Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye'de Harf Devrimi: Latin Alfabesine Geçişin Tipografik Dönüşümü

Yıl 2024, Cilt: 17 Sayı: 33, 513 - 533, 04.07.2024
https://doi.org/10.21602/sduarte.1480839

Öz

Bu makale, Art Deco sanat akımının önemli bir temsilcisi olan A.M. Cassandre'nin tipografiye katkılarını ve etkisini inceliyor. Art Deco'nun göz alıcı tarzını yansıtan Cassandre'nin tasarımları, dönemin estetik anlayışının bir simgesi haline gelmiştir. Büyük, keskin hatlara sahip harfler ve cesur renklerin kullanımıyla Cassandre, tipografik iletişimde çığır açmıştır.
Makale, Cassandre'nin tipografik eserlerini detaylı bir şekilde analiz ederken, onun sanat anlayışını ve tasarım prensiplerini de ele alır. Cassandre'nin tasarımlarındaki dikkat çekici özellikler arasında, kompozisyonun akıcılığı, harflerin dramatik kullanımı ve renklerin cesur kombinasyonları yer alır. Bu özellikler, Cassandre'nin tasarımlarını zamanının ötesinde bir etki bırakan özgün eserlere dönüştürmüştür.
Son olarak, makale Cassandre'nin tipografik mirasının günümüz tasarım dünyasına olan etkisini vurgular. Onun eserleri, hala birçok tasarımcıya ilham kaynağı olmakta ve Art Deco'nun tipografik estetiğinin yaşamını sürdürmesine katkıda bulunmaktadır. A.M. Cassandre'nin sanatı, sadece geçmişin bir parçası değil, aynı zamanda gelecek nesillere ilham vermeye devam eden bir miras olarak kabul edilmektedir.

Kaynakça

  • Acar, Ş. (2014). “Türkçe Okuma Yazma Öğrenmek Açısından Arap ve Latin Alfabelerinin Karşılaştırılması”, Osmanlı Bilimi Araştırmaları, 15(2), s.99-112.
  • Dikmen, B. (2023). “Türkiye Cumhuriyeti’nin Öncü Grafik Tasarımcılarından İhap Hulusi Görey”, Yeni Yüzyıl’da İletişim Çalışmaları Dergisi, 8, s.135-151.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Görsel İletişim Tasarımı (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatih Kurtcu 0000-0002-3999-0668

Erken Görünüm Tarihi 30 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 4 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 8 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 28 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 17 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Kurtcu, F. (2024). Türkiye’de Harf Devrimi: Latin Alfabesine Geçişin Tipografik Dönüşümü. Art-E Sanat Dergisi, 17(33), 513-533. https://doi.org/10.21602/sduarte.1480839
AMA Kurtcu F. Türkiye’de Harf Devrimi: Latin Alfabesine Geçişin Tipografik Dönüşümü. Art-e. Temmuz 2024;17(33):513-533. doi:10.21602/sduarte.1480839
Chicago Kurtcu, Fatih. “Türkiye’de Harf Devrimi: Latin Alfabesine Geçişin Tipografik Dönüşümü”. Art-E Sanat Dergisi 17, sy. 33 (Temmuz 2024): 513-33. https://doi.org/10.21602/sduarte.1480839.
EndNote Kurtcu F (01 Temmuz 2024) Türkiye’de Harf Devrimi: Latin Alfabesine Geçişin Tipografik Dönüşümü. Art-e Sanat Dergisi 17 33 513–533.
IEEE F. Kurtcu, “Türkiye’de Harf Devrimi: Latin Alfabesine Geçişin Tipografik Dönüşümü”, Art-e, c. 17, sy. 33, ss. 513–533, 2024, doi: 10.21602/sduarte.1480839.
ISNAD Kurtcu, Fatih. “Türkiye’de Harf Devrimi: Latin Alfabesine Geçişin Tipografik Dönüşümü”. Art-e Sanat Dergisi 17/33 (Temmuz 2024), 513-533. https://doi.org/10.21602/sduarte.1480839.
JAMA Kurtcu F. Türkiye’de Harf Devrimi: Latin Alfabesine Geçişin Tipografik Dönüşümü. Art-e. 2024;17:513–533.
MLA Kurtcu, Fatih. “Türkiye’de Harf Devrimi: Latin Alfabesine Geçişin Tipografik Dönüşümü”. Art-E Sanat Dergisi, c. 17, sy. 33, 2024, ss. 513-3, doi:10.21602/sduarte.1480839.
Vancouver Kurtcu F. Türkiye’de Harf Devrimi: Latin Alfabesine Geçişin Tipografik Dönüşümü. Art-e. 2024;17(33):513-3.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.