Teknolojinin yaşamlarımızı şekillendirdiği bu yüzyılda, insan-doğa ilişkisi dengeli bir alma-verme ilişkisi olmaktan çıkmıştır. Sürekli daha fazla tüketmesi için yönlendirilen insan, doğaya onarılamaz zararlar vermeye başlamıştır. “Sürdürülebilirlik” kavramı, bu zararın endişe verici boyutlara ulaşması nedeniyle ortaya çıkmıştır. Duyulan endişe, küresel temelde bir dizi önlem almayı gerektirmiştir. Ancak bu önlemler yaşam alışkanlıklarını değiştirmediğimiz sürece yetersizdir. Atık üretimi ve bilinçsiz tüketim konusuna odaklanan sosyal sorumluluk kampanyalarının, hem yazılı ve görsel medya, hem de sosyal medya üzerinden mesaj bombardımanına tutulan alıcılar tarafından algılanma yüzdesi giderek düşmektedir. Yapısı gereği pratik, kolay uygulanabilir, düşük maliyetli ve sıradışı çözümler sunabilen gerilla kampanyalar, uygulandıkları ortamda alıcının ilgisini çekmeyi başarmakta; geleneksel yöntemlere göre çok daha akılda kalıcı olmaktadır. Bu çalışmada, gerilla kampanyaların özellikleri, türleri alıcılar üzerindeki etkileri incelenecek, farklı ülkelerde yapılmış kampanyalar üzerinden genel bir değerlendirme yapılacaktır.
Gerilla Reklamcılık Gerilla Kampanyalar Sürdürülebilirlik Sosyal Medya Grafik Tasarım
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Görsel İletişim Tasarımı (Diğer) |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 4 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 17 Sayı: 34 |