Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

1960 Sonrası Sanatçı Kitaplarının Dönüştürücü Etkisi Bağlamında Tom Phillips'in “A Humument” Eseri

Yıl 2023, , 1193 - 1219, 08.01.2024
https://doi.org/10.21602/sduarte.1370715

Öz

Bu çalışma, sanat tarihinde kitap formunun önemine odaklanan bir derleme çalışmasıdır, özellikle 1960 sonrası sanat nesnelerini inceleyerek. Sanatçı kitaplarının süreçlerini ele alarak, Tom Phillips'in "A Humument" adlı eseri aracılığıyla metin ve görsel sanatın etkileşimini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma, 1960 sonrası sanatçı kitaplarına odaklanmış ve özellikle Phillips'in "A Humument" adlı eserinin, mevcut bir romanın sayfalarını yeniden tasarlayarak ve orijinal metinden yeni anlamlar ve imgeler çıkararak nasıl dönüştürücü bir etki yarattığını detaylı bir şekilde incelemiştir. "A Humument," Phillips'in metni sadece anlam içermeyen bir yapı taşı olarak değil, aynı zamanda görsel bir ifade biçimi olarak ele aldığı yenilikçi bir sanat eseri olarak öne çıkar. Bu bağlamda, eser, sanatçı kitaplarının metin ve resim arasındaki ilişkiyi nasıl dönüştürebileceğine dair etkileyici bir okuma sunan bir örnek olarak değerlendirilmektedir. Çalışma, 1960 sonrası sanatçı kitapları ve Phillips'in eserini oluşturan kavram ve imge diyalektiğinin metinlerarası boyutunu tartışmaya açan bir analiz sunmayı amaçlamaktadır

Kaynakça

  • Alberro A. ve Stimson B. (1999). Conceptual Art: A Critical Anthology. MIT Press.
  • Barthes, R. (2013). Yazarın Ölümü, Dilin Çalışma Sesi. YKY.
  • Bauman, Z. (2018). Parçalanmış Hayat, Ayrıntı Yayınları.
  • Burkhart, A. L. (2006). Mongrel Nature: A Consideration of Artists' Books and Their Implications for Art Education. Studies in Art Education, 47(3).
  • Bury, S. (1995). Artists' Books: The Book As A Work Of Art, 1963-1995. (No Title).
  • Drucker, J. (1995). The Century of Artist Books. University of Michigan: Granary books.
  • Genc, A. (2007). “Köktenci Sanatta Devrimsel Gelgit: Kavram-İmge Diyalektiği”, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 153-175.
  • Hayles N. K. (2002), Writing Machines, Cambridge: MIT Press.
  • Ho, T. L. M. (Ed.) (2016). Book-eating book: Tom Phillips’s A Humument (1966-). Connotations, 25(2), 288-299.
  • Lippard, L. (1985). The Artist's Book Goes Public, In Artists' Books: A Critical Anthology And Sourcebook, Ed—Joan Lyons, Rochester NY: Visual Studies Workshop.
  • Lippard, L. (1973). Six Years: The Dematerialization of the Art Object from 1966 to 1972. NewYork: Praeger Publishers.
  • Lyons, J. (1985). Artists’ Books: A Critical Anthology and Sourcebook. Visual Studies Workshop.
  • Taşçıoğlu, M. (2013), Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Kitap, Yem Yayınları, İstanbul.
  • Tousley, N. vd. (1990). Learn to Read Art: Artists’ Books. Hamilton: Art Gallery of Hamilton, Print.
  • Vanderlip, D. P. (1973). Artists Books: Moore College of Art, Philadelphia, Penn University Art.
  • Yıldız, M. Ö. (2012). “Kitabın Bir Sanat Formu Olarak Yeniden Keşfedilişi: Yirminci Yüzyıl Sanatçı Kitapları”, Ç. Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 21, Sayı 2, Sayfa 169-184.
  • Yıldız. N. (2014). Eskiçağda Yazı Malzemeleri ve Kitabın Oluşumu. Türk Tarih Kurumu, İstanbul.

TOM PHILLIPS'S 'A HUMUMENT' IN THE CONTEXT OF THE TRANSFORMATIVE EFFECT OF POST-1960 ARTIST BOOKS

Yıl 2023, , 1193 - 1219, 08.01.2024
https://doi.org/10.21602/sduarte.1370715

Öz

Kaynakça

  • Alberro A. ve Stimson B. (1999). Conceptual Art: A Critical Anthology. MIT Press.
  • Barthes, R. (2013). Yazarın Ölümü, Dilin Çalışma Sesi. YKY.
  • Bauman, Z. (2018). Parçalanmış Hayat, Ayrıntı Yayınları.
  • Burkhart, A. L. (2006). Mongrel Nature: A Consideration of Artists' Books and Their Implications for Art Education. Studies in Art Education, 47(3).
  • Bury, S. (1995). Artists' Books: The Book As A Work Of Art, 1963-1995. (No Title).
  • Drucker, J. (1995). The Century of Artist Books. University of Michigan: Granary books.
  • Genc, A. (2007). “Köktenci Sanatta Devrimsel Gelgit: Kavram-İmge Diyalektiği”, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 153-175.
  • Hayles N. K. (2002), Writing Machines, Cambridge: MIT Press.
  • Ho, T. L. M. (Ed.) (2016). Book-eating book: Tom Phillips’s A Humument (1966-). Connotations, 25(2), 288-299.
  • Lippard, L. (1985). The Artist's Book Goes Public, In Artists' Books: A Critical Anthology And Sourcebook, Ed—Joan Lyons, Rochester NY: Visual Studies Workshop.
  • Lippard, L. (1973). Six Years: The Dematerialization of the Art Object from 1966 to 1972. NewYork: Praeger Publishers.
  • Lyons, J. (1985). Artists’ Books: A Critical Anthology and Sourcebook. Visual Studies Workshop.
  • Taşçıoğlu, M. (2013), Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Kitap, Yem Yayınları, İstanbul.
  • Tousley, N. vd. (1990). Learn to Read Art: Artists’ Books. Hamilton: Art Gallery of Hamilton, Print.
  • Vanderlip, D. P. (1973). Artists Books: Moore College of Art, Philadelphia, Penn University Art.
  • Yıldız, M. Ö. (2012). “Kitabın Bir Sanat Formu Olarak Yeniden Keşfedilişi: Yirminci Yüzyıl Sanatçı Kitapları”, Ç. Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 21, Sayı 2, Sayfa 169-184.
  • Yıldız. N. (2014). Eskiçağda Yazı Malzemeleri ve Kitabın Oluşumu. Türk Tarih Kurumu, İstanbul.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Plastik Sanatlar (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Dere 0000-0002-6919-2333

Şerafettin Dedeoğlu 0000-0002-4972-7687

Erken Görünüm Tarihi 29 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 8 Ocak 2024
Gönderilme Tarihi 3 Ekim 2023
Kabul Tarihi 27 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Dere, M., & Dedeoğlu, Ş. (2024). 1960 Sonrası Sanatçı Kitaplarının Dönüştürücü Etkisi Bağlamında Tom Phillips’in “A Humument” Eseri. Art-E Sanat Dergisi, 16(32), 1193-1219. https://doi.org/10.21602/sduarte.1370715
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.