Sanat ve Edebiyat
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 22, 230 - 251, 30.12.2018
https://doi.org/10.21602/sduarte.466331

Öz

Kaynakça

  • Becer, E. (2007). Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara: Dost Yayınevi.
  • Cockcroft, E. Weber, J.P.Cockcroft, J. (1977). Toward aPeople’s Art, New York, ABD: Dutton.
  • Crystal, D. (1995). The Cambridge Encyclopaedia of the English Language, İngiltere: Cambridge University Press.
  • Çoban, F. (2013). “Riot Is Not Diet :Berlin Örnek Alanında Kadın Grafiticiler”, FeDergi 5, Sayı 1, s. 76-87.
  • Çoban,F. (2015). Sokak Siyaseti; Siyasalın Gündelik Kuruluşu Bağlamında Bir İnceleme, İstanbul : Metis Yayınları.
  • Daniels, P. T. Bright, W. (1996). The World’s Writing Systems, Oxford, İngiltere: Oxford University Press.
  • Dickinson, M. (2008). The Making of Space, New York, ABD: Raceand Place.
  • Halliday, M.A.K. (1978). Language as Social Semiotic: The Socia lInterpretation of LanguageAnd Meaning, London, İngiltere: Edward Arnold.
  • Irvine, M. (2012). “The Work on the Street: Street Art and Visual Culture” ,The Handbook of Visual Culture, ed. Barry Sandywell and Ian Heywood, London & New York: s. 235-278.
  • Iveson, K. (2008). Publics and the City, Oxford, İngiltere: John Wiley&Sons.
  • Kahraman, A.D.(2014). “Fütürist Tipografi”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi ISSN:1304-0278, Cilt:13 Sayı:50, s. 240-251.
  • Manco, T. (2002). Stencil Graffiti. Londra, İngiltere: Thames&Hudson Ltd.
  • Nandrea, L. (1999). “Reflections Graffiti Taught Me Everything I Know About Space: Urban Fronts and Borders”, Antipode Vol.31, ISI JournalCitationReportsRanking.
  • Ness, M. (2011). Graffiti Decomposition, New York ABD: Network Science Center at West Point.
  • Sandywell, B. Heywood, I. (2012). The Handbook of Visual Culture, London& New York: Berg.
  • Wild, L. (1992). On OvercomingModernism, Bierut, M. Drenttel, W. Heller, S. Holland: I.D. Magazine, Sept/Oct.
  • Willen, B. Strals, N. (2009). Lettering and Type: Creating Letters & Designing Typefaces, NewYork, ABD: Princeton Architectural Press.
  • Bradley, S. (2010). “Legibility And Readability In Typographic Design”. Retrieved from http://www.vanseodesign.com/web-design/legiblereadable-typography, Erişim tarihi: 20.08.2018.
  • Corbett, A . (?). “Is Graffiti just illicit Typography?”, http://cargocollective.com/allancorbett/Is-Graffiti-just-illicit-Typography, Erişim tarihi: 12.08.2018.
  • Curtis, C. (2011). “Folk Typography” [Online], http://www.flickr.com/groups/folktype, Erişim tarihi: 26.08.2017.
  • Lynam, I. Curtis, C. (2013). “Typography and Street Art”, LAB Magazine, http://lab-zine.com/issues/4/articles/ian-lynam-and-cassidy-curtis/#text, Erişim tarihi: 08.08.2018.

Tipografik Bir Saldırı veya Dışavurum Olarak Graffitinin Dili

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 22, 230 - 251, 30.12.2018
https://doi.org/10.21602/sduarte.466331

Öz

Tarihinin oldukça büyük bir kısmında icra edenler tarafından sanat,
fakat çoğu kimse tarafından  yasadışı ve
rahatsızlık verici anarşist bir eylem olarak görülegelen graffitinin, günümüzde,
bir sanat formu olduğu görüşü daha fazla dillendirilmektedir . Sosyolojik
olarak sayısız araştırmanın konusu olan Graffiti olgusunun arka planı, protest
ve yasadışı bir eylem biçiminden, sanat piyasaları tarafından kabul gören ve
pazarlanan bir sanat formu olma sürecinde geçirmiş olduğu ideolojik evrim,
biçimsel ve tipografik bağlamda  da
kendini göstermiş midir? Tarihsel olarak ortaya çıkan sanat ve tasarım
akımlarından etkilenmiş midir? Temelde bir iletişim aracı olarak graffitinin,
iletişimsel etkililiği ve bu bağlamda kullandığı tipografik dilin rolü ne
olmuştur?


Bu sorulara verilecek cevaplar başka bir deyişle kullandığı tipografik dil
bağlamında, Graffiti’nin, tarihsel ve ideolojik düzlemde ele alınması
bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Nitel araştırma
yöntemiyle derlenecek bilgiler, örnek analizleriyle desteklenerek bu sorulara
cevap aranmıştır.

