Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknopedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ilinin çeşitli ilçelerinde 2017/2018 eğitim öğretim yılında görev yapmakta olan 91 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanmıştır. Veri toplama aracı olarak “Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler sosyal bilimler için istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Yeterlilikleri, TPAB alt boyutlarına göre incelenmiş ve veriler tablolar halinde verilmiştir. Araştırma bulguları genel olarak değerlendirildiğinde ulaşılan sonuçlara göre; çalışma grubunda yer alan sosyal bilgiler öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğu çalıştıkları okulda ihtiyaç duydukları teknolojiye ulaşabilmekte ve teknoloji kullanma konusunda kendilerini yeterli görmektedirler. Araştırmada cinsiyet ve hizmet süresi, görev yaptıkları kurumda ihtiyaç duydukları teknolojiye erişme imkanına değişkenlerine göre TBAP yeterlikleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Bunun yanı sıra, çalışma grubunda yer alan sosyal bilgiler öğretmenlerinin yaş gruplarına göre teknoloji, teknolojik alan, pedagojik alan bilgisi, teknolojik pedagoji bilgisi ve teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlilik düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmamasına karşın pedagojik bilgi yeterlilik düzeyleri alt boyutunda 23-28 yaş grubu lehine anlamlı fark tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarından elde edilen bulgular doğrultusunda sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknolojiyi eğitim süreçlerine entegre etmelerine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Teknolojik pedagojik alan bilgisi sosyal bilgiler sosyal bilgiler öğretmeni
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |