Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler
öğretmen adaylarının kent kültürü ve kentli olma bilincine yönelik algı ve
görüşlerini incelemektir. Çalışma betimsel yöntem kullanılarak
gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme
yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu
doğrultuda, çalışma grubunda 155 sosyal bilgiler öğretmen adayı yer almıştır.
Çalışmanın verileri dört adet açık uçlu sorunun yer aldığı görüş formu ile
toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma
bulgularına göre, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kenti, çeşitli imkânlar
sunan, kalabalık, bir arada yaşamın olduğu, gelişmiş bir idari yer olarak
algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Kent kültürünü, değerler bütünü, kurallar
bütünü, bir arada yaşama olarak algıladıkları kentlilik bilincini ise uyum
sağlamak, benimsemek ve kurallara uymak olarak algıladıkları sonucuna
ulaşılmıştır. Sosyal bilgiler öğretmen adayları, kentte yaşamak ile kentli
olmanın aynı şey olmadığı göründe oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Kentli olmak
için uyum sağlamak, kent kültürünü benimsemek ve kurallara uymak gerektiğini
vurgulamışlardır.
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayı Kent Kültürü Kentlilik Bilinci
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |