Araştırmanın amacı, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki okul öncesi ve ilköğretim düzeyindeki öğrenciler için hazırlanmış, birçok eyalet tarafından kullanılan ve birçok eyalet tarafından da temel alınan Ulusal Temel Müzik Standartlarının incelenmesidir. Araştırma verileri, araştırma konusuna ilişkin doküman incelemesi yoluyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda felsefi temeller ve yaşam boyu hedeflerle hizalanmış 4 sanatsal süreç (“yaratma”, “performans gösterme”, “yanıtlama” ve “bağlama”) altında organize edilmiş süreç bileşenlerine, 11 temel standarda, kalıcı anlayışlara, temel sorulara ve 183 müzik performans standardına ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçların ilkokul ve ortaokul müzik dersi öğretim programlarının geliştirilmesi, müzik öğretmeni yetiştirme programlarının hazırlanması, müzik öğretmenlerinin seçimi için gerekli olan ölçütlerin tanımlanması ve mesleki gelişim planlarının hazırlanması süreçlerinde kaynak olarak kullanılması ve dikkate alınması önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2020 |
Kabul Tarihi | 15 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 25 |