Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Sürdürülebilirlik Temalı Gerilla Reklam Kampanyaları Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2024, Cilt: 17 Sayı: 34
https://doi.org/10.21602/sduarte.1543828

Öz

Teknolojinin yaşamlarımızı şekillendirdiği bu yüzyılda, insan-doğa ilişkisi dengeli bir alma-verme ilişkisi olmaktan çıkmıştır. Sürekli daha fazla tüketmesi için yönlendirilen insan, doğaya onarılamaz zararlar vermeye başlamıştır. “Sürdürülebilirlik” kavramı, bu zararın endişe verici boyutlara ulaşması nedeniyle ortaya çıkmıştır. Duyulan endişe, küresel temelde bir dizi önlem almayı gerektirmiştir. Ancak bu önlemler yaşam alışkanlıklarını değiştirmediğimiz sürece yetersizdir. Atık üretimi ve bilinçsiz tüketim konusuna odaklanan sosyal sorumluluk kampanyalarının, hem yazılı ve görsel medya, hem de sosyal medya üzerinden mesaj bombardımanına tutulan alıcılar tarafından algılanma yüzdesi giderek düşmektedir. Yapısı gereği pratik, kolay uygulanabilir, düşük maliyetli ve sıradışı çözümler sunabilen gerilla kampanyalar, uygulandıkları ortamda alıcının ilgisini çekmeyi başarmakta; geleneksel yöntemlere göre çok daha akılda kalıcı olmaktadır. Bu çalışmada, gerilla kampanyaların özellikleri, türleri alıcılar üzerindeki etkileri incelenecek, farklı ülkelerde yapılmış kampanyalar üzerinden genel bir değerlendirme yapılacaktır.

Kaynakça

  • Cüceloğlu, D. (2021). İnsan İnsana, 64. Basım, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Elden, M., Ulukök, O. ve Yeygel, S. (2015). Şimdi Reklamlar, 7. Basım, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Levinson, J.C. ve Godin, S. (1994). The Guerrilla Marketing Handbook, New York: Houghton Mifflin Company.
  • Magee, L., vd. (2013). “Reframing Social Sustainability Reporting: Towards an Engaged Approach.”, Environment, Development and Sustainability, Vol. 15, Issue 1, p. 225-243.
  • Melece, L. (2016). “Challenges and Opportunities of Circular Economy and Green Economy”, Engineering for Rural Development, 25-26 Mayıs, Jelgava: Latvia University of Life Sciences and Technologies, p. 1162-1169.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Görsel İletişim Tasarımı (Diğer)
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Müge Burcu Codur 0000-0001-5490-859X

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 4 Eylül 2024
Kabul Tarihi 31 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 17 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Codur, M. B. (2024). Sürdürülebilirlik Temalı Gerilla Reklam Kampanyaları Üzerine Bir İnceleme. Art-E Sanat Dergisi, 17(34). https://doi.org/10.21602/sduarte.1543828
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.