Oyunculuk eğitiminde uygulanan tirad çalışması, bir oyun metninin bir bölümü üzerine yapılan bir uygulama olma özelliğini taşır. Öğrenciden beklenen, tiradın teknik olarak yeterli, doğru, etkili bir biçimde sahneye taşınmasıdır. Bu aşamada tirad, öğrenci için ulaşılması gereken bir amaç özelliğini taşır. İkinci aşama, bir oyunun parçası olma, oyunun sahnelenme sürecindeki yaratıcı sürece eklemlenme aşamasıdır. Bu aşamada ise öğrencinin oyun metnine bütünsel bir bakışla yaklaşması beklenir. Oynadığı rol, bütünsel amaca hizmet eden bir araca dönüşür. Yönetmenin yorumuna uygun bir çalışma yaparak, bütünün parçası olması gerekir. Öğrenci her iki aşamada, tiyatronun farklı unsurlarıyla ilişki içindedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Bildiriler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Aralık 2012 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 10 |