Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Heykelin Niyeti Üzerine

Yıl 2020, Cilt: 13 Sayı: 25, 463 - 473, 30.06.2020
https://doi.org/10.21602/sduarte.694516

Öz

Bu çalışmada; heykeltıraş Ümit Öztürk’ün Küçük Hanımefendi filminden yola çıkarak gerçekleştirdiği, Fenerbahçe sahilinde yer alan heykel grubu, sanatçısının ya da izleyicilerinin düşünceleri ya da niyetleri göz ardı edilerek sadece heykelin göstergeleri ışığında yorumlanmaktadır. Bu yorumlama heykelde olanlar (in praesentia) ve olmayanlar (in absentia) arasındaki semantik ilişkiye dair sorulan beş soruya verilen yanıtlarla yapılmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Eco, U, (2016). Yorum ve Aşırı Yorum, Ayrıntı Yayınları, çev. Kemal Atakay Foucault, M. (2016). Kelimeler ve Şeyler, çev. Mehmet Ali Kılıçbay, İmge Kitabevi. Frıed, M. (1998). Art and Objecthood: Essays and Reviews. University of Chicago Press Hadjinicolaou, N. (1987). Sanat Tarihi ve Sınıf Mücadelesi, çev. M. Halim Spatar, Kaynak Yayınları, Krauss, R. (2002), Mekâna Yayılan Heykel, çev. Tuncay Birkan, Sanat Dünyamız, Sayı:82 Kış (Heykel Özel Sayısı), Yapı Kredi yayınları Lessing, G.E. (1935). Laocoon (Laokon), çev. Suut Kemal Yetkin, Dün ve Yarın Tercüme Külliyatı. Sartre, J.P. (1948). The Search for the Absolute, in Alberto Giacometti. New York Pierre Matisse Gallery (Katalog Yazısı)
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Olgu Sunumu
Yazarlar

Ömer Emre Yavuz 0000-0002-1404-4739

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 25 Şubat 2020
Kabul Tarihi 14 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Yavuz, Ö. E. (2020). Bir Heykelin Niyeti Üzerine. Art-E Sanat Dergisi, 13(25), 463-473. https://doi.org/10.21602/sduarte.694516
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.