Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sanat, Bilim ve Teknolojinin Uyumu ile Yenilikçi Eğitim Üzerine Bir Proje Deneyimi

Yıl 2021, , 775 - 802, 31.12.2021
https://doi.org/10.21602/sduarte.1000159

Öz

Akademik performansları genel olarak düşük olan meslek lisesi öğrencilerinin okula entegrasyonunda da bazı sorunlar yaşanmaktadır. Bu çalışma ile ders dışı etkinlik kapsamında yürütülen “Sanat Bilim ve Teknolojinin Uyumu ile Yenilikçi Eğitim” başlıklı Erasmus projesinin öğrencilerin okula entegrasyonu üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Disiplinlerarası iş birliği yaklaşımıyla sanatı, bilimi ve teknolojiyi buluşturmayı hedefleyen projenin görüş anketi sonuçlarına göre, Türk ve yabancı öğrenci gruplarının projenin etkileri konusundaki görüşleri arasında belirgin farklılıklar bulunmaktadır. Farkın kaynaklarını incelemek amacıyla yapılan analizler, proje öncesinde Türk ve yabancı öğrencilerin okulu terk etme konusundaki görüşleri arasında farklılıklar olduğunu ve bunun Türk öğrenci grubu için %25’lik orana denk geldiğini göstermektedir. Proje uygulamasının sonucunda Türk öğrenci grubunda okulu terk etme düşüncelerinde belirgin değişiklikler gözlenmiş ve okula bağlılık düzeyleri artmıştır. Bu temel sonucun yanında uygulanan projenin öğrencilerinin akademik becerilerini yükseltme ve okula karşı gelişen önyargıları azaltma konularında öğrenciler üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca proje kapsamında eğiticiler tarafından yürütülen ders dışı etkinlikler aracılığıyla öğrencilerin sanat ve tasarım alanlarında gelişim gösterdikleri, fen alanıyla ilgili derslere olan ön yargılarını azalttıkları ve okuldaki eğitime dönük bakış açılarının olumlu yönde değiştiği gözlenmiştir. Sonuç olarak ders dışı etkinlikler kapsamında uygulanan projenin öğrencilerin okula uyumları ve başarıları üzerinde olumlu etkiler oluşturma potansiyeli taşıdığı ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Alcaraz, M. (2020). “Beyond financial resources: the role of parents’ education in predicting children’s educational persistence in Mexico”. International Journal of Educational Development, Sayı 75, 1-10.
  • Ananga, E.D. (2011). “Typology of school dropout: the dimensions and dynamics of dropout in Ghana”. International Journal of Educational Development, Sayı 31(4), 374–381.
  • Chou, L.-C., Ho, C.-Y., Chen, C.-Y., Chen, W. J. (2006). “Truancy and illicit drug use among adolescents surveyed via street outreach”. Addictive Behaviors, Sayı 31(1), 149–154.
  • Egger, H. L., Costello, J., Angold, A. (2003). “School refusal and psychiatric disorders: A community study”. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, Sayı 42(7), 797–807.
  • Gibbs, B.G. ve Heaton, T.B. (2014). “Drop out from primary to secondary school in Mexico: a life course perspective”. International Journal of Educational Development, Sayı 36, 63–71.
  • Ingul, J. M., Klockner, C. A., Silverman, W. K., Nordahl, H. M. (2012). “Adolescent school absenteeism: Modelling social and individual risk factors”. Child and Adolescent Mental Health, Sayı 17(2), Sayı 93–100.
  • Jaafar, N. R. N., Iryani, M. D. T., Salwina, W. I. W., Nazri, A. R. F., Kamal, N. A., Prakash, R. J., Shah, S. A. (2013). “Externalizing and internalizing syndromes in relation to school truancy among adolescents in high-risk urban schools”. Asia-Pacific Psychiatry, Sayı 5(1), 27–34.
  • Kearney, C. A. (2001). School refusal behavior in youth: A functional approach to assessment and treatment. American Psychological Association.
  • Kearney, C. A. (2008). “An interdisciplinary model of school absenteeism in youth to inform professional practice and public policy”. Educational Psychology Review, Sayı 20(3), 257–282.
  • Kogan, S. M., Luo, Z., Murry, V. M., Brody, G. H. (2005). “Risk and protective factors for substance use among African American high school dropouts”. Psychology of Addictive Behaviors, Sayı 19(4), 382–391.
  • Massoni, E. (2011). “Positive Effects of Extra Curricular Activities on Students”. ESSAI, Sayı 9(27), 84-87.
  • Mughal, A.W., Aldridge, J., Monaghan, M. (2019). “Perspectives of dropped-out children on their dropping out from public secondary schools in rural Pakistan”. International Journal of Educational Development, Sayı 66, 52–61.
  • Nakajima, M., Kijima, Y., Otsuka, K. (2018). “Is the learning crisis responsible for school dropout? A longitudinal study of Andhra Pradesh, India”. International Journal of Educational Development, Sayı 62, 245–253.
  • No, F., Taniguchi, K., Hirakwa, Y. (2016). “School dropout at the basic education level in rural Cambodia: identifying its causes through longitudinal survival analysis”. International Journal of Educational Development, Sayı 49, 215–224.
  • Önder, E. ve Şimşek, A. (2021). “Investigation of Factors Affecting the Intention of Drop out of School in Academic and Vocational High School Students via Logistic Regression Analysis”. Cukurova University Faculty of Education Journal, Sayı 50(1), 150-179.
  • Rumberger, R. W. (1995). “Dropping out of middle school: A multilevel analysis of students and schools”. American Educational Research Journal, Sayı 32(3), 583–625.
  • Sabates, R., Hossain, A., Lewin, K. M. (2013). “School drop out in Bangladesh: insights using panel data”. International Journal of Educational Development, Sayı 33(3), 225–232.
  • Simmons Zuilkowski, S., Jukes, M.C.H., Dubeck, M. (2016). “I failed no matter how hard I tried”: a mixed-methods study of the role of achievement in primary school dropout in rural Kenya”. International Journal of Educational Development, Sayı 50, 100–107.
  • Singh, R. ve Mukherjee, P. (2018). Push-out, pull-out or opting-out? Reasons cited by adolescents for discontinuing education in four low and middle income countries. J.E. Lansford, P. Banati (Ed.).Handbook of Adolescent Development Research and Its Impact on Global Policy (1. Baskı) (s.1-27)
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adil Küçükosman 0000-0003-1817-4060

İlkay Canan Okkalı 0000-0003-1817-4060

Sonay Çevik 0000-0003-2996-3110

Muhammet Türkmen Bu kişi benim

Serkan Aydın Bu kişi benim 0000-0001-6953-2142

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 24 Eylül 2021
Kabul Tarihi 8 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Küçükosman, A., Okkalı, İ. C., Çevik, S., Türkmen, M., vd. (2021). Sanat, Bilim ve Teknolojinin Uyumu ile Yenilikçi Eğitim Üzerine Bir Proje Deneyimi. Art-E Sanat Dergisi, 14(28), 775-802. https://doi.org/10.21602/sduarte.1000159
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.