Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Dersine İlişkin Tutumlarının incelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 2, 309 - 321, 31.12.2020
https://doi.org/10.38015/sbyy.801298

Öz

Öğretmen adaylarının sanatsal farkındalıklarının geliştirilmesi ve mesleki yaşamlarında sanata karşı olan duyarlılıklarının arttırılması için sınıflarında nitelikli sanatsal deneyimler sağlamaları, sanatı hem bir amaç hem de bir araç olarak kullanabilmeleri önemlidir. Bu araştırma ile Okul Öncesi ÖğretmenAdaylarının Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Dersine İlişkin Tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubuna, evren içinden evrenini 2019-2020 eğitim öğretim yılında üniversitelerde okumakta olan yaşları gönüllülük esasına yönelik katılım gösteren 55 Okul Öncesi Öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında okul öncesi öğretmeni adaylarının Görsel Sanatlar Dersine ve Sanat eğitimine yönelik tutumlarının belirlenmesi için Sanat Eğitimine Yönelik Tutum ve Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Tutum ölçeği kullanılmıştır.. Veriler SPSS 17 istatistik programı ile analiz edilmiş ve güvenirlik geçerlilik testleri yapılmıştır. Verilerin analizlerinde Pearson Korelasyon dan faydalanılmış Bulgular frekans (n) dağılımı, ortalama ve standart sapmalardan oluşan özet tablolarla sunulmuştur. Yapılan tüm analizlerde anlam düzeyi %5 (p=0,05) olarak alınmıştır. Araştırmanın sonucunda; okul öncesi öğretmenlerinin sanat kavramını kapsayan tanımları kullanmaya çalıştıkları; çeşitli sanat dallarını ve bu sanat dallarından en çok görsel sanat dallarına ait alt dalları bildikleri; öğretmenlerin çoğunluğunun bir sanat dalı ile uğraştıkları ya da uğraşmak istedikleri; uğraşma ve uğraşmak isteme durumlarının çeşitli nedenlere bağlı olduğu bulunmuştur. Ayrıca öğretmenlerin tamamının çeşitli nedenlere bağlı olarak sanatla ilgilenilmesi gerektiği yönünde görüş bildirdikleri tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Referans1 Akyüz, Y.(1992). Türkiye’de Öğretmenin Öğretmen ve Meslek İmajı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt:25, sayı:2 Ankara.
  • Referans2 Allahverdiyev, M., Yucesoy, Y., & Baglama, B. (2017). An Overview of Arts Education and Reflections on Special Education. International Journal of Educational Sciences, 19(2-3), 127-135.

Examination of Pre-School Teacher Candidates' Attitudes towards Art Education and Visual Arts Course

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 2, 309 - 321, 31.12.2020
https://doi.org/10.38015/sbyy.801298

Öz

It is important for teacher candidates to provide qualified artistic experiences in their classrooms and to be able to use art both as a purpose and as a tool in order to improve their artistic awareness and increase their sensitivity towards art in their professional lives. With this research, it is aimed to examine Preschool Teacher Candidates' Attitudes towards Art Education and Visual Arts Lesson. The study group of the research consists of 55 Preschool Teacher candidates who are studying at universities in the 2019-2020 academic year and who participate on a voluntary basis. Within the scope of the research, in order to determine the attitudes of pre-school teacher candidates towards Visual Arts Lesson and Art Education, Attitude Towards Art Education and Attitude Towards Visual Arts Lesson scale was used. Data were analyzed with SPSS 17 statistical program and validity tests were conducted. Pearson Correlation was used in the analysis of the data. Results were presented in summary tables consisting of frequency (n) distribution, mean and standard deviation. The significance level was taken as 5% (p = 0.05) in all analyzes. As a result of the research; preschool teachers try to use definitions that cover the concept of art; they know various branches of art and the sub-branches of these branches of art, mostly visual arts; that the majority of teachers are engaged in or want to deal with an art branch; It has been found that striving and willingness to deal with them are due to various reasons. In addition, it was determined that all of the teachers expressed their opinion that art should be taken care of due to various reasons.

Kaynakça

  • Referans1 Akyüz, Y.(1992). Türkiye’de Öğretmenin Öğretmen ve Meslek İmajı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt:25, sayı:2 Ankara.
  • Referans2 Allahverdiyev, M., Yucesoy, Y., & Baglama, B. (2017). An Overview of Arts Education and Reflections on Special Education. International Journal of Educational Sciences, 19(2-3), 127-135.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yücehan Yücesoy 0000-0001-8171-3130

Burak Demir 0000-0001-5666-359X

Başak Bağlama 0000-0002-5484-4618

Ümit Polat 0000-0002-0601-9074

Behçet Öznacar 0000-0002-6738-645X

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yücesoy, Y., Demir, B., Bağlama, B., Polat, Ü., vd. (2020). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Dersine İlişkin Tutumlarının incelenmesi. International Journal of New Approaches in Social Studies, 4(2), 309-321. https://doi.org/10.38015/sbyy.801298

Flag Counter