Bu çalışmanın
amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersi
projelerini inceleyerek etkinlik, problem ve bu problemlere yönelik çözümleri
açısından deneyimlerini belirlemektir. Bu amaç kapsamında çalışma nitel
araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemiyle desenlenmiştir. Araştırma
2016-2017 öğretim yılı Türkiye Cumhuriyeti’ne bağlı bir devlet üniversitesinin
eğitim fakültesi sosyal bilgiler öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören ve
amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemine göre belirlenen 58
III. sınıf öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Veriler doküman incelemesi
(raporlar, fotoğraflar) ve görüşme (yarı yapılandırılmış) aracılığı ile
toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir.
Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında sağlık, eğitim, çevre, ekonomi ve toplum üzerine projeler
gerçekleştirildiği, başta insanların duyarsızlıkları ve olumsuz tutumları olmak
üzere birçok problemle karşılaştıkları, her bir probleme çözüm önerileri
buldukları görülmektedir. Bu bulgulara yönelik olarak THU dersinde projeler
yapacak olan öğretmen adaylarına ve THU alanında çalışma yapacak olan
araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
topluma hizmet uygulamaları sosyal proje geliştirme sosyal bilgiler öğretmen adayları
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |