Bu çalışmada 7. ve 8. sınıf düzeyindeki ortaokul öğrencilerinin çevreye yönelik algılarının afişler aracılığı ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Öğrencilere yaşadıkları çevre hakkında algılarını yansıtan afişler hazırlatılmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesinde ölçüt örneklem yöntemi kullanılmıştır. Burada “temel anlayış önceden belirlenmiş bir dizi ölçütü karşılayan bütün durumların çalışılmasıdır. Sözü edilen ölçüt veya ölçütler araştırmacı tarafından oluşturulabilir. Seçilen grup Kocaeli ili Dilovası ilçesine bağlı bir devlet okulu öğrencileridir. Araştırmacının bu bölgede görev yapması zaman ve iş gücü kaybını en aza indirmiş kolay ulaşılabilirlik açısından etkili olmuştur. Çalışmada nitel araştırma modellerinden durum çalışması, desen olarak bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Bulgulara görüşme formu aracılığı ile ulaşılmıştır. Çalışmanın analizi içerik analizi yaklaşımına göre yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre öğrencilerin algıları, canlılar için özellikle de insanlar için vazgeçilmez olan çevrenin kurtarılması ve yaşatılmasına yöneliktir. Çalışmanın bulgularına göre çevre daha çok doğa ve toplum ilişkisi olarak tanımlanmıştır. Yaşanılan bölgedeki doğal ortam ve toplum arasındaki kopukluk, bu kopukluğun doğal ortama ve topluma verdiği zararlar dile getirilmiştir. İnsanların ekonomik beklentileri birinci sıraya koyması doğa ve toplum arasındaki kopukluğun birinci nedeni olarak göze çarpmaktadır
Sosyal bilgiler eğitimi çevre eğitimi afiş ile eğitim ortaokul.
In this study, it is aimed to determine the perceptions and thoughts of social studies students in the 7th and 8th grade levels through posters. Students were asked to prepare posters reflecting their thoughts about the environment they live in. The criterion sampling method was used to determine the study group. Here, “the basic understanding is the study of all situations that meet a predetermined set of criteria. The mentioned criterion or criteria can be created by the researcher. The selected group is the students of a public school in the Dilovası district of Kocaeli province. The fact that researcher is a professional in the region minimized time and labor loss and was effective in terms of easy accessibility, The study was conducted in a public school in Kocaeli-Dilovası. In the study, case study, one of the qualitative research models, was used as a holistic single case design. Findings were obtained through interview form. The analysis of the study was conducted according to descriptive content analysis approach. According to the results of the study, students' perceptions and views are aimed at saving and preserving the environment which is indispensable for living things, especially for humans. According to the findings of the study, environment is defined as the relationship between nature and society. The disconnect between the natural environment and the society in the region and the damages caused by this disconnect to the natural environment and society were expressed. The fact that people put economic expectations in the first place stands out as the first reason of the disconnect between nature and society.
Social studies education environmental aducation banner education secondary schol.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |