Tiyatro oyuncusu için çok gerekli bir araç olan Gestus kavramının, tarihsel sürecinin bilimsel bir şekilde örneklerle açıklanması ve kavramın Epik Tiyatro'nun bir normu olduğunun bilimsel olarak altının çizilmesi ve pratik açıklamalarla kavrama dönük yaklaşım. Tiyatro oyuncusunun gestusu bulmasını, içselleştirmesini ve yorumlamasını zihninde oluşturma sürecini belgelemek.
Oyuncu için gestus bir gereçtir de aslında; oyuncu bu gereci, amaca uygunluk ilkesi doğrultusunda öznel kozmosunda yoğurur, yaratma alanlarını belirlediği olgular ile sahnede değerlendirir. Soru bir: Oyuncu gestusları hafızasına nereden, hangi kaynaktan alır? Soru iki: gestusların öznel kozmosda değerlendirilmesinden ne anlaşılır? Üçüncü olarak şu soru eklenebilir: Oyuncu gestusların işlenmesi ve toplumsal eleştirisini hangi işlemlere göre yapar?
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Bildiriler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Aralık 2012 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 10 |