BibTex RIS Kaynak Göster

Tiraddan Oyuna, Öğrenciden Oyuncuya

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 10, 60 - 66, 11.12.2012

Öz

Oyunculuk eğitiminde uygulanan tirad çalışması, bir oyun metninin bir bölümü üzerine yapılan bir uygulama olma özelliğini taşır. Öğrenciden beklenen, tiradın teknik olarak yeterli, doğru, etkili bir biçimde sahneye taşınmasıdır. Bu aşamada tirad, öğrenci için ulaşılması gereken bir amaç özelliğini taşır. İkinci aşama, bir oyunun parçası olma, oyunun sahnelenme sürecindeki yaratıcı sürece eklemlenme aşamasıdır. Bu aşamada ise öğrencinin oyun metnine bütünsel bir bakışla yaklaşması beklenir. Oynadığı rol, bütünsel amaca hizmet eden bir araca dönüşür. Yönetmenin yorumuna uygun bir çalışma yaparak, bütünün parçası olması gerekir. Öğrenci her iki aşamada, tiyatronun farklı unsurlarıyla ilişki içindedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Bildiriler
Yazarlar

Erol İpekli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Aralık 2012
Gönderilme Tarihi 10 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA İpekli, E. (2012). Tiraddan Oyuna, Öğrenciden Oyuncuya. Art-E Sanat Dergisi, 5(10), 60-66. https://doi.org/10.21602/sgsfsd.40919
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.