Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

Improvement of Transportatıon Facılıtıes Between House and School for Urban Students

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 65 - 76, 28.06.2018

Öz

Rapid urbanization
as a result of migration from the rural to the urban has resulted in
socioeconomic problems and inadequacies of groundwork. Population growth and
intensity arising as a result of rapid urbanization have also brought about the
problem of traffic safety. Children, one of the groups affected by unsafe city
traffic, are exposed to traffic accidents on the road to school. The primary
purpose of this study is to describe the school route concept. In addition, the
school route concept, which expresses the route determined for children who
walk from home to school, is important in terms of serving the school route and
making the journey safe. In the study, it will be pointed out that accidents on
the road to school are reduced when a safe school route is created by examining
similar applications of different countries. It will also be discussed with
examples of creating a social space where children will communicate with each
other and with their surroundings when a safe school path is established.

Kaynakça

  • Arın, S., & Özsoy, A. (2015). Kentsel Mekan Tasarımında Çocuk Katılımı. İdeal Kent Kent Araştırmaları Dergisi, 182-201.
  • Beck, U. (2011). Risk Toplumu (1. b.). (K. Özdoğan, & B. Doğan , Çev.) İstanbul: İthaki Yayınları
  • Birol, G. (2009). Çocuk Dostu Kent Neresidir?, Megaron Balıkesir, Mimarlar Odası Balıkesir Şubesi Dergisi, 10-13.
  • Cansever, T. (2012). Şehir. Y. K. Yayınları içinde, Kent ve Kültürü (s. 125-131). İstanbul: Yapı Kredi YayınlarıÇocuk dostu şehirler (2018). file:///D:/güvenli%20yol%202018/ CFC%20 Catalogue-TR.pdf
  • Ellul, J. (2003). Teknoloji Toplumu (1. b.). (M. Ceylan, Çev.) İstanbul: Bakış YayınlarıFunk, W. (2006). Schulweg- / Schulmobilitätspläne – Wie machen es unsere europäischen Nachbarn? Institut für empirische Soziologie an der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg. https://www.researchgate.net/profile/Walter_Funk/ publication/267304616_Schulweg-_Schulmobilitatsplane_-_Wie_machen_es_unsere_ europaischen_Nachbarn/links/549e9ae00cf202801ea7e3f3.pdf Alıntı tarihi: 15. 05. 2018
  • Göttsche, J., Lutz,U.,Sprung, Bach,L.,Obeling,A., Rath,G.B., Schulze,S. Gessler,M. (2005). Ein Stadtplan von Kindern für Kinder. file:///E:/güvenli%20yol% 202018/ GÜVENLİ%20YOL/Sinsen.pdf
  • Harvey, D. (2009). Sosyal Adalet ve Şehir (3. b.). (M. Moralı, Çev.) İstanbul: Metis Yayınları
  • Harvey, D. (2013). Asi Şehirler (3. b.). (A. D. Temiz, Çev.) İstanbul: Metis Yayınları
  • Kaypak, Ş., & Uçar, A. (2018). Çocuk Haklarının Gerçekleşmesi Açısından Çocuk Dostu Kentler. İnternational Journal of Academic Value Studies, 18(4), 17-29.
  • Lefevbre, H. (2013). Kentsel Devrim (2. b.). (S. Sezer, Çev.) İstanbul: Sel YayınlarıLefevbre, H. (2016). Mekanın Üretimi (4. b.). (I. Ergüden, Çev.) İstanbul: Sel YayınlarıLimbourg,
  • M. (2002). Kinder unterwegs im Verkehr - Risiken und Gefahren auf Kinderwegen. In: Sache-Wort-Zahl 2002, 30. Jg., H. 47, S. 9-16. http://duepublico.uni-duisburg-essen.de/servlets/DerivateServlet/Derivate-10954/RiskanteWege02.pdfSimmel,
  • G. (2009). Bireysellik ve Kültür. (1.b.).(T. Birkan, Çev.) İstanbul: Metis YayınlarıSimmel, G. (2009a). Modern Kültürde Çatışma. (T. Bora, N. Kalaycı, E. Gen, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları
  • Tandoğan, O. (2014). Çocuk İçin Daha Yaşanabilir Bir Kentsel Mekan: Dünyada Gerçekleştirilen Uygulamalar. Megaron, 1(9), 19-33.
  • Turan, G. (2012). Nerelisiniz? Y. K. Yayınları içinde, Kent ve Kültürü (6. b., s. 5-7).http://www.unfallkasse-berlin.de/file:///E:/güvenli%20yol%202018/ GÜVENLİ %20YOL /berllin%20güvenli%20okul.pdfhttp://www.zu-fuss zur schule.ch/ile:///E:/güvenli%20yol%202018/Tuerkisch _Okula_yuerueyerek_gitmek..._guevenli_bir_deneyimdir.pdfhttp://www.trafikci.biz/?Syf=26&Syz=68866

Kentlerde Öğrenciler İçin Ev İle Okul Arasındaki Ulaşım İmkânlarının İyileştirilmesi

