ve bu problemlere yönelik çözümleri
açısından deneyimlerini belirlemektir. Bu amaç kapsamında çalışma nitel
araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemiyle desenlenmiştir. Araştırma
2016-2017 öğretim yılı Türkiye Cumhuriyeti’ne bağlı bir devlet üniversitesinin
eğitim fakültesi sosyal bilgiler öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören ve
amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemine göre belirlenen 58
III. sınıf öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Veriler doküman incelemesi
(raporlar, fotoğraflar) ve görüşme (yarı yapılandırılmış) aracılığı ile
toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir.
Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında sağlık, eğitim, çevre, ekonomi ve toplum üzerine projeler
gerçekleştirildiği, başta insanların duyarsızlıkları ve olumsuz tutumları olmak
üzere birçok problemle karşılaştıkları, her bir probleme çözüm önerileri
buldukları görülmektedir. Bu bulgulara yönelik olarak THU dersinde projeler
yapacak olan öğretmen adaylarına ve THU alanında çalışma yapacak olan
araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Ayvacı, H. Ş. ve Akyıldız, S. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları dersinin Bireye ve Topluma Kazandırdıkları ve Toplumun Beklentileri. Milli Eğitim Dergisi, Güz, Yıl:38, sayı:184, 102-118.
  • Beldağ, A. Yaylacı, A. F. , Gök, E ve İpek, C. (2015). Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Üniversite-Toplum İşbirliği açısından değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 16, sayı 2, Ağustos, Sayfa 161-168.
  • Bulut, B. Ve Kara, C. (2012). Sosyal bilgiler dersinde topluma hizmet uygulamaları ve sosyal kulüplerle değerler eğitimi. IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi. Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul, 4-7 mayıs 1621-1628.
  • Creswell, J. W. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri. (3. Baskı). (M. Bütün, S. B. Demir, Çev.). Ankara: Siyasal Kitapevi. (Orijinal çalışma Basım Tarihi 2013).
  • Çetin, T. Ve Sönmez, Ö. F. (2009). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersinin amaç ve içeriğine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Eğitim fakültesi dergisi, Cilt 29, sayı 3, 851-875.
  • Er Nas, S., Şenel Çoruhlu, T. ve İpek Akbulut, H. (2015) THU dersinden yansımalar: özel durum çalışması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim fakültesi Dergisi, 26, ss.27-43. Eşki, Z. (2012). Topluma hizmet uygulamaları dersinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kilis.
  • Gökçe, N. (2011). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamalarına ilişkin değerlendirmeleri. Uluslararası İnsan Bilimler Dergisi. Cilt 8, Sayı 2, 176-194.
  • Gürol, A. ve Özercan, M. G. (2010). Topluma Hizmet Uygulaması dersinin uygulanmasına ilişkin görüşlerin belirlenmesi. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan bildiri. Elazığ: Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 20-22 Mayıs . Hoş Ercin, N. (2011). Topluma Hizmet Uygulamaları dersi ile ilgili öğretim elemanları ve öğretmen adaylarının bilgi, beceri ve deneyimlerinin belirlenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Kazu, H. ve Pullu, S. (2011). Topluma Hizmet uygulamaları alan öğretmen adaylarının değer algılarının belirlenmesi. 20. Eğitim Bilimleri Kurultayı. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 8-10 eylül. Burdur.
  • Kesten, A. (2012) Öğretmen adaylarının ve öğretim elemanlarının bakış açısıyla topluma hizmet uygulamaları dersinin değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3), Yaz, s.2125-2148.
  • Kesten, A., Göçer, M. ve Egüz, Ş. (2014) Topluma hizmet uygulamaları dersinin toplumsal bilinç kazandırmadaki etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (2), 393-410.
  • Kuran, K. (2013). Topluma Hizmet Uygulamları dersinin sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. V. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi. Çanakkale 18 mart üniversitesi, Çanakkale. 581-591.
  • Meriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama için Bir Rehber (birinci baskı). (S. Turan, Çev.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özdemir, S. M. ve Tokcan, H. (2010). Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Selçuk üniversitesi Ahmet Keleşoğlu eğitim fakültesi Dergisi, sayı 30, ss.41-61.
  • Saran, M., Coşkun, G., İnal Zorel, F. Ve Aksoy, Z. (2011). Üniversitelerde Sosyal Sorumluluk Bilincinin Geliştirilmesi: Ege Üniversitesi Topluma Hizmet Uygulamaları dersi üzerine Bir araştırma. Journal of Yasar University, 22 (6) 3732-3747.
  • Sönmez, (2010). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine Yönelik Görüşlerinin Kazanım Boyutunda Değerlendirilmesi. The Black Sea Journal of Social Sciences. Yıl 2, Sayı 2, Bahar, 53-72.
  • Tanrıseven, İ., Üredi, L. ve Yanpar-Yelken, T. (2010). Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine ilişkin kazanımları, karşılaştıkları güçlükler ve çözüm önerileri”. I. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi’nde sunulan bildiri. Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi. 13-15 Mayıs 2010.
  • Tanrıseven, İ. ve Yanpar-Yelken, T. (2011) Topluma hizmet uygulamaları dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. e-Journal of New World Sciences Academy, Volume:40, Number:1, p.415-428.
  • Tuncel, G., Kop, Y. ve Katılmış, A. (2011, April). Sosyal bilgiler dersi öğretmen adaylarının “topluma hizmet uygulamaları” dersine yönelik görüşleri. II. International Conference on New Trends in education and Their İmplications, Antalya, 27-29 Nisan. 435-447.
  • Tülüce, H. S. (2014). İngilizce öğretmen adaylarının THU dersinde elde ettikleri kazanımlara ilişkin görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 15, sayı 2, ss. 01-18.
  • Uğurlu ve Kıral (2012) Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersinin işleyiş süreci ve kazanımlarına ilişkin görüşleri. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:2, Sayı:1, s.59-93).
  • Yenilmez, K. Ve Ev Çimen, E. (2012) yatılı tedavi gören çocuklara yönelik matematik etkinlikleri: “hastanede matematik”. IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi. Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul, 4-7 Mayıs 730-738.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yılmaz, K. (2011). Eğitim fakültelerinin sosyal sorumluluğu ve topluma hizmet uygulamaları dersi: nitel bir araştırma. Kuramsal Eğitimbilim, 4 (2), 86-108
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kudret Aykırı

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aykırı, K. (2017). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Projelerine İlişkin Deneyimlerinin Belirlenmesi. International Journal of New Approaches in Social Studies, 1(1), 42-55.

Flag Counter