Kavramsal düşüncenin görsel iletişim diline aktarılmasında grafik tasarımı, geçmişten günümüze farklı biçemlerle kendini göstermiştir. Gelişen teknoloji ile değişen iletişim yöntemleri, grafik tasarımın düşünsel algoritması ve araçlarında da kendini göstermiştir. Hareketli Grafikler bu anlamda, günlük yaşantılarımızın neredeyse her anında maruz kaldığımız ve okunması gereken görsel bir dil haline gelmiştir. Göstergebilim ise yaşadığı her dönemde çevre ile anlamlı ilişkiler kurma ihtiyacı hisseden türümüz için bir algoritmalar bütünü görevi görmüştür. Anlamlandırma sürecini etkileyen medyumlar ve bilişsel seviye düşünüldüğünde, göstergebilimsel terminoloji de kendi tanımlarını ve bilgisel alışveriş sürecini yeni iletişim araçlarının karşısında yeniden anlamlandırmak durumunda kalmıştır. Bu çalışmanın amacı, hareketli grafikler dilinin göstergebilimsel anlamda çözümlenmesi ile görsel okuryazarlığın ve görsel farkındalığın hem tasarımcı hem de izleyici açısından artırılmasıdır. Bu bağlamda, Apple şirketinin tasarım manifestosu için yayımladığı hareketli grafik çalışması; Intention örneğinin, göstergebilimsel çözümleme yöntemi ile analizi yapılmıştır. Nitel ve betimsel bir yöntemle ilerleyen araştırmada, temel göstergebilim bileşenleri ile hareketli grafik tasarımı arasındaki ilişki irdelenip örnek çalışma üzerinden yorumlanarak sonuçlandırılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |