Avrupa da postmodernizm anlayış ile gelişen metinlerarasılık, metin ve dilbilim çalışmalarına farklı bir bakış açısı kazandırmıştır. Bu kuramın temelinde metinlerin iç içe, çok katmanlı bir şekilde kurgulandığı ve birbirinden izler taşıdığı savı yatmaktadır. Metinlerarasılık mimarlık, iletişim, sosyoloji, felsefe vd. gibi sanatta da gözlenmiş, müzik çalışmalarında “Müziklerarasılık” kavramı ile nitelendirilmiştir. Müziklerarası çalışmalar incelendiğinde Klâsik Batı Müziği Rock, Pop, Rap, vb. gibi müzik türlerinde söz konusu olurken Klâsik Türk müziği alanında henüz böyle bir çalışmaya rastlanmadığı gözlenmiştir. Bu farkındalıktan hareketle çalışmada Metinlerarası-Müziklerarası yöntemlerinden Alıntı ve Anıştırmanın neler olduğu Klâsik Türk müziğine nasıl etki edip yansıdığı, içerikleri ve kullanımlarına dair özellikler incelenmiştir. Sonuç olarak aynı Metinlerarasılık da olduğu gibi Türk müziğinde Alıntı, Anıştırma yöntemleri ile Müziklerarası ilişkilerin kurulduğu ve yeni icralar ile bestelerin oluşumuna kaynaklık ettiği tespit edilmiştir.
klasik türk müziği , alıntı, anıştırma , metinlerarasılık, müziklerarasılık alıntı anıştırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik Performansı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Kasım 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 17 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 32 |