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 65 - 76, 28.06.2018

Öz

Kırdan kente göç sonucu oluşan hızlı kentleşme sosyoekonomik sorunlara
ve altyapı yetersizliklerine neden olmuştur. Hızlı kentleşme sonucunda ortaya
çıkan nüfus artışı ve yoğunluğu beraberinde trafik güvenliği problemini de
getirmiştir. Güvensiz kent trafiğinden etkilenen gruplardan biri olan çocuklar,
okul yolunda trafik kazalarına maruz kalmaktadırlar. Bu çalışmanın öncelikli
amacı okul rotası kavramını betimlemektir. Ayrıca, evden okula yürüyerek giden
çocuklar için belirlenen güzergâhı ifade eden okul rotası kavramı, okul yolunu
ve yolculuğunu güvenli kılmaya hizmet etmesi bakımından önemlidir. Çalışmada,
farklı ülkelerin benzer uygulamalarının incelemesi yapılarak güvenli okul yolu
rotası oluşturulduğunda okul yolunda gerçekleşen kazaların azaldığına işaret
edilecektir. Ayrıca, okul yolunun güvenli kılınması noktasında çocuklara
birbirleriyle ve çevreleriyle sağlıklı, güveli iletişim kuracakları bir sosyal
alan yaratılacağı örneklerle tartışılacaktır.

Kaynakça

  • Arın, S., & Özsoy, A. (2015). Kentsel Mekan Tasarımında Çocuk Katılımı. İdeal Kent Kent Araştırmaları Dergisi, 182-201.
  • Beck, U. (2011). Risk Toplumu (1. b.). (K. Özdoğan, & B. Doğan , Çev.) İstanbul: İthaki Yayınları
  • Birol, G. (2009). Çocuk Dostu Kent Neresidir?, Megaron Balıkesir, Mimarlar Odası Balıkesir Şubesi Dergisi, 10-13.
  • Cansever, T. (2012). Şehir. Y. K. Yayınları içinde, Kent ve Kültürü (s. 125-131). İstanbul: Yapı Kredi YayınlarıÇocuk dostu şehirler (2018). file:///D:/güvenli%20yol%202018/ CFC%20 Catalogue-TR.pdf
  • Ellul, J. (2003). Teknoloji Toplumu (1. b.). (M. Ceylan, Çev.) İstanbul: Bakış YayınlarıFunk, W. (2006). Schulweg- / Schulmobilitätspläne – Wie machen es unsere europäischen Nachbarn? Institut für empirische Soziologie an der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg. https://www.researchgate.net/profile/Walter_Funk/ publication/267304616_Schulweg-_Schulmobilitatsplane_-_Wie_machen_es_unsere_ europaischen_Nachbarn/links/549e9ae00cf202801ea7e3f3.pdf Alıntı tarihi: 15. 05. 2018
  • Göttsche, J., Lutz,U.,Sprung, Bach,L.,Obeling,A., Rath,G.B., Schulze,S. Gessler,M. (2005). Ein Stadtplan von Kindern für Kinder. file:///E:/güvenli%20yol% 202018/ GÜVENLİ%20YOL/Sinsen.pdf
  • Harvey, D. (2009). Sosyal Adalet ve Şehir (3. b.). (M. Moralı, Çev.) İstanbul: Metis Yayınları
  • Harvey, D. (2013). Asi Şehirler (3. b.). (A. D. Temiz, Çev.) İstanbul: Metis Yayınları
  • Kaypak, Ş., & Uçar, A. (2018). Çocuk Haklarının Gerçekleşmesi Açısından Çocuk Dostu Kentler. İnternational Journal of Academic Value Studies, 18(4), 17-29.
  • Lefevbre, H. (2013). Kentsel Devrim (2. b.). (S. Sezer, Çev.) İstanbul: Sel YayınlarıLefevbre, H. (2016). Mekanın Üretimi (4. b.). (I. Ergüden, Çev.) İstanbul: Sel YayınlarıLimbourg,
  • M. (2002). Kinder unterwegs im Verkehr - Risiken und Gefahren auf Kinderwegen. In: Sache-Wort-Zahl 2002, 30. Jg., H. 47, S. 9-16. http://duepublico.uni-duisburg-essen.de/servlets/DerivateServlet/Derivate-10954/RiskanteWege02.pdfSimmel,
  • G. (2009). Bireysellik ve Kültür. (1.b.).(T. Birkan, Çev.) İstanbul: Metis YayınlarıSimmel, G. (2009a). Modern Kültürde Çatışma. (T. Bora, N. Kalaycı, E. Gen, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları
  • Tandoğan, O. (2014). Çocuk İçin Daha Yaşanabilir Bir Kentsel Mekan: Dünyada Gerçekleştirilen Uygulamalar. Megaron, 1(9), 19-33.
  • Turan, G. (2012). Nerelisiniz? Y. K. Yayınları içinde, Kent ve Kültürü (6. b., s. 5-7).http://www.unfallkasse-berlin.de/file:///E:/güvenli%20yol%202018/ GÜVENLİ %20YOL /berllin%20güvenli%20okul.pdfhttp://www.zu-fuss zur schule.ch/ile:///E:/güvenli%20yol%202018/Tuerkisch _Okula_yuerueyerek_gitmek..._guevenli_bir_deneyimdir.pdfhttp://www.trafikci.biz/?Syf=26&Syz=68866
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yalçın Kahya 0000-0003-4499-7204

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2018
Kabul Tarihi 24 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kahya, Y. (2018). Kentlerde Öğrenciler İçin Ev İle Okul Arasındaki Ulaşım İmkânlarının İyileştirilmesi. Sosyal Çalışma Dergisi, 2(1), 65-76.

Creative Commons Lisansı
Sosyal Çalışma Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır.

Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır.