Bu çalışmada Baudrillard'ın sanat anlayışı ve çağdaş sanatın içinde bulunduğu durum, düşünürün “sanat dünyasının kurduğu komplo” metninden hareketle açıklanacaktır. Baudrillard bakışını sanat dünyasına çevirdiğinde gördüğü manzara hiç de iç açıcı değildir. Tabi burada bahsedilen çağdaş sanat-postmodern sanat, düşünürün de içinde bulunduğu batı dünyasının üretimidir. Dolayısıyla tüm yazılanlar batı dünyası ve bu düşünce dünyasından beslenen çağdaş sanat için geçerlidir.
Fransız düşünür bu çalışmada mevcut dünyayı anlamlandırırken içinde bulunduğu batı düşüncesinin geldiği noktada, sanattaki gerçeğin ve anlamın yitirildiğini belirtir. Baudrillard'a göre sanat artık sahip olduğu ayrıcalığı ve amacını yitirmiş, bakılmak için değil tüketilmek için yapılmış ve yok olmak yerine toplumun tüm katmanlarına yayılmış (bu yüzden neyin sanat alanına dahil olduğunu söylemek artık çok zordur) bir saçmalıktan öteye geçememektedir.
Anahtar Kelimeler: Baudrillard, Sanat, Tüketim Kültürü.
Abstract
In this study consists of Baudrillard's art opinion and contemporary art's condition which has been recently is going to be explain by means of thinker's essay of “the conspiracy of arts.” When Baudrillard extent his theory, have a look and see art world, scene is not cheering. Aforementioned contemporary art is produced by western world that thinker is member of this world, too. So, all settings written by us in this study, is valid western world and contemporary art which is to be nourished by this conseption of world.
According to French theorist, art cease to be validity and reality. According to Baudrillard, art lost its privilege and goal and is not being seen but being exhausted . İnstead of extinction, being spread of all social layers . Therefore art make nonsense of itself.
Key Words: Baudrillard, Art, Consumer Culture.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 20 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 7 |