Kaynakça

  • Becer, E. (2007). Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara: Dost Yayınevi.
  • Cockcroft, E. Weber, J.P.Cockcroft, J. (1977). Toward aPeople’s Art, New York, ABD: Dutton.
  • Crystal, D. (1995). The Cambridge Encyclopaedia of the English Language, İngiltere: Cambridge University Press.
  • Çoban, F. (2013). “Riot Is Not Diet :Berlin Örnek Alanında Kadın Grafiticiler”, FeDergi 5, Sayı 1, s. 76-87.
  • Çoban,F. (2015). Sokak Siyaseti; Siyasalın Gündelik Kuruluşu Bağlamında Bir İnceleme, İstanbul : Metis Yayınları.
  • Daniels, P. T. Bright, W. (1996). The World’s Writing Systems, Oxford, İngiltere: Oxford University Press.
  • Dickinson, M. (2008). The Making of Space, New York, ABD: Raceand Place.
  • Halliday, M.A.K. (1978). Language as Social Semiotic: The Socia lInterpretation of LanguageAnd Meaning, London, İngiltere: Edward Arnold.
  • Irvine, M. (2012). “The Work on the Street: Street Art and Visual Culture” ,The Handbook of Visual Culture, ed. Barry Sandywell and Ian Heywood, London & New York: s. 235-278.
  • Iveson, K. (2008). Publics and the City, Oxford, İngiltere: John Wiley&Sons.
  • Kahraman, A.D.(2014). “Fütürist Tipografi”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi ISSN:1304-0278, Cilt:13 Sayı:50, s. 240-251.
  • Manco, T. (2002). Stencil Graffiti. Londra, İngiltere: Thames&Hudson Ltd.
  • Nandrea, L. (1999). “Reflections Graffiti Taught Me Everything I Know About Space: Urban Fronts and Borders”, Antipode Vol.31, ISI JournalCitationReportsRanking.
  • Ness, M. (2011). Graffiti Decomposition, New York ABD: Network Science Center at West Point.
  • Sandywell, B. Heywood, I. (2012). The Handbook of Visual Culture, London& New York: Berg.
  • Wild, L. (1992). On OvercomingModernism, Bierut, M. Drenttel, W. Heller, S. Holland: I.D. Magazine, Sept/Oct.
  • Willen, B. Strals, N. (2009). Lettering and Type: Creating Letters & Designing Typefaces, NewYork, ABD: Princeton Architectural Press.
  • Bradley, S. (2010). “Legibility And Readability In Typographic Design”. Retrieved from http://www.vanseodesign.com/web-design/legiblereadable-typography, Erişim tarihi: 20.08.2018.
  • Corbett, A . (?). “Is Graffiti just illicit Typography?”, http://cargocollective.com/allancorbett/Is-Graffiti-just-illicit-Typography, Erişim tarihi: 12.08.2018.
  • Curtis, C. (2011). “Folk Typography” [Online], http://www.flickr.com/groups/folktype, Erişim tarihi: 26.08.2017.
  • Lynam, I. Curtis, C. (2013). “Typography and Street Art”, LAB Magazine, http://lab-zine.com/issues/4/articles/ian-lynam-and-cassidy-curtis/#text, Erişim tarihi: 08.08.2018.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rasim Sarıkaya 0000-0002-7784-4610

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 1 Ekim 2018
Kabul Tarihi 3 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Sarıkaya, R. (2018). Tipografik Bir Saldırı veya Dışavurum Olarak Graffitinin Dili. Art-E Sanat Dergisi, 11(22), 230-251. https://doi.org/10.21602/sduarte.466331
AMA Sarıkaya R. Tipografik Bir Saldırı veya Dışavurum Olarak Graffitinin Dili. Art-e. Aralık 2018;11(22):230-251. doi:10.21602/sduarte.466331
Chicago Sarıkaya, Rasim. “Tipografik Bir Saldırı Veya Dışavurum Olarak Graffitinin Dili”. Art-E Sanat Dergisi 11, sy. 22 (Aralık 2018): 230-51. https://doi.org/10.21602/sduarte.466331.
EndNote Sarıkaya R (01 Aralık 2018) Tipografik Bir Saldırı veya Dışavurum Olarak Graffitinin Dili. Art-e Sanat Dergisi 11 22 230–251.
IEEE R. Sarıkaya, “Tipografik Bir Saldırı veya Dışavurum Olarak Graffitinin Dili”, Art-e, c. 11, sy. 22, ss. 230–251, 2018, doi: 10.21602/sduarte.466331.
ISNAD Sarıkaya, Rasim. “Tipografik Bir Saldırı Veya Dışavurum Olarak Graffitinin Dili”. Art-e Sanat Dergisi 11/22 (Aralık 2018), 230-251. https://doi.org/10.21602/sduarte.466331.
JAMA Sarıkaya R. Tipografik Bir Saldırı veya Dışavurum Olarak Graffitinin Dili. Art-e. 2018;11:230–251.
MLA Sarıkaya, Rasim. “Tipografik Bir Saldırı Veya Dışavurum Olarak Graffitinin Dili”. Art-E Sanat Dergisi, c. 11, sy. 22, 2018, ss. 230-51, doi:10.21602/sduarte.466331.
Vancouver Sarıkaya R. Tipografik Bir Saldırı veya Dışavurum Olarak Graffitinin Dili. Art-e. 2018;11(22):230-51.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.